Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Tekaška prehrana pred maratonom ali težjim treningom

Tekaške prehrane

Zadnja leta je na področju »tekaške« prehrane prava gneča. Naj vas ta gneča ne pomendra pred vašim maratonom. V zadnjih tednih in dnevih pred maratonom se držite prehrane, ki ste je navajeni. Preizkušanje novih prehranskih izzivov pride na vrsto v novi sezoni.

V prehranski maratonski gneči je največ samooklicanih prehranskih strokovnjakov. Njihova skupna značilnost so diete in podobno. Še več, najbolj vneti imajo do »svojih« prehranskih nasvetov že kar podoben odnos kakor nekateri religiozni in duhovni voditelji. Če ne ješ »prav«, potem grešiš. Na različne načine. Nekateri gredo celo tako daleč, da si dober le, če ješ tako kot ONI, drugače pa si slab (človek). Žalosten paradoks je, da najbolj pretkani za to izrabljajo znanstvene raziskave in strokovna priporočila ter njihova sporočila vlečejo iz konteksta. Nato jih uporabijo za svoje namene poučevanja tekaških množic, zraven pa še pljuvajo po strokovnih nasvetih. Ki jih verjetno ne razumejo prav dobro. Ter prodajajo. Svojo »bulšit« filozofijo (to je resna filozofska smer) in po možnosti še kakšen dodatek. Pa smo tam, pri paketu in jedilniku za maraton.

Kaj naj jem pred maratonom?

Vse to se dogaja v času, ko dobro vemo, da univerzalnega nasveta za prehrano tekača ni. Kaj in koliko bo tekač jedel, da bo njegovo zdravje varovano in noge čim bolj hitre, je odvisno od tega, kaj je pravkar naredil in kaj namerava v prihodnje. V življenju in na teku. Lahko napišem še bolj strokovno, tekač z vadbo in vnosom hrane vpliva na potek presnovnih procesov pri treningu in po njem. Več ko vadi, boljšo prehransko strategijo potrebuje. To pomeni bolj individualno prilagojeno. Njemu, njegovemu teku in njegovemu življenju. Ker nismo vsi enaki in imamo tudi različne želje in cilje, je prehranskih strategij veliko. Tako je ambiciozen tekač pred domačim štedilnikom nemalokrat postavljen pred velike probleme. Namesto da jih rešil, postanejo ob prebiranju vse vrste nasvetov mnogokrat nerešljivi. Ali kot je rekla izkušena kolegica in tekačica, za branje in interpretacijo nasvetov po internetu in drugih laičnih virih potrebuješ ogromno znanja. Zato je, to pravi zdrava pamet in to potrjujejo tudi raziskave, tudi za rekreativnega tekača, ki išče odgovore povsod, smiselno, da poišče odgovor na strokovnem prehranskem svetovanju. Tam bo s kvalificiranim strokovnjakom obdelal ključne prehranske dileme.

Prehranske dileme med pripravo na maraton

Med najbolj vroče teme spada vsekakor vprašanje, kako in kdaj naj tekač »trenira nizko«, da bi zadostil razvpitemu imperativu optimalnega izkoristka presnove maščob. Priljubljenost te trditve je vsekakor razumljiva. To gorivo nosimo s sabo in idealno bi bilo, da bi ga čim bolj uporabili kot vir energije na maratonskem teku. Dober prehranski strokovnjak bo športniku znal pojasniti, da to ne pomeni, da naj uživa predvsem slanino in maslo ... Ter da ta taktika vodi naravnost v poškodbe, kadar se zanjo odločamo pri intervalnih tekih v obdobju specifične priprave na maraton. Ključna je torej prehranska strategija z različnimi taktikami. To nas je naučila že zgodovina. Če počnemo vse vedno enako, ne napredujemo. Dieta torej odpade. Še več nas je naučila zgodovina vojn. Če ne proučimo razmer in ne uporabimo ustrezne taktike, je možnost za zmago veliko manjša. Včasih moramo za zmage uporabiti različne taktike, ker je nasprotnik prejšnje že prepoznal.

';