Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Vodič po superhrani: Bučna semena

Superhrana je v zadnjih letih morda bolj kot izkoriščanje zdrave ponudbe hrane in zdravega življenja, postala trendovski pripomoček, ki ga mnogi uporabljajo napačno ali s prevelikimi odstopanji. Superhrana je še vedno v veliki večini superdraga, a s pravilno taktiko, lahko tudi denarnica občuti manj pretresov kot sicer. Nekaj let nazaj so nas navduševali sadeži acai palme, kaj šele goji jagode, najnovejši članek strani Hopes&Fears zdaj pravi, da sta kvinoja in ohrovt najbolj moderni superhrani.

Zanimivo, kajne, nobeno izmed zgoraj naštetih, ali tistih živil, ki jih še bomo omenili, nima strokovne podlage, da ji rečemo superhrana. Je zdrava, morda bolj kot večina ostalih sestavin, a superhrana je le beseda in dober marketing.

Zato bomo mi ostali pri bistvu in v naslednjih dveh tednih predstavili naša najljubša supersemena, pogledali kakšna je njihova hranilna vrednost in kaj vsebujejo.

Chia semena

Laneno seme

Konopljina semena

Bučna semena

Beljakovine: 5.2 g (10% dnevnega priporočenega vnosa)
Vlaknine: 5 g (20%)
Cink: 2.9 mg (19%)
Magnezij: 73.4 mg (18%)
Maščobe: 5 g (8%)

Med vsemi semeni, ki jih uvrščamo v kategorijo superhrane, so bučna semena najbolj okusen in najhitrejši prigrizek na poti. Bučna semena so odličen vir magnezija, minerala, ki ga povprečen človek zaužije premalo. Magnezij igra pomembno vlogo pri mnogih bioloških procesih v telesih rekreativcev in vrhunskih športnikov, je odličen pri sintezi beljakovin, za funkcionalnost našega živčnega sistema in mišičevja ter pri reguliranju krvnega pritiska.

Žal bučna semena spadajo med živila, ki se jih lahko prenajemo, saj predstavljajo hiter prigrizek. Manjša pest bučnih semen je polna z energijo in vsebuje okoli 130 kalorij, obenem pa, za razliko od drugih supersemen, ki smo jih že predstavili, ne vsebuje toliko omega-3 maščobnih kislin.

Kako jih uporabiti: Popražite pest bučnih semen in jih začinite po želji, ali pa jih kupite že v trgovini, a bodite pozorni na količno soli v pakiranju. Lahko jih pečemo v muffinih ali jih potresemo po svežem kruhu.

 

';