Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Znaki, da morate spremeniti svoj načrt vadbe

Vedno, ko dvigujete lažje uteži, pretečete šest kilometrov ali odplavate nekaj dožin, se vaše telo temu prilagodi tako, da zadano mu nalogo opravi s čim manj napora, pravi strokovnajkinja za žensko telovadbo. Telo je pač navajeno na določen tip vadbe. Če delate kardio vaje, se bo vaša mišična sposobnost dvignila do nivoja, da še podpira vaš šport, recimo tek - in nič več. Če govorimo o vadbi moči, bodo vaše mišice samo toliko močne, da boste lahko dvignile ročke, ki ste si jih želeli obvaldati.

Če boste vadbo spremenile, ne glede na to, ali boste spremnile nize ali število ponavljanj, ali pa izbrale povsem nekaj novega, boste telo presenetile, šokirale, in ga prisilile, da se prilagodi novemu načinu. "Ne boste tekle hitreje dokler zares ne boste tekle hitreje. Ne boste dvignile težje ročice dokler je res ne boste. Telo potrebuje prebuditev in to tako, da ga prislite postoriti več kot je bilo to za telo sprejemljivo in preden se navadi tudi na to," pravi stroka.

 

 

To, kako spremeniti svojo vadbo, je odvisno od tega, kaj želite doseči. Če ste tekačica, potem razmislite, da en dan opravite dolgi tek, drug dan tek za hitrost, in naslednjič tek navkreber. Če delate veliko vaj za moč in če bi rade napredovale v uspešnosti dviganja uteži, lahko zamenjate število setov ali ponovitev in spremenite težo s katero vadite. Strokovnjakinja za fitnes je povedala takole: "Vadbo moči sem delala vsak teden, leta in leta. Edino, kar sem spremenila, je število nizev, ponovitev, težo ročic in pa dolžino odmora med vajami." In je še dodala, da toliko časa kot vnašaš spremebe v svojo vadbo, toliko časa tudi napreduješ. In to drži ne glede na to ali želite pridobiti mišice, se znebiti maščobe ali pa zgolj odpraviti razlike v moči mišic.

Na splošno velja, da traja štiri do šest tednov, da se vaše telo navadi na novo vadbo, odvisno pač od posameznika in vrste vadbe. Če tečete osem kilometorv petkrat na teden, se bo vaše telo naveličalo osemkilometrskih tekov precej prej kot če bi osmico tekli zgolj enkrat an teden.

Ne glede na vaš šport strokovnjaki opozarjajo na nekaj znakov, ki kažejo, da vaše vadba postaja zgolj rutina in da najverjetneje ne napredujete.

Ne opazite napredka

Če ugotovite, da več tednov ne napredujete, recimo, da vaš tek ne postane hitrejši ali razdalja pretečenega daljša, ali pa če v telovadnici ne postanete močnejši, je najverjetneje treba zamenjati načrt vadbe. Čeprav velja, da se je treba držati načrta vadbe, ni nič narobe, če vsebino le-tega čim večkrat premečete. Nekaj dni vadite moč, potem se lotite kardio vaj, včasih pa vadbo lahko izpustite.

Po vadbi niste utrujeni in vas nič ne boli

To je naslednji slab znak za kondicijo. Vaše telo se ne prilagaja bolj kot se je doslej, nič bolj se ne mučite.

Vedno vse boli

Povsem mogoče je, da je vaša vadba preveč ponavljajoča in vaše telo nima časa, da bi se odpočilo. Potrebujete spremembo.

Dolgočasite se

Najočitnejši znak, da se vaše telo dolgočasi z isto vadbo je, da ste tudi vi zdolgočaseni. Če nekaj tednov počnete iste stvari, so vam všeč, vendar se vam naenkrat zgodi, da ne zmorete nič več, telo vam bo reklo, da se tega ne gre več. In kaj pomeni, da se lotiš vadbe, ki ti ni znana? "Zabavajte se," pravijo strokovnjaki iz Fitness Magazine, "če se zabavate, si boste podarili svobodo, da boste počeli kaj drugega."

';