Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Pri Poletu pravimo: Svet je lep, na elektriko in na dveh kolesih 2.del

Poiskali smo nekaj največjih prodajalcev, kakovostnih trgovcev z električnimi kolesi, in jih poprosili, naj nam razložijo svoje videnje, kje je električni svet koles in kam gre. Ob tem seveda predstavljamo tudi njihovo ponudbo.

Freestyle in kolesa Giant

Jure Munda iz Freestyle Maribor nam je povedal: »Električno kolo lahko delimo na kolo in pogon. Pri kolesih je podobno kot pri običajnih, torej, kakovost izdelave, delovanje amortizerjev, vodljivost, položaj kolesarja, barva, dodatki ... Razlika med kakovostnimi kolesi in tistimi iz nizkocenovnega razreda pa je velika.

Pri pogonu je podobno, gre za kakovost delovanja; kakovost motorja, baterije in elektronike. Dobri motorji so močni, lahki in imajo dolgo življenjsko dobo. Elektronika na kolesu je izpostavljena zunanjim vplivom, kot so dež, temperaturne razlike, vlaga ipd.; torej je pomembno, da vam elektronika deluje in da s tem nimate težav, hitro se namreč zgodi, da se z nizkocenovnim kolesom znajdete sredi iskanja servisov brez rezervnih delov in s težavo pri odpravljanju napak. Baterija je verjetno najobčutljivejša stvar; kakovostna baterija (na kolesih Giant uporabljajo Panasonicovo) ima večji domet in dolgo življenjsko dobo. V kakovostni bateriji so kakovostni materiali, izolacija, celice so manjše zaradi potrebnega hlajenja, izdelava pa občutno dražja.«

Kdo naj uporablja električno kolo?

Pravzaprav vsi, poleg kolesarjev še tisti, ki nikoli niso kolesarili, tisti, ki jim je kolesarjenje v hrib prenaporno, ali tisti z zdravstvenimi težavami, ki ne smejo opravljati toliko napora, kot ga zahteva navadno kolo.

Vsi govorijo o razlikah med baterijami, kaj moramo vedeti o njih?

Priporočamo nakup kolesa priznanega proizvajalca, potem imate veliko možnosti, da ste z njim dobili kakovostno baterijo. Za gorsko kolesarjenje je nujna baterija z zmogljivostjo 500 Wh (vatnih ur), za treking kolesa vsaj 400 Wh. Tako boste imeli zadosten domet kolesa. Pri vsakem kolesarjenju s kakovostnim kolesom lahko moč pomoči motorja uravnavate s petstopenjskimi nastavitvami, ki se lahko prek aplikacije na vašem telefonu in »bluetooth« povezave še dodatno nastavljajo. Pomoč motorja uravnavate tako, da vam baterija zdrži do konca izleta, namreč električno kolo s prazno baterijo je bistveno teže poganjati, ker s poganjanjem vrtite še dodatne vrtljive dele v motorju, poleg tega je približno devet kilogramov težje od navadnega.

Kolikšna je življenjska doba ene baterije, če se vozimo vsak dan v službo z mestnim e-kolesom?

Do 4000 polnjenj in z uporabo pet dni v tednu je življenjska doba baterije do 15 let. Pozimi je ne hranite v kleti ali na vlagi in mrazu, ob hranjenju naj bo napolnjena približno 60-odstotno. Ne puščajte prazne dlje. Tako boste podaljšali njeno življenjsko dobo.

Kakšen je vaš pogled na otroška e-kolesa?

Zelo zanimiv segment, namreč z e-kolesom lahko otrok dohaja starše, česar prej ni mogel. elo zanimiva rešitev za družine. Poskrbeti je treba za varnost, namreč za otroka je 250 W motor zelo močan in na kolesarjenje ga je treba privajati postopno, torej, začnemo z najmanjšo stopnjo moči in jo potem dodajamo.Kje vi vidite prednost e-kolesa in kje mogoče slabost? Je to cena, teža, transport …

 

 

Prednosti je vsekakor ogromno, tudi kolesarjem z dobro kondicijo priporočamo e-kolesa, saj bodo prišli dlje, više, kolo bo omogočalo več užitka in kolesarji bodo bolj motivirani. Vsako e-kolo lahko uravnavamo, to pomeni, če se želite močneje rekreirati, preprosto zmanjšate ali ugasnete pomoč motorja. Cena je zagotovo lahko težava, za e-kolo boste odšteli približno 1000 do 1500 evrov več kot za navadno. Tudi transport z avtom je lahko slabost v primerjavi z navadnimi kolesi. Teže ga boste dali v avto ali na streho. Vedite, da večina prtljažnikov ni namenjena e-kolesom. Če imate možnost, najbolj priporočamo prtljažnik, ki se montira na vlečno kljuko.

Slišali smo, da je dosti nesreč z e-kolesi, da neizkušeni kolesarji navdušeno kolesarijo navkreber, tja, kamor prej niso šli ali zmogli, potem pa imajo težave pri spustih, nepričakovano se znajdejo v okoliščinah, ko si ne upajo ali ne znajo v dolino, in zato se zgodijo nesreče. Kaj vi menite o tem?

Res je, v tujini, kjer je e-kolesarjenje že uveljavljeno (Avstrija, Nemčija ...), opažajo veliko povečanje števila poškodb. Ljudje se pogosto precenijo. Treba se je postopoma prilagoditi težjim in bolj strmim terenom.

Kako je z omejitvijo hitrosti? Slišali smo, da nekatera e-kolesa drvijo hitreje, kot bi smela, saj blokade baterij odstranijo.

Hitrost je z zakonom omejena na 25 km/h in moč motorja z 250 W. Pri kakovostnih kolesih se blokade ne da odstraniti s programsko opremo. Kupite lahko čipe, ki jih vstavite v elektroniko, vendar potem niste več v skladu z zakonom. Poleg tega velikokrat števec ne dela pravilno. Če vas že ne ustavi policist, kar je malo verjetno, imate lahko velike težave, če ste udeleženi v prometni nesreči; takrat zagotovo pogledajo stanje kolesa, tudi maksimalno hitrost.

Kateri so po vašem osebnem mnenju največji plusi e-mestnega, e-MTB in e-specialke, e-otroškega kolesa?

Z vsemi pridete dlje, više, navkreber vozite hitreje.
Pri gorskem kolesarjenju pridete više, s tem prevozite več poti, uživate v več razgledih ali pa prevozite več spustov. Pri mestnem kolesarjenju z e-kolesom pridete hitreje na cilj ali pa dlje. Če se vozite v službo poleti, boste z e-kolesom prišli bolj sveži in ne prepoteni. Cestno e-kolo (specialka) pride v poštev pri kolesarjenju na gorskih cestah, najbolj pa, ko dva kolesarja ali več nimajo enake kondicije, bi se pa radi peljali skupaj; če eden od partnerjev nima toliko kondicije kot drugi, lahko z e-kolesom brez težav sledi njegovemu tempu oziroma z nastavitvijo pomoči elektromotorja nastavi svoj tempo, pri tem pa se s partnerjem vozita skupaj.Še to bi rad povedal bralcem Poleta: veliko je polemik na temo »požari v kleteh« zaradi nekakovostnih električnih prevoznih sredstev, kot so skuterji, električne rolke ... Z nakupom nizkocenovnih električnih prevoznih sredstev si v resnici lahko naredimo ogromno škodo.

 

Predstavljamo vam nekaj zelo zanimivih Giantovih električnih koles

 

Giant EXPLORE E+ 2 GTS

Okvir: ALUXX SL aluminij

Vilice: RST Volante, 60 mm travel, hydraulic lockout

Prestavne ročice: Shimano SL-M2000

Zadnji menjalnik: Shimano Deore

Zavore: Shimano BR-MT200, hidravlični disk, 180 mm

Verižnik: Shimano CS-HG201, 11-36T, 9 prestav

Gonilke z verižniki: Forged Alloy minimal Q-factor, 42T

Obroči: Giant eX 2, Tubeless Ready, 700c aluminium, e-bike optimized

Plašči: Giant Crosscut Gravel 2, 700x45c (622x45), pripravljeno za tubeless

Dodatki: Giant EnergyPak 4A hitri polnilec, MIK system prtljažnik top-deck

Motor: Giant SyncDrive Sport, 80 Nm powered by YAMAHA

Baterija: Giant EnergyPak 500, 36 V 13.8 Ah Lithium-Ion

Svetila: Axa BlueLine 30 Lux

Cena: 2199 evrov

 

 

 

Giant STANCE E+ 2 POWER

Polnovzmeten električni zelo zmogljiv Giant, s katerim boste na novo odkrivali kolesarski svet. Stance E+ kolesarju pomaga osvajati tudi najbolj zahtevne terene. Glavne značilnosti so velika podpora motorja, motor SyncDrive Sport z 80 Nm navora in 350-odstotno podporo pomaga vozniku, da se vzpenja z lahkoto, pripravljen za trail in xc vožnjo, 120 mm vzmetenje FlexPoint je popolnoma prilagojeno za vožnjo in XC teren, 500 Wh EnergyPak ponuja najdaljši možen domet in je zasnovan v elegantnem in integriranem paketu.

Okvir: ALUXX SL-grade aluminij

Vilice: SR Suntour XCR 27.5+, 130 mm travel, Lockout, 110x15 Quick-Loc thru-axle

Amortizer: RockShox Monarch R, 184x44mm, Standard Eyelet, custom tuned

Prestavne ročice: Shimano Deore

Zadnji menjalnik: Shimano SLX, 10-Speed, Shadow+

Zavore: Tektro HD-M735, 4/2-piston, hidravlični disk, 203mm

Verižnik: Shimano HG50-10, 11-36T, 10 prestav

Gonilke z verižniki: Q-factor, 36T Steel Direct Mount ring

Obroči: Giant AM 27.5+, pripravljeno za tubeless, 35mm notranja širina, e-bike optimized

Plašči: Maxxis Rekon 27.5x2.6«, Exo protect, pripravljeno za tubeless

Motor: Giant SyncDrive Sport, 80Nm powered by YAMAHA

Baterija: Giant EnergyPak 500, 36V 13.8Ah integrated Lithium-Ion

Cena: 2699 evrov

 

 

 

Giant FATHOM E+ 2

Giant je največji proizvajalec koles na svetu. Kakovost ni nikoli vprašljiva. Tudi v svet električnih koles je zapeljal z največjim apetitom. Njihova izbira je res obsežna. Fathom E+ je gorsko kolo, ki ga boste uporabljali zelo dolgo, saj je narejeno, da traja in traja. Najnovejše smernice električnih gorskih koles so združene na tem modelu. Vse je podrejeno varnosti, udobnosti in trajnosti. Odlična izbira za vse navdušene gorske kolesarje, ki pravijo, da ne potrebujejo polnovzmetenega kolesa, da zadostuje blaženje tresljajev zgolj na vilicah, da za drugo poskrbijo odlična geometrija in široke gume.

Okvir: ALUXX aluminij

Vilice: SR Suntour XCR34 LO-R 27.5+ 120 mm travel, lockout

Prestavne ročice: Shimano Deore

Zadnji menjalnik: Shimano SLX, 10-Speed, Shadow+

Zavore: Shimano BR-MT200, hidravlični disk, 180 mm

Zavorne ročice: Shimano BL-MT200

Verižnik: Shimano HG50-10, 11-36T, 10 prestav

Gonilke z verižniki: Q-factor, 36T Steel Direct Mount ring

Obroči: Giant AM 27.5, pripravljeno za tubeless, 30 mm notranja širina, e-bike optimized

Plašči: Maxxis Forekaster 27.5 x 2.6, pripravljeno za tubeless

Motor: Giant SyncDrive Sport, 80 Nm powered by YAMAHA

Baterija: Giant EnergyPak 500, 36 V 13.8 Ah

Cena: 2699 evrov

 

 

Giant ToughRoad GX E+

Električna, makadamkarska, gravel mašina! To je pa užitek za makadamkarje! Vemo, da so trenutno trend številka ena v neelektrificiranem svetu, zdaj je tu še elektrika, ki jim je odkrila povsem nove dimenzije.

Okvir: ALUXX SL aluminij

Vilice: ALUXX SL

Prestavne ročice: SRAM Apex 1

Zadnji menjalnik: SRAM Apex 1

Zavore: SRAM Apex 1 HRD, hidravlični disk, 160 mm

Zavorne ročice: SRAM Apex 1

Verižnik: SRAM PG-1130, 11-42, 11 prestav

Gonilke z verižniki: SRAM X-Sync 42T

Obroči: Giant eX2, Tubeless Ready, e-bike optimized

Plašči: Giant Crosscut Gravel S, 700 x 50c (622 x 50)

Motor: Giant SyncDrive Sport, 80 Nm powered by YAMAHA,

Baterija: Giant EnergyPak 500, 36 V 13.8 Ah Lithium-Ion

Cena: 2899 evrov

';