Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kolesarska razlika med spoloma

Ženske se od moških v splošnem razlikujemo po drobnejši postavi, ožjih ramenih, manjših rokah in manjših stopalih. No, pa še po čem. Kako se ta razlika kaže pri izbiri primerne kolesarske opreme? Kaj mora biti nujno žensko in kaj ne?

Čelada

Čelada je eden najpomembnejših in najnujnejših delov kolesarske opreme, saj varuje našo glavo. Čelade so enake za ženske in moške, le paleta barv se mogoče za ženske razlikuje. Sicer pa tudi fantje zdaj že radi posegajo po roza. Pri čeladi morate biti pozorne le na to, da vam dobro »sedi« na glavi, se pravi, da izberete pravo velikost in obliko, ki se najbolje prilagodi vaši glavi. Barvo izberete seveda takšno, da dopolni vašo celostno kolesarsko podobo.

Oblačila

Kolesarske majčke so za ženske specifične s teliranim ženskim krojem. Ta se bolje prilega ženski anatomiji, širši moški kroj lahko namreč v vetru plapola kakor zastava. Kljub velikemu razmahu ženskega kolesarstva pa police v trgovinah še vedno niso založene z ženskimi oblačili tako dobro kakor z moškimi. Pri ženskah je namreč malce teže prilagoditi velikost kolesarske majčke glede na dolžino trupa in velikost prsnega koša. Zato morajo kolesarke včasih poseči po večji, preveliki majčki, kar na kolesu ni najbolje, pa tudi na pogled ni prav lično. Kolesarska oblačila morajo biti namreč oprijeta. Punce lahko le upamo, da se bo s časom dizajn ženskih kolesarskih majčk še izboljšal. Priložnost za trgovce pa tudi izdelovalce tovrstnih oblačilc pri nas, bi rekla.

Ena najpomembnejših fizioloških razlik med ženskami in moškimi, ki se izrazi na kolesu, je v področju naših medeničnih in sedalnih kosti. Različna anatomija zahteva kolesarske hlače z drugačno podlogo in oblazinjenjem na povsem drugih mestih. Podloga mora namreč v »sodelovanju« s kolesarskim sedežem zagotoviti podporo med kolesarjenjem tam, kjer je pritisk na sedež največji. In pri ženskah to nikakor ni na istih mestih kakor pri moških. Da bi se izognile nepotrebnim bolečinam v sedalnem predelu, se pri hlačah raje odločajte za ženski model, saj je naše udobje med kolesarjenjem povezano predvsem s sedenjem. Poleg tega morajo biti tako kot kolesarska majčka tudi hlače tesno oprijete. To je zelo pomembno zato, da se vam podloga dobro prilega in se med vožnjo ne premika. Drugače lahko dobite neprijetne odrgnine in kakšna vnetja.

Sedež

Kot sem omenila zgoraj, kolesarski sedež sodeluje s kolesarskimi hlačami. Če hlače ne bodo ustrezale vaši anatomiji, sedež tega ne bo popravil. Na prvem mestu so torej kakovostne hlače, sedež pa jih bo le podprl. Pri sedežih lahko izbirate med celo vrsto modelov različnih širin in dolžin. Spet je odvisno od vaše anatomije, kaj vam ustreza. Ženske imamo v splošnem širše sedalne kosti, zato so ženski sedeži običajno širši. Ni pa to pravilo. Zato je najbolje, da sedež pred nakupom preizkusite. V večini kolesarskih trgovin ponujajo to možnost, zato jo le izkoristite. Gre za vaše udobje in po večurnem kolesarjenju boste dobrim hlačam in dobremu sedežu zelo hvaležne.

Rokavice

Nežne ženske ročice se ne morejo primerjati z ogromnimi moškimi dlanmi, zato ne pričakujte, da bo moški model S enak ženskemu. Ženske imamo v povprečju ožje dlani in daljše prste, po možnosti še daljše nohte, česar v moški model rokavic nikakor ne boste spravile.

Kolesarski čevlji

Raziskave so pokazale, da ženska stopala niso samo pomanjšana različica moških stopal, ampak se močno razlikujejo tudi v anatomiji. Ženska stopala so v splošnem manjša in ožja od moških, tudi nart je drugače oblikovana – običajno višja. Zatorej je nujno, da se tudi kopito ženskega kolesarskega čevlja razlikuje od moškega. Če ste ena tistih »srečnic« s širšimi stopali, vam bodo verjetno ustrezali tudi moški čevlji, kar pomeni, da boste imele večjo možnost izbire modelov in barv. Pri izbiri modela in velikosti bodite pozorne še na to, da je stopalo v njem popolnoma fiksno, vendar udobno nameščeno. Stopalu dovolite le toliko prostora, da boste lahko, če vam bo med daljšo vožnjo ali v poletni vročini oteklo, čevelj še vedno obule in sezule.

Kolo

Kolesarska zgodba pa se seveda začne in konča z izbiro primernega kolesa. Z razmahom ženskega kolesarstva so tudi izdelovalci koles začeli upoštevati razliko med spoloma in prilagajati kolesa za žensko postavo. Na trgu tako najdete kolesa s posebej za ženske prilagojeno geometrijo, ki upošteva krajši trup, krajše roke in daljše noge. To pomeni, da ima žensko kolo krajšo zgornjo cev, nekoliko večji naklon podsedežne cevi in krajšo »fajfo«. Pri takšni geometriji bodo predvsem manjše punce bolj udobno sedele na kolesu, saj ne bodo tako »raztegnjene«, kar bo poleg udobja pripomoglo tudi k bolj optimalni razporeditvi teže na kolesu in k boljšemu izkoristku moči. Če pa vam vseeno ustreza moška geometrija kolesa, lahko kolo prilagodite svoji postavi tudi tako, da zamenjate samo nekatere sestavne dele, kot sta na primer ožje krmilo ali krajša fajfa, toporišče. Poudariti velja, da geometrije kolesa ne gre izbirati na pamet, če je možno, kolo pred nakupom preizkusite. Ali vam bolje ustreza moška ali ženska geometrija kolesa, boste praviloma vedele takoj, kako pa je s primernostjo nastavitve posameznih komponent, pa po nekaj urah kolesarjenja. Če boste preživele brez bolečin, ste zmagale, sicer pa brž na posvet s kakšnim strokovnjakom ali celo na kakšno nastavitev kolesa (bike fitting), da bolečine ne bodo postale kronične.

';