Začaranost. Colnago

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Colnago je ena redkih resnično legendarnih kolesarskih znamk. Ta kolesa obožujejo resnični ljubitelji kolesarstva, saj v njih vidijo mistiko, čarovnijo. In ko dobiš možnost, da preizkusiš kakšno Colnagovo kolo, je prav tako čarobno.

V preizkus smo dobili novega colnaga CLX. Ta model je v Colnagovi ponudi že nekaj let, toda letos smo okvir kolesa popolnoma preoblikovali. Pri Colnagu so dodali veliko funkcionalnih dodatkov pri najboljših modelih, kot sta V1-r in CLX. Model V1-r so pri Conagu pred leti oblikovali skupaj s Ferrarijem. Oba modela sta si zelo podobna in si celo delita isto geometrijo.

Colnago je znamka z bogato zgodovino, ustanovil jo je izdelovalec kolesarskih okvirjev Ernesto Colnago, ki kljub zrelim letom še vedno vodi tovarno. Colnagova kolesa so poznana po svoji kakovosti, pa tudi po visoki ceni. S ceno tudi pri modelu CLX ni nič drugače. Je eno cenovno ugodnejših Colnagovih koles, toda njegova cena je še vedno precej višja, kakor je cena karbonskih koples pri konkurenci. Kaj pa kakovost?

Tisto, kar me je takoj navdušilo, je bila oprema na kolesu. Ponavadi izdelovalci koles nadenejo krmila nižje kakovosti, cenejše sedežne opore in nosilce krmila. Tako dosežejo nižjo končno ceno. Če bi sam kupoval tako kolo, bi najprej pobrskal po žepih še za nekaj denarja in zamenjal poceni dele z boljšimi. No, z modelom CLX ni tako. Kolo ima zelo dobro opremo, krmilo in nosilnik krmila sta znamke Deda Elementi, karbonska sedežna opora pa je nastala pri Colnagu, prav za to kolo so jo naredili. Na tem kolesu ni ničesar, kar ne bi bilo ustrezno. Tako kot ga dobiš, je zares dobro.

CLX je bil opremljen s Shimanovo opremo Ultegra. To je res dobra oprema in preizkušali smo jo že na kar nekaj testnih kolesih. Obročniki so znamke Fulcrum 5 in taka kolesa najdemo na tudi precejšnjem številu modelov drugih proizvajalcev.

ni podpisa
ni podpisa

Deteljica je zaščitni znak Colnaga.

Vožnja

Ko se voziš z modelom CLX, najprej opaziš, kako dobro pospešuje. To je predvsem posledica tega, da je okvir težek zgolj 950 gramov. Z modelom V1-r je Colnago naredil kolo, ki je trdnejše in lažje od katerega koli, ki so ga v tovarni izdelali doslej, in to se opazi tudi pri modelu CLX. Vsak pritisk na pedale povzroči, da kolo dobesedno plane naprej. Zdi se mi, da je vzpenjanje in sprintanje s tem kolesom lažje.

Obnašanje modela CLX na cesti je takšno, kot pri dirkalnem kolesu tudi mora biti. Ernesto Colnago je mojster izdelovanja okvirjev, in čeprav okvirjev sam ne izdeluje več, so tudi novi okvirji narejeni po njegovi geometriji. CLX se obnaša predvidljivo in zanesljivo. Okvir oziroma podsedežna cev ima naklon 27,2 stopinje, kar kolesarju ponuja več udobja.

Čeprav nisem vozil slavnejšega modela V1-r, ampak CLX, se zdi, da ima tudi ta model lastnosti prestižnejšega brata. Prav zanima me, zakaj bi kdo kupil V1-r, če pa je že CLX tako dober?

In čarobnost, magija? No, za kolesarskega navdušenca, kot sem sam, je čarobno, ko pogledaš kolo in vidiš Colnagov podpis na zgornji cevi okvirja in spredaj deteljico, ki je zaščitni znak firme. To ti takoj da novih moči, da na pedale pritisneš malo močneje.

ni podpisa
ni podpisa

Odlična oprema Deda Elementi.

Za koga pa je CLX?

Colnago ni za vsakogar. Malo nor moraš biti na kolesa, da si lahko privoščiš ta model in vso Colnagovo slavo in zapuščino. To je kolo za ljubitelje koles, ki želijo vrhunsko dirkalno kolo, ne želijo ali pa ne morejo pa plačati toliko, kot stanejo najboljši modeli v zbirki. Glede na svoj dirkaški značaj je CLX tudi kolo, ki bo ustrezalo onim, ki bolj kakor udobnost počasnejšega kolesarjenja ljubijo hitrost.

Več iz te teme:

Komentarji: