Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Makadamkanje: Na specialki in brez asfalta

Kolesa, na katerih se ceste nikoli ne končajo, se v Sloveniji počasi, zelo počasi udomačujejo.

Makadamkarje oziroma gravel kolesa smo v Poletu na kisiku že velikokrat predstavili. Tokrat smo pogledali, kaj zanimivega prinaša letošnja kolesarska sezona.

S cenami vas ne bomo obremenjevali, ker vemo, kako gre to pri kolesih. Vse je odvisno od tega, kaj privijačimo na okvir. Predstavljamo šest koles, ki se nam zdijo malce drugačna, kot smo vajeni. Ne, nekaterih se pri nas (še) ne da kupiti. Upajmo, da se bo kmalu našel trgovec, ki bo dokončno prepoznal, da so makadamkarji postali stalnica tudi na slovenskem makadamu, pardon, asfaltu, bolj slabem asfaltu.

Kam gre kolesarski svet

Trenutno so najbolj priljubljeni makadamkarji ali avanturske specialke. Razlike skoraj ni več. Močno so se oddaljili od ciklokros koles. Gume so vse širše, okvirji vse udobnejši, ciklokros specialke pa ostajajo zveste svojemu namenu, torej dirkanju. Gravel kolesa so nekakšne specialne križarke na dveh kolesih, na katere je zdaj moderno natakniti mini potovalne torbe in se odpraviti na nepozabno »vikend« vožnjo. Vendar ne gre samo za to, gre tudi za kolesa, s katerimi lahko uživamo v specialkarski vožnji, a daleč od prometa, tam nekje, kjer niti asfalta ni, ko se lepa cesta konča, nam ni treba obrniti po isti poti, temveč nadaljujemo po makadamu … in šele takrat spoznamo, da je največja modrost makadamkarjev prav v tem, da se ceste nikoli ne končajo.

 

 

1. Open U.P.

Je prav gotovo eno od najbolj zanimivih koles trenutno na tržišču! Gerarda Vroomena, ustanovitelja, poznamo že od leta 1995, ko je skupaj s prijateljem ustanovil blagovno znamko koles z imenom Cervelo, znamko, ki v specialkarskem svetu prav gotovo spada med najboljše. Ko je leta 2011 prodal svoje delnice v Cervelu, je začel delati nekaj, kar ima najraje, in to so gravel kolesa, če govorimo o kolesih s krivo balanco, in pa trdaki, če govorimo o gorskih kolesih. Skratka, trenutno delajo samo dva modela in že so pobrali vse možne nagrade v kolesarskem svetu. Verjetno se sprašujete, zakaj? Zato, ker so naredili superlahek karbonski okvir, na katerega lahko montirate specialkarske gume vse do največje širine, ki sodijo na gorska kolesa. Kolo »amfibia« oz. vsestransko kolo, ki je trenutno najbolj zaželeno med makadamkarji. »Trdo delati in ostati majhni« je Vroomenov slogan, ki pove marsikaj. »Proizvajamo taka kolesa, ki jih sami najraje vozimo« je njihov drugi slogan – in tudi ta veliko pove.

 

 

2. Marin Cortina AX

Škoda, da v Sloveniji nihče več ne prodaja Marinovih koles! Včasih so slovela kot vrhunska med trekinškimi. In ravno zdaj, ko so nadgradili svojo makadamkarsko različico, jih ni dobiti pri nas. Cortina AX je izpopolnjena naslednica gestalta. Gre za makadamkarja, na katerega boste spravili tudi 45-milimetrske pnevmatike. Okvir je iz kakovostnega aluminija, kar daje kolesu lahkost, največkrat je opremljen s komponentami 1x11 Sram. To je kolo za makadamkarje, ki se požvižgajo na specialkarsko hitrost, za tiste kolesarje, ki užitek v vožnji povezujejo z vsem drugim na kolesu kot hitrostjo. Njegova skrivnost je v geometriji okvirja, ki omogoča najboljšo vožnjo po makadamu, na lepih asfaltnih cestah se boste dolgočasili. Drži pa tudi, da boste na asfaltu doživeli udobnost brez primere.

 

 

 

 

3. Cannondale Slate

Posebnež med makadamkarji že na prvi pogled. Prepoznavne Cannondaleove sprednje vilice so dokaz, v katero smer gredo gravel kolesa. V bližnji prihodnosti bodo že vsa opremljena s sprednjim vzmetenjem. Na prvi pogled je kolo videti težko in okorno, vse dokler se ne usedemo nanj in poženemo v avanturo. Slate je izredno lahko kolo (seveda odvisno od opreme), več kot 40 milimetrov široke pnevmatike omogočajo udobje in odlično vodljivost po najslabših cestah. Seveda je to tipičen makadamkar, ki se izogiba lepih asfaltnih cest. Kar je dobro vedeti, je tudi to, da ga ponujajo tudi domači trgovci. Slate je trenutno edino gravel kolo s sprednjim vzmetenjem.

 

 

 

 

4. Giant Revolt

Giant je največji igralec v kolesarskem svetu, kar pomeni, da proizvede in proda največ koles izmed vseh kolesarskih znamk na svetu, zato je bilo zanimivo opazovati, kako so se odzvali na gravel sceno. Seveda smo dočakali pričakovano. Naredili so nekaj čisto drugačnega. Združili so gorsko in cestno kolesarstvo v en samcat okvir. Če bi revolt imel ravno balanco, bi bil gorsko kolo. Sicer malo čudne oblike, ampak enakih voznih lastnosti. Ker pa nas trenutno zanimajo le kolesa s krivo balanco, je revolt čisto prava izbira za vsakega makadamkarja. Vozne lastnosti? Neutrudljivo in neuničljivo kolo, ki zagotavlja čudovite vozne lastnosti tako po asfaltu kot tudi seveda po slabih cestah; ja, tam, kjer je še bolj domač.

 

 

 

5. Specialized Diverge

Tisto črno, kar se vidi pri sprednjih verižnikih, je škatla za orodje. Shramba, v katero daste lahko marsikaj, najbolj nujna pa sta orodje za hitro popravilo kolesa ter rezervna zračnica. Imenitno, kajne? Specialized je vedno korak pred vsemi, pravijo ljubitelji te znamke. Ne zaradi inovativne postavitve shrambe, ampak zaradi voznih lastnosti. Diverge je prava izbira za vse tiste, ki se še vedno več vozite po lepih kot slabih cestah, saj je kolo odzivno, hitro, poskočno, tako da boste na svoj račun prišli tudi specialkarji. Seveda je odvisno tudi, kolikšno širino gum si boste omislili. Če bolje pogledate sedežno oporo in vilični ležaj, boste ugotovili, zakaj je to eden izmed najbolj udobnih makadamkarjev. Da, vzmeti pripomorejo k lažji in udobnejši vožnji.

 

 

 

 

6. Scott Speedster 10 gravel

Scott je med zadnjimi ugotovil, da mora imeti paleto gravel koles. Kot smo slišali, niso hoteli ničesar prepustiti naključju, zato je kar nekaj časa trajalo, da so razvili nekaj modelov, zdaj pa z njimi že navdušujejo. Eden izmed njih je makadamkarska različica že dobro znane cestne specialke speedster 10. Gravelska različica ima enako kakovost aluminijastega okvirja, geometrija pa je seveda drugačna. S tem so ohranili lahkost kolesa, pridobili pa še boljšo vodljivost po slabih cestah. Speedster 10 gravel ni vstopni model v makadamkarski svet, vsekakor pa je izmed predstavljenih najbrž najhitrejši, tako da ga priporočajo tudi tistim, ki iščejo zgolj asfaltno križarko, torej maksimalno udobno specialko.

Naslovka: rondo bikes

';