Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Prva pomoč za Franjo

Kakšno kolo za Franjo, smo že obdelali. In pojavile so se kritike na račun vseh tistih, ki smo prepričani, da za na Franjo sodi le specialka. Le? Za tem stojimo še ta trenutek, čeprav prepuščamo svobodno izbiro vsem, ki imate namen udeležiti se. Tisti, ki ne boste prišli in niti nimate namena in se pregovarjate katero kolo je pravo pa… saj veste kaj si mislimo o kavčarjih, kajne?

Franja je tista tadolga v nedeljo, vse ostalo ni Franja. Neke vrste Franjinih otročičkov so. Zelo radi imamo spremljevalne prireditve, ki so pripomogle, da je Maraton Franja BTC CITY pravzaprav kolesarski festival. Evo, še najraje pa imam petkov kronometer. Nikoli več ga ne bom vozil, a še vedno menim, da je posamična vožnja na čas pravica izkazica za vse kolesarje, ki jim še gori pod sedežem. Ne, tista nedeljska Franja bi morala biti nedeljska vožnja za vse kolesarje in potem bi tudi sam z veseljem napisal, da se je lahko udeležijo tudi s trekingi in gorskimi kolesi in monocikli in tandemi in z električnimi bicikli in tistimi za kolesarki kolomet… Če pa je nedeljska Franja dirka in to tudi je, čeprav se imenuje maraton, potem raje pridite s specialkami, namreč to je najboljše orožje za to prireditev. Vi ne dirkate?

 

Pokažite se vsi tisti, ki pridete na Franjo uživati v nedeljski vožnji. Pošljite nam fotke z okrepne postaje, vsaj z dveh postaj… Verjamem, da nekdo pa noče dirkati, ker pač ni dirkač in se po tej trasi odloči voziti z gorskim kolesom. Zakaj? Ker uživa s traktorskimi gumami na asfaltu? Ok, tega užitka vam ne moremo vzeti, vendar potem se ne zgražajte, če naša gorska reševalna služba sname kakega Čeha v sandalih nekje pod Skuto… Bodite pametni in se vozite s kolesi prireditvami primernimi. Treking je za dolge ture? Seveda je, vendar okoli vas bodo švigali besni specialkarji katere boste strašno motili, ker se vas bojijo, ker mislijo, da vedrite nedeljsko popoldne in da imate možgane na paši… oni pa se borijo za vsako sekundo. Veste, ko specialkar na Franji vidi tačkarja, mu najprej sname jermen, potem si misli, kako dober je, če dirka s tačkarji in potem začne bentiti nad organizatorjem, zakaj nimajo monocikli merjen KOM s Kladij?

Nekoč dolgo tega smo se vzpenjali po Vrhniškem Klancu… letelo je sto na uro… in potem še malce hitreje… in ko se nem je dvignil še zadnji spojler smo šli v zrak. Vendar ne zaradi hitrosti ampak zaradi trekingaša s praznima gumama, trikilogramsko tačko,  ki se je skrival v grmovju, tam kjer je odcep za Zaplano. Kot kaže mu je čip vozil nekdo drug. Zakadil se je  iz stranske ceste med tistih prvih dvajset in to z gumami, ki niso vsebovale zračnic napolnjenih z več kot dvema baroma. Ko je videl, da gre kolo po svoje, najbrž zaradi premalo tlaka v zračnicah, je celo skočil s kolesa. In… cca. petdeset kolesarjev je imelo drugi dan kar precej dela, da so si oblekli spodnjice.  Tačkar ni hotel pokositi Franje, le pridružiti se jim. V čakalnici urgence kliničnega centra mu je večina sotrpinov preklinjala celo družinsko drevo. A nič ne de. Naslednje leto je imel še bolj prazne gume, le startal je v BTC mestu. Prišel je do cilja in to v času tistih kolesarjev, katerim je Franja cilj sezone. In sploh ni dirkal! Verjetno pišem o Rogliču, moram preveriti…
Torej, dragi kolesarji za Franjo je nujno biti veliko bolj pripravljen kot si pa upamo misliti…

In kaj vse moramo imeti s sabo?

Kolo smo že obdelali, o čeladi ne bomo. Kolesarska majica? Zelo pomemben kos oblačila. Imeti mora tri žepe in mora biti oprijeta, ker plapolanje zna motiti vožnjo. Tri žepe? V enem imate telefon in vsaj dvajset evrov gotovine. V drugem imate potno hrano in ekološki kotiček, ker karkoli pojeste, embalaža gre nazaj v žep. V tretji žep gre doping oziroma tisto, kar menite, da vam lahko reši dan. Lahko je to… o tem se ne govori… kolesarska omerta. O kolesarskih hlačah ne bomo, kajne? O nogavicah pa lahko, ker so tudi zelo pomembne. V kolesarske čevlje sodijo samo kolesarske nogavice in pika. Barva ni pomembna, če pa ste tradicionalist potem si nadenite bele. O kolesarskih čevljih tudi ne bomo izgubljali besed. Ampak preverite blokeje, njihovo nastavitev in obrabo. Zaščitna očala so zaščitna očala in ne sončna očala. Bidon? Dva pol litrska sta dovolj! Litrski so prepovedani, tisti vmes so pa znak, da niste v življenjski formi.

Najpomembneje je, da imate s sabo rezervno zračnico ali tubular, montirki, da, dve montirki, ker ena vam ne pomaga kaj dosti, mini tlačilko ali še bolje bombice in vse skupaj zelo, zelo dobro pripeto, spravljeno na kolesu. Vsako Franjo se za celo gajbo nabere odpadlih torbic v katerih je vse, tudi fotografije vnukov, ljubic in soprog. Če je napovedano krano vreme potem ne potrebujete ne anorakov, ne brezrokavnikov, ne rokavčkov, ne nogavčkov, ne gamaš… In čisto na koncu bi rad dodal še to, da se vedno, ko si nadenete čelado, pogledate v ogledalo avtomobila ali kako drugo, kako ste si to stvar nadeli. Lahko napišem, da na Franji prevladujejo tisti, ki si niti čelade ne znajo povezniti. In potem imajo težave. Stalno si jo popravljajo, ko jim leze na zatilje, na nos, očala, na levi uhelj ali desni… Preberite navodila, kako se nadene čelada, čisto preprosto je.
Srečno na Franji… srečno na monociklu ali specialki, srečno tudi, če boste prišli zgolj zato, ker boste uživali. Mi bomo dirkali, saj gre za dirko. Pripenjam še bistvo Franje:

 

Normal
0

21

false
false
false

SL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Navadna tabela";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri",sans-serif;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}

"Maratona Franja nikoli nisem videl kot tekme, ampak kot prireditev, ki nosi sporočila. Idejo tega maratona sem videl v pomaganju in prijateljstvu. Če kdo ne more prevoziti cele trase, mu je treba pri tem pomagati. Če nekdo pade, se je treba ustaviti in pomagati. Če se pokvari kolo, se je treba ustaviti in pomagati. Franja, zdravnica, in celotno osebje med NOB sta pomagala borcem zelo dobro, zelo kakovostno. Maraton Franja nosi sporočilo, da je sočloveku treba pomagati v hudih trenutkih. Komunikacija organizatorja in medicinskega spremstva je najpomembnejši del, saj se v cilju ne vpraša najprej, kdo je bil prvi, ampak ali smo vsi v cilju. Tekmovalni del Franje zanima manjši del udeležencev, zato sem še vedno prepričan, da gre večina ljudi na ta maraton ravno zaradi teh sporočil ... Preprosto in povsem razumljivo. Vse drugo ni Franja v idejni obliki". Janez Winkler, Polet 2011

';