Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Nasveti kozjebradega ultramaratonca za neumorne tekače

Vsi, ki spremljate letečo Poletovo stran ste prebirali članek o enem izmed najbolj znanstveno izobraženih »ultra trail« maratonskih tekačev na svetu -  Millet Guillauma. Torej, danes sledijo nasveti, kako se lotiti ene izmed najbolj ekstremnih športnih disciplin in pri tem, ne boste verjeli, uživati. Gui je, zaradi pomanjkanja časa za trening skupaj z mano svoje misli in nasvete združil v nekaj vrstic. Naj vas te vrstice ne zavedejo. Tak način treninga ni lahek, ne, še zdaleč ne. Pripravljeni bodite na čudne poglede sobivalcev v gospodinjstvu. Vsaj glede porabljenega časa. Ampak, verjemite mi, vredno je. No, vsaj tako pravi kozjebradec. Pa gremo:

Guillemova navodila, kako se lotiti treninga za svoj prvi gorski ultramaraton:

- Vzemite si čas. Ultra gorski teki bodo obstajali še kak mesec (smeh). Ne pretiravajte brezglavo z »nabijanjem kilometrov«. Če ste tekač, ki na trening opravi 10 ali 30 kilometrov..za božjo voljo , ne povečajte vaše tekaške razdalje na 160 kilometrov. To vas bo ubilo. Velja načelo zmernosti. Vsak mesec počasi, ampak res počasi povečujte vašo tekaško razdaljo. Lepo je sanjati o teku na smešno velike razdalje, po moje lahko to vsak stori, ampak, vzemite si čas in poslušajte vaš tempelj –telo. Telo in vaš um se bo sčasoma privadil na te ekstremne obremenitve.

- »Šok vikend«. Za ultra teke trenirajte normalno, kot da bi trenirali za teke od 20 – 40 kilometrov. Z eno bistveno razliko. Vsake 3-5 tednov izvedite »šok vikend«. To bo verjetno šok tudi za vašo družino, ampak verjamem, da je bolje oditi enkrat na mesec od svojih dragih, kot da te cele dneve ni doma. Torej, zapustite varnost vašega doma in se odpravite v okolje, ki je podobno vašemu prvemu ultra trail teku. Ponavadi so to hribi. Vzemite si vsaj 2, še bolje 3 dni časa. Vsak dan trenirajte od 5 – 10 ur, odvisno od vaše pripravljenosti. Trening naj vsebuje tek in hojo – obvezno. Hoja je izredno pomembna pri ultra trail maratonih. To je, po mojem mnenju, edina rešitev za specifiko treninga ki ga tak način teka zahteva. (spreminjanje »višincev«, hrana, oprema). S tem tudi spreminjamo vzorec lokomotorike (tek ni vedno samo tek, ampak je sestavljen iz, primarno, hoje. Hoja je, po mojem mnenju tudi del gorskega kolesarjenja.

- Ne udeležite se več kot 3 ultra trail maratonov na leto. Vzamite si minimalno 4 tedne počitka na leto (popolnega počitka), ter 2 »brez-tečna« tedna po vsakem takem maratonu.
- Uporabljajte palice za nordijsko hojo, vendar jih uporabljajte pravilno!
- Izbira pravilne opreme je ključnega pomena. Oprema mora biti popolna (hrana, izotonični napitki, obleka….) in vedno – lahka.

Torej, prišli smo do konca nasvetov in do začetka vašega treninga. Guillaume, kjub svoji bradici vkljub, ni kozel, temveč eden izmed najbolj spoštovanih znanstvenikov s področja športa na svetu. Tisti, ki ga imamo privilegij poznati osebno vemo, da je izreden delavec in družinski človek. In trmast kot koza iz pogorja Jure. Ampak, taki ljudje v življenju uspejo. Potrudite se slediti navodilom »kozjebradca«. Uspeh ne bo izostal!
 

';