Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Urbano kolesarjenje

April je, asfalt je očiščen, sonce pripeka, sneg ne pokriva gozdnih poti in med drugimi znanilci pomladi so tudi kolesarji na cestah.

Spet ti kolesarji!

Tako zavzdihne marsikateri voznik avtomobila, ki se še do danes ni navadil in sprijaznil, da so kolesarji enakovredni udeleženci v prometu.

Kolesarji so skupaj z motoristi navajeni, da je pomlad za njih najbolj nevarno letno obdobje, saj so bili pogrešani in zato pozabljeni s strani avtomobilistov, kar nekaj mesecev. In spet bo trajalo preden bodo kolesarji in motoristi deležni večje pozornosti.
Kaj novega prinaša letošnja kolesarska sezona?

Ugotovljena je večja prodaja mestnih oziroma treking koles. To je dober znak, a trgovci ga ne povezujejo z gospodarsko krizo in dragim bencinom. So enotnega mnenja, da tudi mi capljamo za razvitimi državami v katerih je prevoz na delo ali v šolo s kolesom že nekaj povsem običajnega in ekonomičnega. Razvoj mestnih koles je za sabo potegnil novo vejo kolesarske industrije, ki se v tujini imenuje Urban Cycling. Gre za kolesarje, katerim ni vseeno kako in s čim kolesarijo po mestu. Na trgu so se pojavila kolesarska oblačila specializirana za mestno vožnjo, kolesa pa so se razvejala na vse možne strani, tako, da imamo danes na izbiro veliko  različnih tipov koles.

Urbani kolesarji so danes oblečeni v običajna oblačila vendar, če jih pogledamo natančneje vidimo, da so popolnoma prilagojena kolesarjenju. Tako je možno danes kupiti na primer hlače, ki so prilagojene vožnji s kolesom. To pomeni, da so telirane tako, da nam ne lezejo s hrbtne strani in nas ne stiskajo s prednje strani, torej, spredaj je pas nižji zadaj pa višji, da so elastične na kolenih in ožje pri gležnjih, dodani so šivi iz svetlečih materialov, ki zagotavljajo boljšo vidnost in dodatni priročni žepi, ki so med vožnjo dostopnejši kot običajni. Prav tako je moč imeti tudi kolesarske čevlje, s katerimi boste lažje poganjali pedala in boste z njimi hkrati povsem normalno hodili v službi. Zgornji deli oblačil so narejeni iz enakih materialov kot so moderne kolesarske majice, torej iz takih, ki dobro vpijajo znoj in ne širijo slabih vonjav, ko prisopihate  kolesom v službo. Večina teh oblačil je odpornih na dež in ne prepuščajo vetra videti pa so kot običajna srajca, bluza ali suknjič. Proizvajalci čelad tekmujejo kdo bo naredil lepšo in mestu bolj »prijazno«, neopazno čelado, saj vemo, kako težko je ženskam, ki se vozijo v službo povezniti še čelado na glavo.

Mestna kolesa so postala pravi statusni simbol. Postala so umetnine katerih ne puščamo vsevprek zato so proizvajalci kolesarskih ključavnic v zadnjem obdobju postali zelo izvirni in učinkoviti, ko gre za hitro zaščito koles. Enoprestavniki oziroma »singlespeed« kolesa so med mladimi prava modna muha. »Cruiserji« so domena žensk in uživačev, ki imajo radi najudobnejše kolesarjenje po mestu. Potem so tu že zložljiva kolesa za tiste, ki hodijo v službo kombinirano s kolesom in vlakom ali avtobusom. Za tiste, ki nimajo kolesarnice je zložljivo kolo lahko varno spravljeno v garderobi vaše službe ali doma, kjer nimate veliko prostora. Mestno kolo postaja enakovredno kolesu, ki ga uporabljamo za šport in rekreacijo. Prav tako vsa pripadajoča oprema. V naših specializiranih prodajalnah koles in kolesarske opreme je že zdaj moč najti nekaj tudi za mestne kolesarje, saj trgovci budno spremljajo svetovni razvoj in vedo, da ni dovolj, da se kolesarje oskrbuje samo s prodajo in servisom koles.

Razvoj urbanega ali mestnega kolesarjenja je močno odvisno tudi od urbanizma in arhitekture. Vemo, da je v Sloveniji urbanizem služi zgolj motornemu prometu in močno ovira in celo onemogoča razmah kulture mestnega kolesarjenja. Začrtane kolesarske steze niso največ kar lahko naredimo za mestne kolesarje. V evropskih mestih, kjer je kolesarska kultura tradicionalno močna in popularna, je njen vpliv na urbanizem zelo močan. Tu ne mislimo zgolj na stroga središčna jedra mest ampak tudi na okolico, kajti do središč se moramo ravno tako varno pripeljati.

Mestno kolesarjenje in moda sta postala močno povezana.

';