Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Po poškodbi – kako se vrniti?

Ne zgolj za prave športnike, tudi za rekreativne športnike je »biti poškodovan«  strahotna besedna zveza in tako rekoč  popolna nočna mora.  Biti poškodovan pomeni biti izven vadbe, ne hoditi na tekmovanja in se počutiti poražen, ni res? Vendar pa pravijo, da tisto, kar te ne podre, da te naredi še močnejšega, kar se sliši čudno in spominja na neke grozne čase iz zgodovine, a med poznavalci velja, da izzivi, s katerimi se poškodovanci srečajo  med rehabilitacijo in okrevanjem lahko na koncu prinesejo cel večji napredek kot bi ga bili deležni sicer…

Ne, ne farbamo vas  - to pri nas počnejo strokovnjaki v sestrski prilogi Delo-dom, kjer se res poznajo na barve in še kaj – zato, da bi ne obupavali; ne,  res naj bi bilo tako. Tako piše na spletni stani mensfitnes.com Jennifer Cohen in dodaja, da je za uspešno vrnitev v rekreativno vadbo zagotovo treba slediti nekaterim priporočilom.

1. Ugotovite, kaj vam je. K zdravniku pojdite. .Treba je poznati razliko med »biti poškodovan« in »trpeti zaradi poškodbe.« Velikokrat po poškodbi moško  vstanemo in odkorakamo, tudi če nas zelo boli. Da je človek  poškodovan ugotovi tako, da je bolečina vse hujša, da se ne neha in da stanje postaja vse slabše. Bolečina je prvi znak, da je v naši kinetični verigi nekaj narobe. Tako v praksi velja reklo, da sicer lahko odkorakaš iz »muskelfibra«, iz resnične bolečine pa ne.

2. Razumeti, kaj se je zgodilo. Kako smo se poškodovali, zakaj? Če vemo zakaj se je to zgodilo, nam bo to v veliko pomoč pri rehabilitaciji, predvsem pa v prihodnje ne boste ponovili iste napake.  Poznati vzrok vas bo tudi psihično okrepilo, saj je znano, da  lahko stanje, ko smo  poškodovani,  močno načne  samozavest.

3. Bodite pod nadzorom. Poslušajte svojega zdravnika in sledite navodilom, ki vam jih daje.  Tudi fiziolog, terapevt  ali osebni trener vam lahko pomagajo, da se znebite slabih gibalnih vzorcev, morebiten mišične neskladnosti, vse zato, da bi se spet ne poškodovali.

4. Napolnite svoje telo. Pravilna prehrana in hidracija  sta za okrevanje ključni. Nekateri priporočajo glutamin, MSM (metil sulfonil metan)  organsko obliko žvepla in kondroitin, ker naj bi to vse pomagalo pri zdravljenju sklepov, vendar močno svetujemo, da s  prej posvetujete s strokovnjakom Ja, in zdravnik naj bo! Ne iščite odgovorov na spletu! Biti stran od alkohola, sladkorja in belem moke pa prav tako pomaga, tudi če to piše tam.

5. Vztrajajte. Tudi ko se počutite bolje in se vam zdi, da ste že OK,  se še vedno nekaj tednov držite  nasvetov zdravnikov. To vam bo pomagalo na novo izgrajevati moč. Opravljati je potrebno stabilizacijske vaje, krepiti sredico in delati vaje za gibkost. Tudi ogrejemo se lahko pred vabo, po novem, recimo z s penastim valjčkom.

';