Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Tek brez poškodb je tek v ravnovesju

Tekaška aktivnost je za te­lo zelo stresna dejavnost. Pri teku zelo enostransko ob­reme­njujemo svoje telo, zato se pri malo večjih obremenit­vah rade pojavijo bolečine, ki so posledica majhnih poškodb oziroma vnetij. Tek bi moral biti v življenju povsem uravnotežena aktivnost. Služba, stres, vsakodnevne aktiv­nosti na nas različno vplivajo. Tekaška vadba mora biti temu delu življenja protiutež. Kajti če smo pod velikim stresom in sočasno na polno treniramo za maraton, je to super okolje za ustvarjanje poškodb. V stresnem obdobju mora biti treninga manj, mora biti lahkotnejši in ne smemo toliko resno jemati vsakega kilometra. Napornejši trening je primeren za čas, kadar nimamo veliko skrbi, saj je že trening sam po sebi dovolj naporen. Če ugotovite, da časa brez velikega stresa pravzaprav nimate, potem morate spremeniti življenje.

Poškodbe oziroma »tekaške« bolečine večinoma ne na­stanejo zaradi tekaških ak­tiv­­nosti, temveč je vzrok za­nje v vsakdanjem življenju. Po­glejmo tekača, ki ga na vsakem dolgem teku boli hrbet. Tek ni vzrok za bolečino, temveč je posledica tega, da ta moški že 20 let vsak dan ves dan sedi za računalnikom. Ker ne dela dovolj krepilnih in razteznih vaj, so daljši teki zanj skoraj nemogoči. Za drugi primer lahko vzamemo nekoga, ki je v službi pod velikim stresom in ki zato malo spi. Zaradi pomanjkanja spanca je telo bolj »zategnjeno«, mišice so manj prožne. Recimo, da se takšen tekač od­pravi na trening intervalov. Velika verjetnost je, da se bo poškodoval, saj njegove mi­­šice ne zagotavljajo dovolj prožnosti za hitrejši tek. Prime­rov je nešteto. Vsi pa imajo nekaj skupnega. Poškodbe so vedno posledica pomanjkanja po­čitka in preventivnih vadbenih vsebin, kot so krepil­ne vaje, raztezanje in po­čiščeno »podstrešje«.

Tako kot je za uspešnost treninga pomembna rednost vadbe, je enako tudi za preventivo pred poškodbami. Če tečemo redno, je možnost za poškodbe precej manjša, kot če tečemo bolj kampanjsko. Telo tekača, ki se redno odpravlja na tek, je bolj prožno, mišice bolj prekrvavljene, glava bolj počiščena. V celoti je telo bolj uravnoteženo, zato bolje deluje in nimamo poškodb. Ugotovite lahko, da je tek oziroma telesna aktivnost ključnega pomena za dobro počutje.

Predvsem morate poslušati svoje telo! Če ste utrujeni, morate počivati, če ste za trening povsem brez volje, ne pomeni, da tek spustite, temveč naredite nekaj, kar vas bo osrečilo oziroma spravilo v dobro voljo. Vsekakor boste ugotovili, da tek ni tisti, ki bi vas potiskal na rob s stresom. Vsekakor je pomembno, da ne silite z glavo skozi zid in tečete z bolečino. Telo vam z bolečino sporoča, da ni uravnoteženo.

Tek vam lahko pomaga vzdrževati ravnovesje v življenju, vendar ne v vseh okoliščinah. Včasih je treba zavestno stopiti korak nazaj ter narediti spremembo, ki vas bo potisnila v uravnoteženost. Sodobni način življenja nas sili v hite­nje, stres, kronično utrujenost, izgorelost. Ne pozabite, škarje in platno življenja imate v rokah vi.

';