9 najpogostejših napak, ki jih lahko narediš na Franji

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Nasvetov za kolesarski maraton Franja BTC City ni nikoli preveč. Tu jih imate kar devet. Uredništvo Poleta ve, da se jih v celoti ne boste držali ampak poskusite vsaj z dvema točkama. Hec gor ali dol, tudi na Franji niste sami na cesti, kajne? In če vas ne skrbi za lastno zdravje, naj vas vsaj za sotrpinovo. Lepše napisano bo, če povem, da vam želim najlepšo in najuspešnejšo Franjo do zdaj. Želim vam, da brez težav pridete v cilj in ravno tako, da si preberete teh devet nasvetov.

 

ni podpisa
ni podpisa

 

1. Prepozno pridemo na start in potem smo nervozni, hitimo s pripravo, oblačenjem, montiranjem čipa, številke… in pozabimo na hrano, natočiti bidon, v najhujšem primeru smo neprevidni pri sestavljanju kolesa iz avta. Na start pridite najmanj eno uro prej. To velja za tiste, ki so že dan ali dva prej prevzeli startno številko in dobrotami v vrečki. Ena ura mora zadostovati za mirno pripravo, če ste večer prej vse lepo pripravili. Kaj vse potrebujemo smo že pisali. Preberite si še enkrat.


2. Zdaj letimo že s startne črte in mi smo neogreti. Zakaj? Ker najprej nismo niti mislili dirkati, potem pa, potem pa, potem pa, ko so se vsi pognali v dir smo se še mi. Vsako leto isto… in po parih kilometrih se srce preseli v grlo, kislina v kri, kri v pljuča, mišice se flambirajo, oslepimo in oglušimo in smo… pečenka. Dirka pa je v svojih uvodnih kilometrih. Pardon, maraton.


3. Kolo ni tehnično brezhibno. Večina ga niti ne očisti večer prej! Toliko umazanih koles, kot jih vidiš na Franji, ne vidiš niti pred filofaksom. Kolo, če je staro ali novo, mora biti tehnično brezhibno. Kaj to pomeni? To pomeni, da mora vse delovati tako kot deluje na povsem novem kolesu. Da, tudi novi pnevmatiki morate imeti, da ne govorim o zavornih gumicah, oblogah. Veste koliko je zaviranja na Franji? Toliko, da vas bodo v cilju prsti precej boleli. To boste opazili, ko boste nagnili pivo pod šotorom v BTC Cityu.


4. Precenitev svojih moči, svoje fizične in psihične pripravljenosti na festivalu hitrosti. Skoraj vsi precenite svoje moči. Ne pomagajo vam niti merilci moči, niti merilci srčnega utripa. Na vse ste pozabili in še čudite se, kako je možno, da se vam je to zgodilo.


5. Ko ste z močmi v rdečem polju še vedno vztrajate. Skoraj, da spada pod točko štiri ampak je dobro, da se napiše dodatno. Ko boste »zatrokirali« ne bo več nikoli bolje, samo slabše. Razen, če se ne ustavite pri najbližji okrepčevalnici in se spočijete ne gleda na štoparico na balanci. Vožnja, vztrajanje v rdečem polju je zelo nevarna. Če ste neodgovorni do sebe, bodite odgovorni do drugih, ne to ni borba. Kolesar ne borba do konca svojih moči štiri, pet ur ampak manj. Če ugotovite, da vaša borba traja že skoraj od samega začetka in vam srčni utrip cinglja na maksimumu ali vsaj nekaj odstotkov manj, ste končali za to nedeljo.


6. Na vsak način hočete voziti najhitreje kar zmorete. Kar pomeni, da je »full gas all day«. In kaj se zgodi? Točka 5.


7. Premalo ali preveč pijete in jeste. Ko na startu vidim kolesarja z dvema litrskema bidonoma, vem, da bo v težavah. Tak kolesar sicer dostikrat deluje preskrbljeno in zato brezskrbno, vendar se največkrat izkaže, da se naceja že od samega starta. Pijte, ko ste žejni in nikoli niste stalno žejni, razen, če ste v rdečem polju, razen, če res niste v formi, razen, če greste čisto do konca in je temperatura zraka krepko čez trideset stopinj po Celzijusu. Jejte, da ne postanete lačni. Malce drugače je s hrano kot s tekočino. Ko začutite žejo na kolesu in se hitro napijete pomaga. Ko postaneta lačni pa vam pomaga samo še obilno kosilo nekje v Idriji ali Škofja Loki.


8. Ne tekmujte, če ne znate. Prenevarno je za druge, za vas mogoče ne. Kaj pomeni tekmovati na Franji? To, da si stalno v rdečem. Spet.


9. V cilju greste direktno na pivo in makarone. Napaka. Sploh, če bo vroče tako kot je ponavadi na Franji. Najprej si naredite vsaj pol litra regeneracijskega napitka in potem napadite stojnice.
 

Več iz te teme:

Komentarji: