Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Ste že našli svoje popolno mestno kolo?

Vseeno je, ali se na kolesu naprezate do zadnjih atomov moči ali zgolj umirjeno in enakomerno poganjate pedala – od tega, kar počnete, imate v vsakem primeru ogromno koristi. Kolesarjenje, čeprav ne velja za visoko intenzivno telesno aktivnost, krepi zadnjične, mečne in stegenske mišice, zmanjšuje stres, spodbuja hujšanje in ugodno vpliva na naš srčno-žilni sistem. S kolesarjenjem lahko izboljšamo energijo celotnega organizma za 20 %, utrujenost zmanjšamo tudi za 65 %, hkrati pa se v telesu sproščajo tudi endorfini, hormoni sreče. V urbanih okoljih je kolo dobrodošla – zelena – alternativa drugim prevoznim sredstvom, ki telesno aktivnost združuje z mobilnostjo. Če vam primanjkuje časa za telesno vadbo pred službo ali šolo in po njej, je rešitev enostavna: KOLESARITE!

 

 

Če potrebujete kolo samo za vožnjo po mestu, je najbolje, da si omislite mestno kolo. Glede na vrsto uporabe so na voljo tudi številni drugi tipi: cestno kolo, namenjeno daljšim in hitrejšim vožnjam po asfaltnih cestah, gorsko kolo za vožnje po razgibanem terenu zunaj urejenih cest in treking kolo, križanec med tema dvema, ki je namenjeno daljšim, a udobnim vožnjam po makadamskih in podobnih cestah. Obstaja tudi vse več hibridnih izvedenk. Če sta za gorsko in treking kolesi značilni agresivnejša vožnja in hitrost, včasih tudi na račun udobja, sta za mestno kolo značilna vzravnana drža telesa in funkcionalno udobje.

Kakšno mora biti mestno kolo?

Kolo mora biti ravno prav veliko, saj preveliko ali prenizko vpliva ne le na dobro počutje in zdravje, temveč tudi na varnost. Ko je eno od pedalov v najnižjem položaju, mora biti vaša noga v kolenu rahlo upognjena. Če je koleno povsem iztegnjeno, je sedež previsoko, pri preveč upognjenem pa prenizko. Več načinov je za določanje idealne velikosti kolesa. Eden je, da višino nog oziroma razkoraka (od tal do mednožja) pomnožimo s faktorjem 0,65. Dobljeni zmnožek je naša idealna višina in velikost okvirja naj bo temu čim bliže. Drugi način je, da velikost kolesa enostavno določimo glede na telesno višino: 165 cm visoki osebi ustreza 49-colski okvir, 170–185 cm visoki pa 55-colski. O podrobnostih se pogovorite s Hervisovim prodajnim strokovnjakom, ne bo pa odveč niti, da po izkušnjah povprašate svoje kolegice in kolege, ki že imajo kolo (ne nujno mestno).

Ko določite velikost kolesa, pridejo na vrsto številne podrobnosti. Lažji aluminijasti okvir kolesa je običajno več kot dvakrat dražji od težjega jeklenega. Krmila na mestnih kolesih so večinoma ravna in neprivzdignjena, sedeži pa so običajno bolj podloženi. Zaradi večinoma bolj umirjenega načina vožnje po (ravnem) asfaltu posebno vzmetenje ni potrebno, lahko pa si ga omislite. Mestna kolesa imajo po navadi šest, največ osem prestav. Več jih zaradi večinoma nezahtevnega terena niti ne potrebujete. Manj prestav – lažje kolo. Obvezen del opreme je še zvonec, neobvezen, čeprav nadvse priporočljiv, pa je čelada.

Ko ste kolo izbrali in bolj ko ne sestavili, se dogovorite, da z njim odpeljete nekaj krogov (vsaj po Hervisovi prodajalni). Vam je na njem udobno? Je vaše telo v položaju, v katerem boste zlahka kolesarili vsaj pol ure? Ste zadovoljni s sedežem in pedali, z zavorami? Ko ste odkljukali odgovore na ta vprašanja, pride na vrsto še en oziroma dva dodatka: košara ali celo manjši zabojček (ne pozabite, s tem kolesom boste prevažali lažjo prtljago in manjše nakupe), in če že imate družino, otroški sedež. Ob koncu nakupa si boste verjetno omislili tudi ustrezno ključavnico, rezervnih gum in servisnega pribora pa najbrž ne boste kupovali, saj v mestu servisa običajno ni težko najti. Zdaj vam ostane le še, da začnete uživati v tem, da boste hkrati aktivni, mobilni … in ekološki.

 

';