Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Predavanje o prehrani za člane Volkswagen Polet tekaške ekipe

V sklopu projekta Volkswagen Poletove tekaške ekipe smo organizirali predavanje o prehrani, ki ga je za nas pripravila dr. Nada Rotovnik Kozjek. Boljšega na tem področju v Sloveniji verjetno ni. Nada je strokovnjakinja s področja klinične prehrane, ima dvajset let izkušenj s prehranskim svetovanjem vrhunskim športnikom in petindvajset let lastnih izkušenj s področja rekreacije. V ženski konkurenci je zmagala enega izmed Ljubljanskih maratonov, opravila številne Ironmane, letos bo kljub težavam v zadnjih letih odtekla polovičko na Volkswagen 20. Ljubljanskem maratonu. Čas bo dober, o tem sem prepričan. Poleg prehrane razume tudi sistem vadbe v vzdržljivosti. To jo dela povsem celovito in kompetentno, da lahko predava rekreativnim tekačem o tem, kaj je najbolje zanje.

Opozoriti moramo, da so v zadnjih letih med rekreativci moderne razne diete, ki prepovedujejo vnašanje nekaterih hranil. Diete brez maščob, diete brez sladkorjev, tudi diete z zelo malo hrane. Vsi planejo oziroma planemo na kaj novega, kar se kratkoročno izkaže za odlično. Izgubimo kilograme, zaradi tega lažje tečemo, kolesarimo, živimo. Dolgoročno pa so vse diete za koga, ki je aktiven, slabe, celo škodljive. Zaradi diet, ki jim manjka nekaterih hranil, se poveča frekvenca poškodb, imunski sistem je lahko na udaru, včasih si lahko porušimo tudi hormonski sistem. Za zdravje potrebujemo strategijo prehranjevanja, usmerjeno v dolgoročne rezultate. Če mora kdo izgubiti nekaj kilogramov, jih mora na dolgi rok in tudi spremembo prehrane je treba uvesti na dolgi rok.

Nada nam je na predavanju razložila, zakaj potrebujemo vsa hranila in kdaj jih moramo vnesti. Tako smo obdelali tematiko, ki je pred Volkswagen 20. Ljubljanskim maratonom še kako aktualna. Kaj jesti pred, med tekom in po njem. Poudarila je tudi individualnost, saj mora vsak najti hrano, ki mu ustreza in zadostuje merilom (vsebnost hranil). Večinoma smo slišali to, kar že vemo, pa nočemo verjeti. Jesti moramo hrano, ki ima pravo hranilno vrednost, se pravi čim manj predelano. Jesti moramo veliko zelenjave in sadja, paziti moramo, da vnesemo dovolj beljakovin ipd.

Nada ima na vsako vprašanje odgovor z argumentom, podprtim z ugotovitvami stroke, za isto vprašanje ima tudi zgodbo iz svojih izkušenj. Zato so njena predavanja zanimiva in minejo, kot bi trenil. Nam je predavala dobri dve uri, pa sploh opazili nismo, kdaj je čas minil. Upam, da bo kmalu spet priložnost, da jo lahko povabimo.

';