Maraton Franja. Kdo gre na Barjanko?

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Na Franji nas čaka ena novost. V soboto bo na Kongresnem trgu v Ljubljani start prve Barjanke.
Ne gre zamuditi dogodka. Če ste kolesar, ki spremlja svetovne kolesarske trende, ste verjetno slišali za Gravel, za makadamkanje po naše, mogoče za Grinduro, Dirty Kanza, Radavist…? Nič od tega? Potem pridite v soboto, odpeljite teh 83 kilometrov in odkrili boste novi kolesarski svet. Tu sledi ena majhna opazka. Če je le možno pridite s specialko. To bo pravo doživetje. Če imate gravel ali ciklokros specialko pa morate biti nujno ob 8h tam!
Takole je organizator predstavil Barjanko za katero upamo, da obstane kot najboljša kolesarska dirka v Sloveniji.

Kratek opis kolesarskega dogodka na Barju

Dogodek Barjanka ali Kolesarsko doživetje na Ljubljanskem barju

Barjanka je turistično športni dogodek, ki povezuje lokalno skupnost, občine, ponudnike in društva. Trasa "Barjanke" bo potekala po vseh občinah v krajinskem parku in bo dolga 85 km.

Občine skozi katere gre Barjanka:
Mestna občina Ljubljana
Občina Brezovica
Občina Log – Dragomer
Občina Vrhnika
Občina Borovnica
Občina Ig
Občina Škofljica

         


Barjanka je kolesarski dogodek, ki ima namen predstaviti lepote Ljubljanskega Barja in obuja spomine na začetek kolesarskih tekmovanj, ko so prve kolesarske dirke še potekale po makadamskih cestiščih. Ljubljansko barje je poleg izjemnih naravnih znamenitosti in svetovne kulturne dediščine obdarjeno tudi z najdbo svetovnega merila, ki je na podlagi analiz staro več kot 5.000 let. Posebno pozornost vzbuja izjemna najdba diskastega kolesa z osjo, ki so ga arheologi odkrili zgodaj spomladi leta 2002 na območju kolišča na naselbini Stare Gmajne na jugozahodu Ljubljanskega barja.


Potek maratona


Štart maratona je  v Ljubljani na  Kongresnem trgu,  od koder se nadaljuje proti  Aškerčev ulici in naprej po Tržaški  cesti do Brezovice. Na semaforiziranem križišču pred Mercatorjem se zavije levo na Podpeško cesto. Pred železniškim prehodom se zavije desno na Pot na Plešivico,  kjer udeležence čaka 1. makadamski odsek. Nadaljuje se do Podplešivice, potem po Barjanski cesti do  Bevk. V Bevkah se zavije  desno proti Drenovem Griču. Pred avtocesto se zavije levo na 2. makadamski odsek in ob avtocesti nadaljuje do Sinje Gorice. Na   krožišču v Sinji Gorici se zapelje na Pot na Tojnice.  Pri Ljubljanici se zavije desno na 3. makadamski odsek pod mostom in naprej vse do glavne ceste Ljubljana – Vrhnika. Tam se zavije levo in nadaljuje do  glavnega semaforja v centru Vrhnike, kjer se zavije levo na Sternenovo cesto. V Verdu se zavije levo  proti Bistri, kjer udeležence čaka 1. okrepčevalna postaja. Nadaljuje se  proti Borovnici po  Ljubljanski cesti. Po prečkanju mostu čez Borovniščico se zavije desno na ulico Bratov Debevc. Na koncu ulice Bratov Debevec se zavije levo v hrib in za tem prvo levo na 4. makadamski odsek, staro železniško traso. Po tej trasi se nadaljuje vse do naselja Pako, kjer se kmalu za Paškim mostom spusti levo in naprej pod železniško progo desno na glavno cesto. Po glavni cesti se nadaljuje do Podpeči, kjer se na krožišču zavije desno proti Jezeru. Pri gasilskem domu in avtobusni postaji v naselju Jezero se zavije z glavne ceste desno proti Jezeru pri Podpeči. Pred Gostilnico Jezero je 2. okrepčevalna postaja. Od jezera se nadaljuje po 5. makadamskem odseku okoli celotne ravnice  in nazaj do avtobusne postaje Jezero, kjer se zavije levo na glavno cesto proti Igu. Na križišču v Tomišlju se nadaljuje naprej do mostu čez reko Iško, pred katerim se zavije   levo  na 6. makadamski odsek in nadaljuje do glavne ceste v Črni vasi. Pred Okrepčevalnico Kolišče se zavije na glavno cesto desno proti Rudniku. Z glavne ceste se zavije desno na Brglezov štradon in se nadaljuje do konca, kjer se zavije desno na 7. makadamski odsek.   Nadaljuje se do Pizzerije Mars v Brestu,  potem proti Iški Loki do Iga. V  Igu bo zadnja okrepčevalna postaja.  Od tam se nadaljuje  po cesti na Zabrv, kjer se zavije levo proti Škofljici na Škofeljsko cesto. Po prečkanju mostu čez Kremenico  se zavije levo na zadnji najdaljši 8. makadamski odsek proti spomeniškemu območju UNESCO kolišč. Na križišču z informativno tablo o koliščih, se nadaljuje desno do Babnogoriške ceste, kjer se zavije levo proti Šinkovemu štradonu. Na koncu  Šinkovega štradona  se zavije levo na Hauptmanco in nadaljuje do Ižanske ceste. Na Ižanski cesti se zavije  desno  in nadaljuje  do Karlovškega mostu, kjer se zavije na Hradeckega cesto. Nadaljuje se desno po  Litijski cesti, do križišča s Kajuhovo ulica, kjer se zavije levo. Nadaljuje se vse do  Šmartinske ceste, kjer se zavije  desno in nadaljuje  do BTC-ja, kjer je cilj maratona.


Posebna določila organizatorja



Maraton bo potekal v zaprti kontrolirani vožnji in je ne tekmovalne narave. Ne meri se čas udeležencem. Predvidena hitrost na makadamskih odsekih bo 25 km/h. Na asfaltiranih površinah 35 km/h.

Zaščitna čelada je obvezna.
Na hrbtni strani številke je obrazec z vitalnimi osebnimi in kontaktnimi podatki zaradi morebitne poškodbe ali nezgode. Prosimo da podatke vpišete, saj boste z njimi močno olajšali delo reševalni službi na maratonu.
Udeleženec maratona je vsak, ki se prijavi organizatorju, plača prijavnino in izpolni prijavnico ter ima štartno številko. Ob dvigu štartne številke udeleženci s podpisom potrdijo, da so seznanjeni s pogoji razpisa in se z njimi strinjajo.
Udeleženci maratona mlajši od 16 let morajo imeti spremstvo odrasle osebe.
V času maratona bo potekala mobilna cestna zapora, zato udeležence prosimo da vozijo po desnem voznem pasu na asfaltiranih cestiščih in upoštevajo navodila organizatorja, policije, redarjev na progi.
Celotna trasa vožnje bo dobro označena.
Zadnjega udeleženca se pričakuje na cilju ob 12:30.


Čeprav se na cesti zahteva stalno previdnost, priporočamo pazljivo in spretno vožnjo na vseh makadamskih odseki


Pot na Plešivico 2 km
Drenov grič – Sinja Gorica 3,5 km
Sinja Gorica Chemis – Vrhnika 350m
Stara železniška trasa: Borovnica – Pako 1,5 km
Okoli Podpeškega jezera 1,2 km
Tomišelj – Črna vas 3,5km
Črna vas – Brest 6,5 km
 Most čez Kremenico – Črna vas Ižanska cesta 7 km

Organizator vsakemu udeležencu zagotavlja okrepčila na okrepčevalnih postajah in na koncu dogodka 1. spominsko medaljo ter okrepčilo (testenine/voda).
Vsi udeleženci vozijo na lastno odgovornost.


POSEBNO OPOZORILO
Ker bo dogodek potekal po območju Krajinskega parka Ljubljansko barje, udeležence vljudno naprošamo, da vse morebitne odpadke energijskih dodatkov spravijo v žepe kolesarskih dresov ali pa za to namenjene smetnjake na okrepčevalnih postajah in na cilju. Ohranimo Ljubljansko barje čisto.
Udeleženca, ki ga prehiti vozilo Konec mobilne zapore postane običajen udeleženec v prometu in mora voziti po cestno prometnih predpisih in upoštevati ostale udeležence v prometu

MEDALJA BARJANKA

Barjanka je nova kolesarska trasa Maratona Franje BTC CITY, ki vodi po Ljubljanskem barju. Na predlog direktorja Maratona Franje, Gorazda Penka, so dijaki Srednje šole za oblikovanje in fotografijo Ljubljana pripravili predloge za medaljo, ki jo bodo prejeli vsi udeleženci Barjanke.

ni podpisa
ni podpisa


Predstavniki Krajinskega parka Ljubljansko barje smo dijakom predstavili Ljubljansko barje, tako samo krajino, pestrost živega sveta kot kulturno dediščino tega prostora. Dijaki so nato pod mentorstvom Damijana Kracina, Iris Skubin in Nine Šuštaršič Remic pripravili svoje predloge za medaljo Barjanke. Veseli smo, da je nastal zelo pisan nabor predlog, na katerih so dijaki  upodobili tako mozaično pokrajino Ljubljanskega barja, za Barje značilne rastlinske ali živalske vrste kot tudi količarsko kulturo. Za končno medaljo Barjanke je bila izbrana predloga dijakinje Mance Mravlja, na kateri je upodobljen zobnik kolesa, v katerega je ujet košček Barja metulj barjanski okarček na travniku. Izbrana medalja simbolizira to, kar si organizatorji Barjanke želimo s tem dogodkom doseči: predstaviti Ljubljansko barje na čim bolj trajnosten način. S kolesom obiskovalci Ljubljanskega barja lahko opazijo in slišijo  precej več, kot tisti, ki ga obiščejo z avtomobilom ali avtobusom.


Čeprav metulj barjanski okarček nosi ime po barju, ga bomo danes na Barju zelo težko našli, ker je travnikov, na katerih se hrani vedno manj. Verjamemo, da tako odmeven dogodek kot je Maraton Franja BTC CITY, lahko pripomore k osveščanju širše javnosti o krhkosti Ljubljanskega barja in o tem, kako lahko vsak od nas pripomore, da bomo ta dragocen prostor ohranili tudi za naše zanamce.


 

Več iz te teme:

Komentarji: