Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Štrekna bus in poletni kolesarski vlak

S kolesom na avtobus in vlak med Koroško v Sloveniji in Avstriji – prvič že med prvomajskimi prazniki

Na Regionalni razvojni agenciji za Koroško regijo (RRA Koroška) nadgrajujemo povezovanje kolesarskih turističnih proizvodov ter ponudbe javnega potniškega prometa v čezmejni regiji na obeh straneh državne meje. V letu 2019 uvajamo Štrekna bus med Velenjem in Labotom/Lavamündom in nadgrajujemo poletni kolesarski vlak med Mariborom in Pliberkom.

Štrekna bus in poletni kolesarski vlak sta del mednarodnega projekta TRANS-BORDERS, ki se izvaja v okviru programa Interreg Srednja Evropa. V njem se devet institucij iz Nemčije, Poljske, Češke, Avstrije in Slovenije osredotoča na izboljšanje javnega potniškega prometa v robnih in obmejnih območjih srednje Evrope. Iz Slovenije sodelujemo RRA Koroška ter Geografski inštitut Antona Melika, ZRC SAZU.

Štrekna bus

Novost na priljubljeni kolesarski povezavi
Kolesarska povezava po Mislinjski dolini, Štrekna, je priljubljena pri Korošcih in širše ter velja za eno najbolje urejenih kolesarskih povezav v Sloveniji. V letošnjem letu bo kolesarski avtobus Štrekna bus povezal Velenje, Mislinjsko in Dravsko dolino ter Labot (Lavamünd) na avstrijski strani.
Skupaj s podjetjema Nomago, d. o. o., in Verkehrsverbund GesmbH uvajamo novo avtobusno linijo javnega potniškega prometa, ki je sploh prva čezmejna avtobusna povezava med Koroškama po nekaj desetletjih brez te možnosti.

 

 

Štrekna bus bo tridesetsedežni avtobus s prikolico za dvajset koles. Vozil bo na relaciji med Velenjem, Gornjim Doličem, Mislinjo, Slovenj Gradcem, Otiškim Vrhom, Dravogradom ter kopalnim jezerom v Labotu (Lavamünd) na avstrijski strani. V poletnih mesecih, juliju in avgustu, bo vozil dvakrat dnevno vsak dan, v maju, juniju in septembru pa ob vikendih in praznikih – slovenskih in avstrijskih. Prve vožnje se obetajo že 1. in 2. ter 4. in 5. maja. Vozovnice bo možno kupiti na avtobusu ali avtobusnih postajah v Velenju in Slovenj Gradcu. Cene so določene kot cene medkrajevnega avtobusnega prometa v Sloveniji, prevoz kolesa pa bo brezplačen; na primer vožnja za eno osebo med Velenjem in Dravogradom bo stala 4,7 evra, do Labota v Avstriji pa še dodatna 2 evra. Med Velenjem in Dravogradom bo avtobus lahko obstal na vseh obstoječih avtobusnih postajališčih, za kolesarje pa priporočamo uporabo avtobusnih postajališč Velenje, Gornji Dolič, Mislinja, Slovenj Gradec, Šentjanž, Otiški vrh, Dravograd, Labot/Lavamünd in Labot/Lavamünd kopalno jezero. Vožnja med Velenjem in Labotom/Lavamündom traja 1 uro in 20 minut.

Vožnja med Velenjem in Labotom/Lavamündom traja 1 uro in 20 minut.

V primeru skupin, večjih od pet oseb s kolesi, naj svoj prihod najavijo tri dni pred prihodom.

V Labotu v Avstriji bo možen prestop na avtobus s prikolico za kolesa, ki bo vozil do Wolfsberga v Labotski dolini, kjer poteka tudi med Slovenci priljubljena kolesarska povezava R10 po Labotski dolini. Vozni red Štrekna busa je usklajen tudi z voznim redom poletnega kolesarskega vlaka med Mariborom in Pliberkom. S prestopom v Dravogradu je omogočeno povezovanje kolesarjenja po Štrekni, Dravski kolesarski poti in kolesarski poti po Labotski dolini ter uporabe javnega potniškega prometa.

 

Poletni kolesarski vlak na Koroški progi

V letu 2019 tudi med nekaterimi prazniki
V enajst poletnih sobotah v letu 2018 je bilo prepeljanih slabih 800 potnikov in dobrih 200 koles. Slednje predstavlja 50 % povečanje glede na prejšnje leto.
Koroška proga med Mariborom in Pliberkom je bila še leta 2016 neprivlačna za prevoz koles ob Dravski kolesarski poti, saj so vlaki sprejeli samo 8 koles, pri čemer v glavni turistični sezoni v poletnih mesecih ob vikendih vlaki sploh niso vozili. Na pobudo RRA Koroška je Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) leta 2017 skupaj s Slovenskimi železnicami (SŽ) vzpostavila sobotni vlak med Mariborom in Prevaljami. Vlak je imel povečano kapaciteto za prevoz 23 koles, kar se je zagotovilo z odstranitvijo sedežev. Vlaki s povečano kapaciteto prevoza koles so med poletjem vozili tudi tednom. V letu 2018 je bila v okviru projekta TRANS-BORDERS vožnja kolesarskega vlaka podaljšana do Pliberka v Avstriji. V enajst poletnih sobotah je bilo prepeljanih slabih 800 potnikov in dobrih 200 koles. Slednje predstavlja 50 % povečanje glede na prejšnje leto 2017.

V letu 2019 nadaljujemo dobro sodelovanje s SŽ in DRSI. Poletni kolesarski vlak bo vozil dvakrat dnevno ob sobotah med 22. junijem in 31. avgustom. Ter tudi prazniki 1. in 2. maja, 25. junija in 15. avgusta. Vozovnica med Mariborom in Pliberkom stane 7 € (med Dravogradom in Pliberkom 1,85 €), prevoz kolesa pa 3,2 €. Vožnja med Mariborom in Pliberkom traja 1 uro in 45 minut. Vozni red je dostopen na spletni strani www.slo-zeleznice.si.

 

Peter Zajc

';