Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Najhitrejša plavalna tehnika

Začetki plavanja z izmeničnimi udarci in zavesljaji izhajajo iz posnemanj pasjega plavanja.

V Evropi je bila tako v začetku 19. stoletja poznana francosko-ruska tehnika. Po letu 1840 se je razvilo bočno plavanje. Kmalu po tem so plavalci začeli roko prenašati nad gladino ter tako razvili način, imenovan "trudgeon".

Uporabljali so ga Evropejci, Indijanci iz Južne Amerike in zelo verjetno tudi pripadniki plemena Kefir iz Južne Afrike. Do pojava avstralskega kravla je veljal za najhitrejši način plavanja. Po poreklu današnji kravl najverjetneje izhaja iz naravnih in ljudskih tehnik plavanja, s katerimi so plavali proti koncu 19. stoletja prebivalci polinezijskega in melanezijskega otočja. Avstralci so to plavalno tehniko poimenovali avstralski kravl (izvorno: Australian splash). Ime crawl se je pojavilo leta 1897.
Dokončno poenotenje različnih oblik kravla se je uveljavilo po olimpijskih igrah leta 1924 v Parizu. Takrat je v prostih disciplinah zmagoval legendarni ameriški plavalec Johnny Weissmuller, poznejši filmski Tarzan. Danes velja kravl za najhitrejšo in najbolj ekonomično plavalno tehniko.

Kako pravilno plavati?

Med plavanjem ležimo iztegnjeni na gladini (voda nam pri glavi sega do lasišča ali do plavalne kape) in nenehno udarjamo. Cikel je sicer sestavljen iz dveh ali štirih udarcev in dveh zavesljajev. Udarjamo izmenično gor in dol tik pod gladino z majhno amplitudo in večjo frekvenco. Pri tem imamo stopali ves čas iztegnjeni in zasukani noter. Zavesljaji kravl so izmenični, pri čemer je kot med rokama na začetku zavesljaja približno 90 stopinj.

Torej, ko prvo roko vbadamo v vodo, imamo drugo pravokotno na telo. Gibanje roke pospešujemo od začetka do konca zavesljaja. Vračanje roke nad vodo je počasnejše in sproščeno. Dihanje je usklajeno z zavesljaji. Ko imamo glavo v osnovnem položaju z obrazom obrnjenim dol, izdihujemo skozi usta v vodo. Vdihujemo z vrtenjem glave okoli vzdolžne osi telesa na stran roke, s katero končujemo zavesljaj. Ob koncu zavesljaja glavo zasukamo in vdihnemo pod roko. Med drugo polovico vračanja te roke nad vodo zasukamo glavo v osnovni položaj z obrazom navzdol. Glave med sukanjem ne dvigujemo iz vode, tako da imamo nasprotno stran glave ves čas vdiha v vodi. Vdihujemo lahko le na eno stran (vdih ob vsakem drugem ali četrtem zavesljaju) ali izmenično na obe (vdih ob vsakem tretjem ali petem zavesljaju). V slikah je predstavljen splošen opis pravilnega cikla. Pri tem so posamezni deli gibanja poimenovani po položaju desne roke.

Več informacij si lahko pridobite na spletni strani "Nadaljevalno učenje plavanja" . Zahtevnejši bralci lahko na njej pridobite tudi druge potrebne podatke in dodatno znanje o učenju in primernih vajah za izpopolnitev vašega plavanja.

V jutrišnji spletni izdaji bomo spregovorili o napakah pri plavanju tehnike kravl.
 

';