Kolesarjenje za telebane, četrtič

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Sam svoj mojster

Kolesarji začetniki so polni strahov, kaj vse se jim na kolesu lahko zgodi – malce so podobni slabemu plavalcu, ki se preveč oddalji od obale. Enemu izmed strahov je ime Predrta guma. Ja, gumi defekt je kolesarjev spremljevalec za vse življenje, nikoli ne veš, kdaj se te bo spomnil in bo naredilo »pssssssssssssss« in boš končal na obroču kolesa, ki ga od podlage ne bosta več ločila zrak in guma, pač pa zgolj slednja.

Defekt ni prijetna zadeva, podre ti kolesarski načrt, ki si si ga zadal. Ko se to zgodi, preklinjajo še tisti, ki sploh niso vedeli, da znajo. Ni se še rodil, ki bi se ob defektu srečno nasmehnil – razen, če je bil na smrt utrujen in je komaj čakal, da se ustavi.

Vendar pa je zadeva preprosta: za razliko od nekaterih stvari v življenju, ki se jih ne da več popraviti,  se s predrto zračnico lahko spopadete sami – in se odpeljete kot zmagovalec.
Vendar se je popravila treba naučiti. Ni težko, niti za dame ne. Edino, kar je morda malo neprijetno je, da se lahko umažemo. Roke, včasih rokavice in oblačilo, celo obraz. A tudi to je del kolesarjenja. Kdor misli, da je kolesarjenje zgolj parada lepega  pod nami in na nas, ni kolesar, temveč človek, ki ga razsvetljenje, kaj kolesarjenje zares  je, še čaka.

Za popravilo potrebujete:
-novo zračnico
-dva plastična vzvoda (»montirača«)
-zračno tlačilko (ali bombico s CO2)

ni podpisa
ni podpisa


Postopek:
Zamenjava predrte zračnice:
Odvijte varovalo ventilčka in pritisnite na ventilček, da iztisnete preostali zrak, nato odstranite  varovalo, ki je navijačeno na vrat ventilčka in ki ga drži pravokotno na obroč, da bi ne zlezel v notranjost – to se  le redko zgodi, se pa lahko. Nato snemite kolo s poškodovano zračnico s kolesa. Pazite, kako odložite bicikel, da ga ne poškodujete, predvsem pazite na menjalnik, še zlasti, če popravljate zadnje kolo. Bicikel je vedno potrebno položiti na nasprotno stran od menjalnika, na mehko.

Nato odstranite ventil zračnice. Z vzvodom pojdite pod  rob pnevmatike tako, da vzvod pazljivo vtaknete med pnevmatiko in obroč kolesa. Zaviti del vzvoda mora biti obrnjen navzgor. Nato vzvod potisnite navzdol, da privzdignete pnevmatiko in le-ta  skoči iz ležišča in z obroča. Vzvod, še vedno zataknjen za rok pnevmatike,  z drugim koncem zataknite (učvrstite) za napero (špico) kolesa, da pnevmatika ne skoči nazaj na staro mesto. Vzemite drug vzvod in  postopek ponovite tam, kjer se stikata pnevmatika in obroč kolesa. Ko pnevmatika skoči z obroča, z vzvodom zgolj nežno potegnete po vsem obodu kolesa med kolesom in pnevmatiko in  pnevmatika bo tako  sneta po vsej dolžini, bolje, po celotnem obodu.

ni podpisa
ni podpisa

Tudi, če pozabite orodje, ne uporabljajte zob.

Pojdite na del, kjer ventil sega skozi odprtino na obroču kolesa, ventil potisnite iz odprtine, kar najlažje storite tako, da pnevmatiko  potisnete z njenim robom, ki ste ga sneli, od sebe, proti drugemu robu pnevmatike, nato pa zračnico povlecite iz pnevmatike oziroma s kolesa z močnim potegom. Ko ste to storili, pojdite s prsti po notranjosti plašča in preverite, če v pnevmatiki ni morda ostal kakšen delček stekla, trn, kovinski okrušek, kamenček…
  

2. Namestitev nove zračnice
Staro zračnico vtaknite v žep ali vrzite v smetnjak, nikoli pa v grmovje ali za plot! Nato namestite novo, ki ste jo pred tem napolnili zgolj toliko, da ni več zmečkana. Nato ventilček, ki ga na vrhu odvijete,  vtaknite v odprtino v kolesu in nato pnevmatiko pazljivo namestite v celotno zračnico.
Nato pri ventilčku pnevmatiko primite z obema rokama in jo z vso močjo potegnite na obroč kolesa, da se njen rob zatakne za rob kolesa.  Nato nadaljujte z istim početjem po obodu. Če ne gre, vzemite vzvod, le da je tokrat zaviti del obrnjen navzdol, nato vzvod dvignete in guma bo skočila na kolo. Pazite, da ne poškodujete zračnice! Ko je pnevmatika na kolesu, takrat  preverite, če ni kje zračnica stisnjena med pnevmatiko in kovino. To najlažje storite tako, da s palcema pregnetete pnevmatiko po vsem obodu na eni strani, in nato še po drugi strani. Gnetenje bo povzročilo, da  bo morda vkleščena zračnica skočila na svoje mesto tako kot je treba.

Nato vzemite zračno tlačilko in napolnite zračnico. Nekateri kolesarji najprej rahlo napolnijo zračnico (do 20 psi), nato pa preverijo, če je pnevmatika lepo sedla na obroč in da ni zračnica kje ujeta med pnevmatiko in kovino. Če je vse  v redu, napolnite pnevmatiko do konca, tako kot priporoča proizvajalec in glede na svojo težo in razmere na cestišču.

ni podpisa
ni podpisa

Več iz te teme:

Komentarji: