Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Zgodovina specialke na dirki po Franciji 1. del

Sprehod skozi zgodovino specialke smo ustvarjali skupaj z angleškimi ljubitelji kolesarstva. Prek interneta smo si podajali podatke za katere trdimo, da so verodostojni. Vodilo nam je bila dirka po Franciji, ki je znana tudi po tem, da se na njej pokažejo vsi tehnološki napredki podjetij, ki so kakorkoli povezani s proizvodnjo kolesarske opreme. Tour je vsako leto tehnološki sejem za leto vnaprej. Hkrati s tem pregledom zgodovine specialke, opreme s katero je sestavljena in nekaj nepogrešljivimi dogodki ter enim podatkom za ljubitelje gorskega kolesarstva, pozivamo vse poznavalce specialk in kolesarskega športa, da se nam s svojim znanjem pridružijo k pisanju zgodovine razvoja.

1903 Prvi Tour de France – specialke nimajo prestav in tehtajo več kot 18 kg
1904 Največji poudarek na kolesih so debele pnevmatike in »udobna« geometrija okvirja, ceste so bile v obupnem stanju
1905 Zlomi okvirjev, vilic, padci in defekti so vsakdanja stvar ampak dirkačem pri okvarah ne dovolijo pomoči
1906 Prestavno razmerje je bilo 42x21 ali 42x22 odvisno od stanja cest
1907 Prvič se začnejo uporabljati paščki na pedalih in kolesa tehtajo 14-15 kg
1908 Na Touru se še vedno vozi brez prestav in s kolesi, ki so last organizatorja dirke.
1909 Tekmovalci ponovno lahko vozijo s svojimi kolesi, vendar morajo podpisati, da ne bodo goljufali in menjali koles
1910 Prvi »pramenjalnik« se imenuje Velocio
1911 Na zadnjih obročih imajo na obeh straneh po en zobnik za lažje premagovanje strmin (enega večjega in manjšega). Pred klancem so morali s kolesa, odvijačiti zadnji obroč, obrniti obroč in spet montirati. Pojavi se prosti tek.

 

Kolo iz leta 1903 s katerim je Maurice Garin zmagal prvo dirko po Franciji

 

1912 Na Touru ne dovolijo koles s prostim tekom
1913 Eugene Christophe si je na spustu s Tourmaleta s pomočjo gledalca popravljal vilice na kolesu, zato je dobil časovni pribitek
1914 Izdelane so zavore, ki delujejo s potegom pletenice tako kot danes vendar jih na dirkah še ne uporabljajo
1915 Pojavijo se »Bastide« okvirji, revolucionarno za tisti čas, tehnlogija s katero še danes proizvajajao jeklene okvirje
1916 1. svetovna vojna
1917 1. svetovna vojna
1918 Sapim začne izdelovati nerjaveče napere
1919 Rumena majica prvič predstavljena na dirki po Franciji
1920 Denman zmaga Paris-Roubaix s specialko brez prestav in samo s prvo zavoro
1921 Shimano naredi svoj prvi »prosti tek« imenovan 3.3.3.
1922 Usnjeni sedež Brooks B17 postane nepogrešljiv med tekmovalci
1923 Prvič je dovoljena tehnična pomoč kolesarjem
1924 Tulio Campagnolo je med Tourom izumil hitre zapenjalce
1925 Rezervne pnevmatike še vedno vozijo s sabo vendar jim je ob menjavi dovoljena pomoč (nič kaj lahko opravilo)
1926 Prve aluminijaste obroče je naredil Mavic
1927 Italijanska firma Fiamme nadgradi Mavicove aluminijaste obroče
1928 Nicholas Franz konča zadnjo etapo Toura z ženskim kolesom »za na tržnico« (njegov je med dirko razpadel); v skupnem seštevku je na koncu imel 50 minut prednosti
1929 Tekmovalcem se zopet ne dovoli tehnična pomoč na dirkah
1930 Campagnolo patentira hitre zapenjalce
 

';