Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Pomembno se je voziti, ne zmagati!

Skupaj se bomo pripravili za tradicionalna Franjo in Vršič; tako, da se bomo vozili z nasmehom in dobre volje. Piše Andrej Hauptman, selektor slovenske kolesarske reprezentance

Pozdravljeni, kolesarji, mesec je naokoli in evo mene ... Kako smo, kako realizacija našega programa v marcu? Vem, vem, vreme nam doslej res ni bilo naklonjeno. Pa kaj, mi se ne damo, saj smo kolesarji! Prepričan sem, da ste bili aktivni, in če niste bili na kolesu, ste se udejstvovali v alternativnih športih.

Kako naprej? Franja se približuje in potem za njo, kasneje, še Vršič, posledično bodo naša kolesarjenja daljša, intenzivnost pa višja. Držali se bomo načela postopnosti in v naš mesečni program vnesli intervalni trening.

Pisali smo že o prvem znoju, danes pa gremo naprej; recimo, da bi bil lahko naslov tega prispevka tudi mednaslov, kot sledi.

Prvi švic – stopnjevanje intenzivnosti


Foto: Mavric Pivk

Kot zapisano: v vadbo bomo vnesli intervalni trening. In kaj sploh je to?

Namen intervalnega treninga je, da ob izvajanju vložkov intenzivnosti med treningom postanemo močnejši, hitrejši in vzdržljivejši. Večina ljudi postane ob besedi interval malo zaskrbljena, češ, ali ni to zelo naporno, a naj vas pomirim – pri Poletu ne bomo delali intervalov s pretirano intenzivnostjo, kar v prevodu pomeni, da se moramo tudi med intervalom počutiti dobro. Nikakor ne gre pozabiti našega prvega in edinega pravila. To pa je, da prekinemo trening, če se slabo počutimo!

Treba se je zavedati, da naš srčni utrip ne odreagira takoj na večjo intenzivnost, zato se je treba intervalnega treninga lotiti pametno. Torej, dragi kolesar, interval startaj z občutkom in ne prehitro! Verjemite, da bomo tudi tako napredovali, ob tem pa se še dobro počutili.

Trening vzdržljivostne moči

Trening moči bomo izvajali po ravnini, kasneje pa tudi v položne vzpone. Med intervalom bodite pozorni na držo na kolesu. Interval je treba opraviti sede, poseben poudarek pa namenjamo delu nog; trup in roke ostanejo čim bolj mirni, recimo temu ne zibajoči se. Kadenca (število opravljenih vrtljajev v minuti) po ravnini naj bo pod 70 obratov v minuti, v položen in enakomeren vzpon pa odkolesarimo s približno 55 obrati na minuto. Zavedati se moramo, da je zaradi nižje kadence tudi srčni utrip nižji, zato je intenzivnost na začetku cone 3.

Trening hitrostne vzdržljivosti

Intervale hitrostne vzdržljivosti bomo izvajali po ravnini, če se le da, s pomočjo vetra v hrbet (intervalov ne delamo v veter) ali pa v blagem spustu. Glede drže na kolesu velja enako kot pri intervalih vzdržljivostne moči, le da je kadenca prek 100 obratov na minuto. Intenzivnost med intervalom naj bo v 3. coni.

Trening vožnje v klanec

Za izvajanje intervala v klanec je treba izbrati ne prestrm vzpon, naklon naj bo od pet- do sedemodstoten (5–7 %). Tudi med vzponom bodite vseskozi pozorni na mirno držo.  Med intervalom naj bo prenos čim lažji.

***

Drage poletovke in poletovci, želim vam obilo športnih užitkov na kolesu. Se vidimo, če ne že kmalu na kolesu, pa čez mesec v novi številki Poleta na kisiku. In čim več kisika vam voščim, pojdite na plan, bodite pozorni na promet okoli sebe, avtomobilisti so čez zimo že malo pozabili na kolesarje in kako jih prehitevati! Še prej pa preglejte, ali je s kolesom vse v redu, in preden se vključite na ceste, ki si jih sicer delite s pločevinastim delom prometa, ponovite osnove vožnje na kakšnem z avtomobili manj obremenjenem delu.

Ne nazadnje pa: ste opravili kakšen obremenilni test, da boste vedeli, kako je z vašim srcem in zdravjem na splošno? Toplo priporočam!

Srečno.
 

';