Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Vodič po semenih superhrane: Chia semena

Superhrana je v zadnjih letih morda bolj kot izkoriščanje zdrave ponudbe hrane in zdravega življenja, postala trendovski pripomoček, ki ga mnogi uporabljajo napačno ali s prevelikimi odstopanji. Superhrana je še vedno v veliki večini superdraga, a s pravilno taktiko, lahko tudi denarnica občuti manj pretresov kot sicer. Nekaj let nazaj so nas navduševali sadeži acai palme, kaj šele goji jagode, najnovejši članek strani Hopes&Fears zdaj pravi, da sta kvinoja in ohrovt najbolj moderni superhrani.

Zanimivo, kajne, nobeno izmed zgoraj naštetih, ali tistih živil, ki jih še bomo omenili, nima strokovne podlage, da ji rečemo superhrana. Je zdrava, morda bolj kot večina ostalih sestavin, a superhrana je le beseda in dober marketing.

Zato bomo mi ostali pri bistvu in v naslednjih dveh tednih predstavili naša najljubša supersemena, pogledali kakšna je njihova hranilna vrednost in kaj vsebujejo.

Vse vrednosti so izračunane na podlagi 30-gramske porcije in priporočenega vnosa 2000 kalorij na dan.

Chia semena

Beljakovine: 4.4 g (9% dnevnega priporočenega vnosa)
Vlaknine: 10.6 g (42%)
Fosfor: 265 mg (27%)
Mangan: 0.6 mg (30%)
Kalcij: 177 mg (18%)
Maščobe: 8.6 g (13%)

Chia semena so polna zdravih maščob in predstavljajo trendi izbiro ene izmed superhran vse od leta 2009, ko je pisatelj Chris McDougall izdal knjigo Rojeni za tek, o plemenu Tarahumar, ki so s prehranjevanjem s chia semeni in koruznim pivom postali skozi zgodovino najboljši tekači na svetu. Že Maji in Azteki so jedli chia semena, ki prihajajo iz oljne kadulje, ki sodi v družino ustnatic, tako kot naprimer meta. Beseda "chia" izvira iz majevskega jezika in pomeni "moč".

Da prehranjevanje s chia semeni pozitivno vpliva na naše tekaške ali kolesarske rezultate ni dokazano, a strokovnjaki verjamejo, da je na krožniku aktivnega človeka chia ali čija še vedno zaželena. "Odličen vir beljakovin, kar pomeni da vsebujejo vse ključne aminokisline," pravi Kayleen St. John, direktorica prehranskega programa in iniciative na inštitutu Natural Gourmen v ZDA. "Chia semena lahko dodamo v smuti po vadbi, z vsemi beljakovinami bo pomagala pri regeneraciji našega telesa. Semena pravtako vsebujejo visoko vrednost omega-3 maščobnih kislin, ki preprečujejo vnetja.

Kako jih uporabiti?: Dajte jih v jogurt, zamešajte jih v smutije ali pecite v muffinih. Če ste avanturistično razpoloženi, lahko chia semena uporabite tudi v pudingu ali domačih energijskih gelih.

';