Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Bolečine v križu

Vsakdo, ki se ubada s težavami s hrbtenico, prej ali slej pride do vprašanja, kako se soočiti s kroničnimi bolečinami v križu. Izraz kronično uporabljamo za težave, ki trajajo dlje kot tri mesece.

Vsak, ki se na tak ali drugačen način ukvarja z zdravljenjem svoje hrbtenice, ima vsaj eno zgodbo. »Večina mojih pacientov je prepričanih, da so naredili vse, kar je v njihovi moči, hkrati pa priznavajo, da težave niso izginile in da sploh nimajo nikakršnega odgovora,« Grant Cooper, strokovnjak centra za hrbtenico in sklepe v Princetonu. Zdravnik je prepričan, da je kronične težave s spodnjim delom hrbta pravzaprav zelo težko diagnosticirati, saj gre za več povezanih simptomov, ki trajajo dlje časa.

Zato je za začetek zelo pomembno, da točno ugotovimo, kaj nam sploh povzroča bolečine in kaj sploh moramo zdraviti. Težave v križu imajo lahko zelo različne izvore, zato jih je treba najprej točno locirati in prepoznati.

Pri postavljanju pravilne diagnoze lahko marsikaj vsakdo stori kar sam. Vsak namreč dobro pozna svoje telo in zato lahko dokaj natančno prepozna svoje težave. Kaj je naslednji korak, če je nekdo skupaj z zdravnikom postavil pravilno diagnozo, težave pa še kar vztrajajo? »Za zdravljenje težav v križu obstaja kar nekaj učinkovitih metod. Kot že rečeno, bistveno je, da korak za korakom pridemo zadevi do dna.

To je ponavadi prava pot, ki le v zelo redkih primerih ne obrodi sadov. Če tudi ob vseh teh postopkih še vedno ne pridemo do prave diagnoze, potem moramo pacienta vsaj naučiti, da z različnimi načini kontrolira bolečino in da bolečina ne kontrolira njih. To je možno doseči z različnimi vajami, ki jih je treba izvajati sistematično in redno. Gibanje je ključnega pomena. Negibanje ali dolgotrajno sedenje namreč pomeni, da se mišice zakrčijo in vretenca posedejo.

Dlje ko vse to traja, večje so bolečine in težave. Zato se je nujno treba spraviti h gibanju,« še dodaja dr. Grant, ki svetuje tudi nekatere alternativne metode, kot so akupunktura, različne oblike meditacije in sprostitve. Zelo pomemben je tudi zdrav življenjski slog s čim manj stresa in psihičnih obremenitev.
 

';