Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Poletov potep: S kolesom okoli Jugoslavije 1.del

Pot v dolžini 4000 km sem razdelil na 20 približno enako dolgih etap s ciljem, da vsak dan prekolesarim cca. 200 km. Kako pa mi bo zadani cilj uspeval pa je bilo težko predvideti, saj je dnevna količina kolesarjenja zelo odvisna od vremenskih razmer na poti. Že doma sem si zadal nalogo, da vozim pretežno podnevi, saj moj namen ni bil rušenje nekih hitrostnih in dolžinskih rekordov, ampak se naužiti lepot ob poti. Vsekakor bi bilo za to pot smiselno planirati več etap in si med potjo vzeti več časa za ogled znamenitosti, vendar sem bil zaradi dolžine letnega dopusta časovno omejen na max 23 dni. Štart in cilj poti je bil planiran v Kranjski Gori, izpred vodnjaka, ki je pred hišo moje sošolke Tine.

1. etapa – 04.08.2018 : KG – Ruše: 250 km, 3200 vm

Iz Kranjske Gore sem krenil ob 5.00 uri zjutraj in čeprav smo bili sredi poletja, ni bilo jutro nič kaj poletno, tako da je bilo potrebno obleči dolgi komplet. Se je pa ozračje hitro ogrelo in dolgi komplet je bil kmalu zamenjan s kratkim. V Ruše sem prispel pozno popoldne in se nastanil v hotelu Veter. Po zaslugi prijateljice, naše znane ultra kolesarke Bernarde Jurič, pa sem imel bivanje brezplačno. Številke so na koncu pokazale 250 km in 3200 višinskih metrov. Na poti sem prečkal tri prelaze in sicer Šentursko goro, Černivec in pa Sleme, ki je bila tudi najvišja točka prve etape s 1080 m. V Črni na Koroškem sem se ustavil na kosilu in si šel pogledat rojstno hišo naše izjemne smučarke Tine Maze. Da je Črna res nekaj posebnega pove podatek, da iz Črne izhaja kar 7 olimpionikov. Res izjemna številka za tako majh

Start v Kranjski Gori

Prelaz Črnivec

Prelaz Sleme

2. etapa – 05.08.2018: Ruše – Šoderica: 230 km, 1700 vm

Še pred sončnim vzhodom sem krenil iz Ruš proti Mariboru in naprej proti Šentilju, kjer pot zavije desno proti Sladkemu vrhu in naprej proti Tratam, Radencem in v kokoškino glavo. Po kokoškini glavi sva skupaj brskala s prijateljem Boštjanom Nemcem, ki mi je delal družbo do meje s Hrvaško. Da smo sredi poletja so zgovorno pričale temperature, saj je termometer v senci kazal krepko preko 30. Vsekakor temperatura bolj primerna za hlajenje v vodi, kot pa za poganjanje pedalov po razbeljenih cestah. Do meje s Hrvaško je bila trasa zanimiva, gor-dol, od meje s Hrvaško in naprej pa me je čakala sama dolgočasna ravnina. V poznih popoldanskih urah sem prispel do Šoderice in si ob Šoderskem jezeru najel apartma. Gospodar mi pove, da je bilo letovišče ob Šoderskem jezeru v času Yugoslavije »mondeno« letovišče, kjer je imelo veliko hrvaških podjetij svoje počitniške kapacitete, sedaj pa je vse bolj kot ne v propadanju. Celo naselje ne premore niti ene trgovine, niti ene normalne restavracije.

S prijateljem Boštjanom

3. Etapa – 06.08.2018: Šoderica – Beli Manastir: 220 km, 500 vm

Pravijo da norce spremlja sreča in nekaj je res na tem. Rahel vetrič v hrbet mi je krajšal muke po neskončni ravnini Hrvaške ob meji z Madžarsko. Kolesarji pravimo, da nam vedno piha v prsa in to kamor koli se obrnemo. Tega dne  pa presenečenje. Ozračje je bilo pregreto, termometer je kazal 35 stopinj. Po 214 km  neskončne ravnine sem pozno popoldne prispel v Beli Manastir in ker mi je uspelo za 80 kun najeti celo hišo sem se  odločil, da je tukaj moj cilj. Opral sem cunje in sledil je počitek do naslednjega jutra.

80 kun na noč

4. etapa – 07.08.2018: Beli Manastir – Kikinda: 210 km, 500 vm

Etapo sem zaključil v mestu slovenskih Lidij. Še pomnite tovariši pesem Zorana Predina?? Rek, »bolj južno bolj tužno« povsem drži, je pa tudi res, da bolj kot greš južno bolj so ljudje prijazni. 200 km čiste ravnine preko rodovitnih polj Vojvodine. Kamor pogledaš samo polje, levo sončnice in desno koruza. En sam dolgčas. Etapo mi je popestril kuža popotnik, na katerega sem naletel na pumpi pred Subotico. Poskrbel sem, da je dobil svežo vodo in kot se spodobi, sva si razdelila mojo popotno malico. Vsakemu je pripadal po en krof in polovica bureka. Kuža jo je potem ubral preko njiv, jaz pa sem sledil rdeči črti na polarju. Pri Paliču sem si ogledal Paličko jezero, potem pa naprej  proti dnevnemu cilju. Razen 8 km skoraj neprevoznega odseka ceste pri Banatskem Aranđelovu so ceste povsem ok. Teh 8 km pa sem kolo več rinil, kot pa vozil.

Kuža popotnik

Paličko jezero

5. etapa – 08.08.2018: Kikinda – Golubac: 210 km, 600 vm

Če sem se včeraj še hvalil, kako mi pihlja v hrbet, sem dobil ta dan vso zalogo vetra v prsa in ko je v kombinaciji z vročino tam čez 35 stopinj je občutek, kot da ti kdo cel čas tišči fen direktno v ksiht. Veter in huda vročina sta naredila svoje in prvič na poti sem čutil rahlo utrujenost, dodaten adrenalin pa je bil še časovni limit, da ujamem trajekt preko Donave v Stari Palanki. Če bi zamudil, bi bil do naslednjega jutra na dopustu. Prespal sem v Golubovcu, 215 km bližje cilju. Tukaj je Donava najširša in imaš občutek, kot da si na morju. Golubovac je turistični kraj, hotel, sicer samo 12 eurov z zajtrkom je še iz časov Tita in Kardelja in verjetno iz tistih časov niso zamenjali niti opreme. Vendar, če si zmatran se dobro spi tudi na podrtiji od postelje.

Donava

Pogled na Donavo iz hotelske sobe

O avtorju:

Matjaž Golob, rojen 17.07.1965 v Novem mestu, po poklicu diplomirani inženir gradbeništva, poročen in oče dveh sinov, kolesar, tekač….Ideja, da prekolesarim krožno pot ob meji bivše skupne države Jugoslavije s sosednjimi državami, se mi je porodila v letu 2017, ko sem v 10. dneh uspešno opravil s krožno potjo preko vseh glavnih mest bivše skupne države.Traso sem zasnoval s pomočjo aplikacije Ride With Gps, izbiral pa sem poti čim bližje mejam in da so te ceste normalno prevozne, se pravi da so asfaltirane, ker sem se na pot odpravil s tekmovalnim cestnim kolesom Pinarello marvel, s tem da sem ga obložil s ustreznimi torbami za prtljago. Širina gum 25 mm. Skupna teža prtljage je na koncu znašala 16 kg.

Spisek prtljage:

1. ZDRAVILA in KREME
pranesa, aspirin, xizal, nalgesin, nanosex, nodol, krema za sončenje, labelo, krema za roke in obraz, turbo gel, chamois creme, energijski geli

2. OSEBNA HIGIJENA
zobna nitka, zobna krtačka, zobna krema, milo, papirnate brisače, vlažilni robčki

3. OPREMA
rezervna guma, rezervne zračnice, set za demontažo gume in set za krpanje zračnice, nož, solzilec, set imbus ključev, power bank, kabli za polnjenje, mobitel, mp3, polar ura in polar pas, spalna vreča, olje in krpe guma, rezervne napere, ključ za menjavo naper, rezervni nosilec zadnjega menjalnika, tlačilka

4. PROSTI ČAS
natikači, 3 x nogavica, kopalke, 3 x kratke hlače, 1 x trenirka dolga, 3 x mikica

5. ZA KOLESARJENJE
čevlji, 3 x nogavice, velotoze za čevlje in čelado, nogavčki, rokavčki, 3 x kratke hlače, 2 x podperilo, 3 x kratke majice, 1 x dolga majica, dežne hlače, dežna jakna, anorak, jakna z dolgimi rokavi, kapa, čelada, dolge in kratke rokavice.