Test opreme: Pravo kolo za idealno vožnjo

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

ni podpisa
ni podpisa

Evolucija cestnih dirkalnikov je pripeljala do tega, da imamo več kategorij dirkalnih koles, in tista za makadamkanje (gravel bikes) so le zadnja skupina med njimi. Zato smo se odločili, da vam bomo zdaj, ko je zadnji čas za nakup kolesa in nastop na Franji, predstavili štiri skupine, ki smo jih določili glede na to, kako nameravate kolo uporabljati.

Zadeva je zares zapletena, saj slišimo marsikaj: udobna dirkalna kolesa, aerodinamični dirkalniki, lahka kolesa za vzpone, kolesa za kriterije, makadamkarji in potovalna dirkalna kolesa. Tako vidimo, da so danes dirkalna kolesa razdeljena v več kategorij in je težko izbrati pravo. Da bi vam vsaj malo olajšali izbiro, smo v naši reviji kolesa razdelili glede na to, za kaj jih boste uporabljali. Torej, kje se z njimi nameravate voziti in kako. Za vsako kategorijo smo izbrali tri modele, prepričani smo, da smo izbrali najboljše za vas in da se pri izbiri ne boste zmotili.

Makadamkarji (gravel bikes)

Če ne želite, da bi vas med vožnjo ustavili slabe ceste, makadam in blato, če si želite raziskati tudi odmaknjene kotičke narave, potem potrebujete kolo, ki bo dobro na asfaltu in na makadamu. Potrebujete torej makadamkarja. Tekmovanja in vožnja po prašnih cestah so najnovejši trend, ki prihaja iz ZDA. Lani je bilo prvo makadamkarsko tekmovanje tudi pri nas. Za take potrebe je industrija razvila novo kolo, makadamkarja. To so kolesa, ki so mešanica ciklokros kolesa in cestnega dirkalnika. Geometrija kolesa je prilagojena vožnji po slabšem terenu, kolo je stabilnejše, kolesa imajo okvir narejen tako, da je mogoče nadeti tudi širše gume. Skoraj vsa taka kolesa že imajo diskaste zavore. Ker jih v resnici tudi veliko bolj potrebujejo kakor čisti dirkalniki ...

Večina takih koles se enako dobro pelje tako po asfaltu kot po makadamu. Če so na kolesih normalne pnevmatike, boste mislili, da ste na navadnem cestnem dirkalniku, če pa boste kolo preobuli v robustnejše in širše pnevmatike, boste lahko prikolesarili na neverjetne kraje. Izbira gum je zelo pomembna! Če želite voziti po makadamu in asfaltu v Sloveniji, bodo prave pnevmatike široke med 30 in 35 milimetrov, za profil pa ni nujno, da je zelo izrazit. Če pa nameravate na terene, kjer je doma blato, si boste zaželeli širše in bolj nazobčane plašče.

Ridley X-Trail C50

ni podpisa
ni podpisa

za 2399 € (makadamkar)

Okvir karbon

Oprema Shimano 105

X-Trail je nov model belgijskega Ridleyja, ki je poznan kot izvrsten izdelovalec ciklokros koles. Kolo je narejeno za makadamkanje. Okvir je zelo podoben Ridleyjevemu dirkalnemu okvirju Fenix, toda loči ju nekaj opaznih razlik. Trail je daljši in koti okvirja so nežnejši, tako da je kolo stabilnejše. X-trail je mogoče voziti s pnevmatikami, širokimi do 40 milimetrov (navadna kolesa imajo debelino plaščev med 23 do 25 milimetrov).

GT Grade Alloy

ni podpisa
ni podpisa

za 1099 evrov (makadamkar)

Okvir aluminij

Oprema Shimano Tiagra

Model GT Grade je bil predstavljen lani. Tako kot Ridleyjev model je kolo daljše in ima manj agresivno obliko okvirja kakor navadni dirkalniki. Grade je lahko obut v največ 35 milimetrov široke gume, kolo pa je dobilo odlične ocene, ki potrjujejo, da je dobro tako na asfaltu kakor na drugih površinah. Cenejši karbonski okvir z opremo Shimano 105 stane 2599 evrov, aluminij in slabša – a ne slaba – oprema pa sta veliko cenejša.

Scott Addict Gravel

ni podpisa
ni podpisa

za 3999 evrov (makadamkar)

Okvir karbon

Oprema Shimano Ultegra

Scott Addict Gravel je novo kolo, ki izhaja iz cestnega addicta. To je eno lažjih koles za makadamkanje, obuti ga je mogoče do širine 35 milimetrov. Kolo je daljše in ima manj agresiven okvir. Torej to ni Addict z več prostora za širše gume, ampak gre za popolnoma preoblikovan okvir, ki omogoča boljšo in lažjo vožnjo po slabih podlagah.

Poceni na potovanje

Če želite kolo, s katerim lahko potujete ali se vozite v službo, potem potrebujete takšnega, na katerega lahko nadenete prtljažnike in blatnika. In najbrž boste želeli vsaj 28 milimetrov široke pnevmatike. Teža kolesa ni toliko pomembna. Takšna kolesa so robustnejša in težja, saj morajo biti močna in stabilna. Toda za vožnjo po mestu, do mesta ali iz mesta domov je makadamkarsko kolo neprimerno. Če se boste vozili v službo, se boste vozili v vseh vrstah vremena, včasih pa boste morali pustiti kolo tudi na prostem, recimo če boste šli po nakupih. Zato je bolje izbrati cenejše kolo te vrste, saj ne potrebujete nič modnega, ker je kolo namenjeno zgolj prevažanju. To je skupina pravih delovnih konj.

Trek 1.2

ni podpisa
ni podpisa

za 899 evrov (vstopni razred dirkalnih koles)

Okvir aluminij

Oprema Shimano Sora

Trek 1.2 je Trekov vstopnik med dirkalce. Je popolno prvo kolo, če ste začetnik, idealno je tudi za potovanja. Morda je malo pretežko in morda je tudi oprema za spoznanje premalo dobra, da bi govorili o pravem dirkalniku, toda za potovalno rabo je kolo odlično. Kolo ima nastavke za prtljažnik in blatnika. Če bi mu nadeli boljšo opremo in boljša obročnika, bi dobili že kar spodobno dirkalno kolo.

Kona Penthouse

ni podpisa
ni podpisa

za 799 evrov (večnamensko kolo)

Okvir jeklo

Oprema Shimano Claris

Penthouse je novo Konino večnamensko kolo. Z njim lahko potujete, se vozite v službo ali hodite na izlete. Vsekakor to ni dirkalno kolo in ga niti ni mogoče spremeniti vanj. Penthouse je močno kolo z jeklenim okvirjem, ki bo zdržal za vedno. To je delovni konj, ki vas bo ponesel kamor koli in po vsaki podlagi.

Btwin Triban 520

ni podpisa
ni podpisa

za 599 evrov (dirkalno kolo)

Okvir aluminij

Oprema Shimano Sora

Z novo francosko trgovino Decathlon v Ljubljani je na voljo tudi njihova hišna znamka Btwin. Model Triban 520 je iz sredine ponudbe v Decathlonu. Za 600 evrov dobite zares veliko kolesa. Plašči so lahko široki do 32 milimetrov, kolo ima nastavke za prtljažnika in blatnika. Še to: triban 520 je dobil zelo dobre ocene, in ko vidite, kaj se dobi za tako malo denarja, se vam to niti ne zdi čudno.

Čisto dirkanje

Dirkalna kolesa morajo biti predvsem zelo odzivna. Moč, ki jo vložite v poganjanje, se mora takoj poznati pri hitrosti. Torej morajo biti kolesa lahka in trdna. Udobje ni pomembno, šteje samo hitrost. Tudi geometrija okvirja je za dirkanje drugačna, zgornja vzdolžna cev mora biti dovolj dolga, glavna (čelna) pa dovolj nizka, da se spravite v aerodinamičen položaj. Če si močno želite dirkanja, izberite morda raje aluminijast okvir, saj je aluminij odpornejši proti udarcem in cenejši za popravila ali menjavo. Na trgu je nekaj odličnih aluminijastih okvirjev, ki se po lastnostih lahko merijo s karbonskimi okvirji. Le zaradi teže in udobja je aluminij malo za karbonom. Ampak, pozor, le malo za njim! Ne, nismo povedali preveč, le resnico!

Cannondale CAAD12

ni podpisa
ni podpisa

za 1499 evrov (dirkalno kolo)

Okvir aluminij

Oprema Shimano 105

Cannondale CAAD10 je šel na stilski izziv, leta 2016 sliši na ime CAAD12. Na najpopularnejšem aluminijastem okvirju na svetu so naredili le nekaj sprememb. Okvir je spet nekoliko lažji (teža 1098 gramov) in zaradi ožje podsedežne cevi je kolo udobnejše. Pri prenovljenem angleškem kolesarskem časopisu Cycling Plus so ga spoznali za kolo tega leta!

Giant Propel Advanced 2

ni podpisa
ni podpisa

za 1999 evrov (aerodinamično dirkalno kolo)

Okvir karbon

Oprema Shimano 05

Propel je Giantovo aerodinamično dirkalno kolo. Je narejeno za hitrost, ima aerodinamočno obliko in pletenice, ki so skrite v okvirju, ter aerodinamične zavore. Kolo ni težko, a tudi ni najlažje v tej kategoriji. Je za ljubitelje hitrosti, ki radi kolesarijo sami in se borijo z vetrom. Za tiste, ki bi si radi pokorili klance, bo boljša izbira model CR Advanced 1, vendar je za 100 evrov dražji.

Specialized Allez Comp

za 1499 evrov (dirkalno kolo)

Okvir aluminij

Oprema Shimano 105

Allez je aluminijasti brat karbonskega tarmaca, ki ga vozita Contador in Sagan. To je kolo z zelo dobrim aluminijastim okvirjem, ki je čudovito izdelan in lahek. Okvir je le malo težji od okvirja CAAD12, kakovost pa je enaka. Sprednja cev je nekoliko višja kakor pri giantu in cannondalu, zato je allez še posebno primeren za tiste, ki radi sedijo malo bolj vzravnano, pokonci.

Dirkalniki za vse razmere

Kaj pa če preprosto želite le – dirkalno kolo? Za vožnjo po asfaltu, da bi šli z njim na maraton Franjo ali se povzpeli na Vršič. Večina ljudi išče prav taka kolesa. Tako kolo mora biti lažje in manj stabilno kakor makadamkarji, biti mora bolj privlačno kakor potovalno kolo in udobnejše od dirkalnih pošasti. Na kratko: tako dirkalno kolo vas mora nositi ves božji dan in povsod.

S takim kolesom morate biti sposobni narediti kar koli. Ne sme ga ustaviti niti nekaj malega makadama in biti mora dovolj lahko za vzpone. Iščemo preprosto pravo kombinacijo za vse.

Če kupujete dirkalno kolo, se morate najprej odločiti, ali boste zgolj sedeli na kolesu z rokama na krmilu ali pa se boste spustili v aerodinamičen položaj in prijeli krmilo spodaj. Veliko je koles s krajšo vzdolžno zgornjo cevjo in daljšo čelno cevjo (to je kategorija udobnih dirkalnikov). Na takem kolesu lahko sedite bolj vzravnano in se peljete v udobnejšem položaju. Mnogo drugih koles ima še vedno klasično dirkalno geometrijo, ki vas bo takoj prisilila v tekmovalen položaj, ki je še vedno najboljši za vožnjo, če ste seveda dovolj gibčni.

Pinarello Gan

ni podpisa
ni podpisa

za 2499 evrov (dirkalno kolo)

Okvir karbon

Oprema Shimano 105

Pinarello je naredil cenovno veliko ugodnejši model verzije najdražjega dirkalnika, modela Dogma F8. Gan je pravzaprav kopija dogme. Če kolesi vidiš skupaj, ju je težko ločiti. Seveda pa obstaja razlika. Gan je narejen iz slabšega karbona kakor dogma. Zato je gan nekoliko težji in se vozi malo manj popolno od dogme. Toda da opaziš razliko, moraš biti zelo izkušen kolesar. Pri ganu bodo kolesarji dobili odlično kombinacijo teže, udobja in aerodinamike. To pa ima svojo ceno. To je eno najdražjih koles s Shimanovo opremo 105! Toda po drugi strani je to tudi eden najboljših okvirjev s to opremo.

Lapierre Sensium 500

za 1799 evrov (udobno dirkalno kolo)

Okvir karbon

Oprema Shimano 105

Sensium je udoben dirkalnik francoskega proizvajalca Lapierra. Z dolgimi zadnjimi vilicami, neagresivno obliko okvirja in visoko glavno (čelno) cevjo je kolo bolj podobno makadamkarjem kakor dirkalnikom. Zato je model Sensium stabilen in se lahko z njim vozite ves dan. Tudi po slabih cestah.

Merida Scultura 5000

ni podpisa
ni podpisa

za 1999 evrov (dirkalno kolo)

Okvir karbon

Oprema Shimano Ultegra

Merida Scultura 5000 je cenejši brat lažjega modela Scultura Team. Glavna cev modela 5000 je malo daljša kakor na modelu Team. Model 5000 je skoraj za dva kilograma težji, vendar predvsem zaradi težjih obročnikov in drugih težjih delov. Okvir je odličen in takšna je tudi Smimanova oprema Ultegra. Zato je Scultura 5000 odlično kolo za nadgradnjo z boljšimi obročniki in lažjimi deli. To kolo je bolj dirkalno kakor model Lapierre Sensium, a še vedno dovolj udobno za dolge vožnje.

Več iz te teme:

Komentarji: