Kolo in ves svet okoli njega. Zlitje s kolesom

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Najdaljše ogledalo na Gorenjskem ponuja tovarna Alples v Železnikih. Tja gor smo se vozili, da bi lahko videli, kakšni smo na specialkah. Imam grbo, imam raven hrbet, kako je z rokama, previsok sedež, prenizek, kako je s trebuhom, sem predebel, sem zlit s kolesom? Danes za to obstajajo mini kamere na balanci in je vse skupaj precej lažje…

Po svojih merah nastaviti kolo je krojaško delo. Če vidim kolo naslonjeno na ograjo, kolesarja pa ne, v trenutku vem, kakšen kolesar ga vozi. Ne vidim kolesarja, vidim kolo in točno vem, kakšen je kolesar, ki ga vozi! Najprej pogledam obročnika. Dober kolesar vedno da prednost obročnikom. Ti so pomembnejši od okvirja in od celotne preostale opreme. Potem so tu plašči. Na drugem mestu je vedno izbira plaščev. Kdor ne vozi tubularjev, ni resen ljubitelj specialkanja! To je jasno, kot beli dan! Potem sledi izbira dolžine in tipa toporišča. Povej mi, kakšno je tvoje toporišče in vem kakšen je tvoj čas na Vršič!

Da, da… Sledi izbira modela in širine krmila. Balance. Kdor ne vozi klasične balance  v bistvu, ne ve, da taka balanca sploh obstaja. Vse se spreminja, le krivina balance se nikoli (ne bi smela). Sedež je med najbolj štrlečimi kosi opreme. Sedež spremeni celotno kolo. Sedež spremeni celoten karakter kolesa, enako kot obročniki, da ne pozabimo. Našteto je najbolj vpadljivo na prvi pogled, zato se lahko diagnoza postavi zelo hitro. Če si vzamem malce več časa in se posvetim izbiri viličnega ležaja, ki je tudi ogledalo vsakega kolesarja in potem verigo, trak na balanci, da ne govorim o izbiri opreme. Vemo, kdo so Shimanovci in kdo iz Kampa klana? Vemo, kdo vozi Sram in vemo, kdo vozi Garažne bende! Name naredi največji vtis kolo, ki nima ničesar od naštetih treh grup na sebi. Takih koles je zelo malo, vendar obstajajo.

Tudi če izbereš najboljšo opremo, ni rečeno, da bo tvoje kolo zadovoljilo apetit dlakocepca. Po drugi strani pa si lahko omisliš opremo, ki je za začetnike ali nekje na sredini cenovnega razreda, in če jo uskladiš, je lahko specialka videti Živa. Uskladiti vse komponente pa znajo samo največji mojstri. Ne, kolesarjevo telo tu ne igra vlogo, glavna vloga pripada znanju izbire pravega okvirja. Lahko si ogromen po postavi in če izbereš pravi okvir, boš na kolesu videti Kolesar, torej usklajen. Ne, zmotno je mišljenje, da so samo profesionalni kolesarji dovršeni, zliti s kolesom. Chris Froome prav gotovo ni, in še veliko njemu podobnih najdemo na Touru. Tudi običajen nedeljski kolesar, rekreativec, je lahko s kolesom popolnoma usklajen. Le opazovati se mora skupaj s kolesom, skupaj z okolico in biti dojemljiv za popravke:)

Criterium du Dauphine 2017 - 69th Edition - 8th stage Albertville - Plateau de Solaison 115 km - 11/06/2017 - Alejandro Valverde (ESP - Movistar) -photo Luca Bettini/BettiniPhotoŠ2017
Criterium du Dauphine 2017 - 69th Edition - 8th stage Albertville - Plateau de Solaison 115 km - 11/06/2017 - Alejandro Valverde (ESP - Movistar) -photo Luca Bettini/BettiniPhotoŠ2017

Da, nastavitev, uskladitev vseh sestavnih delov na kolesu je Umetnost! Kiparstvo…

Dirkalna nastavitev ni vedno najlepša. Je preagresivna za običajnega kolesarja. Najlepša je tista nastavitev, ki kolesarja predstavlja zgolj kot podaljšek kolesa. Vam je že kdo kdaj rekel, da ste videti rojeni s kolesom oziroma, da ste s kolesom skladni? Na specialki je tako malo opreme in tako veliko nastavitev, da že samo ena napaka pokvari celo sliko. Samo napačna nastavitev blokeja na sprintarici lahko pokvari celo skladnost. Si predstavljate, da pedala obračate na iks ali po račje? Seveda se specialka ne nastavlja samo zato, da bi bila lepa, funkcionalnost je na prvem mestu, kajne? Da, vendar je na to potrebno misliti še predno si jo kupite. Danes je na voljo toliko različic, da je res nepotrebno voziti osedlano kravo... ! Najbolj pomembno je, da se dobro počutim na kolesu!" Ne, to ne drži...to je samo izgovor...99% rekreativcev se komaj drži za spodnji del balance, komaj.Vedno jih premami udobje in potem si rečejo, da se dobro počutijo in je vse ok...Ampak specialka je za drugačno uporabo.

Pri tem moram omeniti razlago o britju kolesarjevih nog. Zakaj si kolesarji brijejo noge? Zaradi skladnosti. Zato, ker oprijete elastične kratke hlače, elegantni kolesarski čeveljci in še elegantnejše kolesarske nogavice, ter skladnost vse preostale opreme, sodijo skupaj zgolj z obritimi nogami. Zakaj si ženske brijejo noge? Predvsem in samo zato, ker so obrite ženske noge videti bolj skladne s telesom, ker obriti nogi žensko polepšajo, ženska je videti elegantnejša…če hoče svojo figuro še dodatno izpostaviti se obuje v čevlje z visoko peto. Če kolesar hoče na kolesu dodatno eleganco si omisli najelegantnejši sedež. Sedež na kolesu enačim s frizuro na človeku. Obročnike pa z ženskimi nogami v visokih petkah…

In kdaj je kolesar usklajen s kolesom? Največkrat takrat, ko ne čuti stičišča s kolesom. Kolesar se s kolesom stika na treh mestih: na dlaneh, podplatih in zadnjici. Če se lahko v vsakem položaju, torej vseh petih, kolikor jih je, vedno in vsakič drži tako, da lahko poganja kolo z največjo močjo. Ko nima previsokih ramen, štrlečih kolen in komolcev, da nima ne grbe, ne ravnega hrbta, da ne sedi kot na kahli, niti kot na trnu… Ne, ni nujno, da imate najboljše kolo in najboljšo in najlepšo opremo…

 

Več iz te teme:

Komentarji: