Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Maraton Franja: Ko grejo ženske do konca

Ja, maja je čas, da približno ocenite, koliko kilometrov ima vaša baza in koliko daljših treningov, dolžine več kot 100 kilometrov, ste naredile. To vam bo olajšalo odločitev, na katero različico maratona Franja se prijaviti, krajšo (97 km) ali daljšo (156 km). Verjamem, da ima večina vas v sanjah zapisano Veliko Franjo, toda če vam letos z bazo ni uspelo nabrati dovolj kilometrov, je bolje, da si ta izziv prihranite za prihodnje leto, ko se boste priprav lotile bolj sistematično že pozimi. Maraton Franja morate namreč prevoziti z veseljem, predvsem pa tako, da si boste, ko pridete na cilj, želele čim prej ponovno sesti na kolo.

Velika Franja seveda velja za rekreativno klasiko, in če ste se odločile, da jo prevozite v sklopu maratona, ne podcenjujte dolžine trase. Kar 156 kilometrov je namreč tudi za trenirane kolesarke zelo dolga razdalja in nikakor ni mačji kašelj. Lotite se je po svojih zmožnostih, po potrebi se ustavljajte na okrepčevalnih postajah in hranite moč za zadnje kilometre.

Če ste še vedno v dvomih, izberite raje Malo Franjo in jo poskusite odpeljati čim hitreje. Tudi to je svojevrstni izziv, zadovoljstvo na cilju pa vam bo ponudila višja povprečna hitrost, kot ste pričakovale.

 

Kaj pričakovati na Franji?

Tiste, ki greste na Franjo prvič, malo ali veliko, pričakujte cestnokolesarski rock’n’roll s festivalom hitrosti. Kaj to pomeni? Ko se začne uradni start, startajo vsi kolesarjo na polno. Za novopečene udeleženke Franje bo po vsej verjetnosti to nekaj novega, tiste že utečene pa rade na to pozabijo, zato je prav za vse priporočljivo, da se tega zavedate in se poskušate obdržati v kontroli, da že do klanca ne pokurite vseh metkov oziroma energijskih zalog v telesu. Nasprotno se vam lahko pripeti, da vas bo po nekaj kilometrih odrezalo ali pa da se boste v klanec borile s krči. Z nespametnim startom se vaša Franja lahko sprevrže v pravo nočno moro. Začnite torej po pameti, po svojih zmožnostih, poslušajte telo in srce. Po startu se hitro formirajo manjše skupine, najdite si sebi primerno, takšno, ki bo vozila s hitrostjo, ki vam ustreza. V klanec vozite po svojih zmožnostih, po spustu pa se ponovno udobno namestite v zavetrju primerne skupine. Vem, da je teorija malo lažja od prakse, toda če se na to v glavi pripravite, bo vaš uspeh zagotovljen. In na cilj boste prišle nasmejane.

 

 

Maraton Franja je v Sloveniji najštevilnejša kolesarska prireditev, zato pričakujte, da boste po vsej verjetnosti vso pot kolesarile v večji ali manjši skupini kolesarjev. To je seveda zelo dobrodošlo, saj boste tako imele zavetrje, pa tudi družbo. Kolesarjenje v večji skupini sicer zahteva nekoliko več kolesarske spretnosti in koncentracije, toda ko se enkrat sprostite, premagate strah pred skupinsko vožnjo in se navadite dihati s skupino, je to nekaj najlepšega. Z neznosno lahkostjo drveti s skupino kolesark in kolesarjev cilju naproti. Pri tem je seveda pomembno, da ves čas budno spremljate ne samo, kaj počne kolesar neposredno pred vami, ampak kaj počne deset kolesarjev pred njim, da lahko pravočasno odreagirate na morebitne spremembe ritma skupine ali se izognete padcu. Da, v večji skupini na žalost dostikrat pride tudi do padca, zato vam koncentracija niti za trenutek ne sme popustiti. Poleg tega si zapomnite eno izmed najpomembnejših pravil pri vožnji v skupini, nikoli ne gledamo nazaj, ampak samo naprej! Kaj se dogaja za vami ni pomembno, osredotočite se le na dogajanje pred vami.

Jejte in pijte!

Za uspešen konec maratona je nujno tudi hidriranje in vnos novih energijskih zalog v telo med kolesarjenjem. Bolje več kot manj! Veliko kolesarjev se na to spomni prepozno, ko so že povsem izmučeni ali pa se že bojujejo s krči. Če ste vešče jesti in piti na kolesu, se poskusite spomniti na to vsake 45 minut do ene ure, sicer pa se raje ustavite na okrepčevalni postaji. To vam lahko pride prav tudi, da se malo pretegnete in nadihate. Ko se okrepčate, pa brž nazaj na kolo ter varno do cilja.

 

Brezhibnost kolesa

Kakšen teden pred startom, nikakor ne zadnji dan, ne pozabite preveriti brezhibnosti delovanja kolesa, če veriga gladko teče in če menjalnik deluje, kot se šika. Dan pred startom napolnite zračnice in poskrbite, da bo vaš dvokolesnik čist. Na start tega velikega dogodka se res ne spodobi priti z umazanim kolesom. Na dan Franje pa si pripravite še dva bidona, zatlačite v žepe nekaj energijskih ploščic ali gelov in pripravljene ste. Vse drugo je v glavi.

Uživajte in srečno!

 

Foto: Rapha, Grinduro

';