Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kako nezdravo hrano spremeniti v zdravo?

V prejšnjem zapisu smo s spremembo ene sestavine »pozdravili« vročo čokolado in vaflje, tokrat bomo sta na vrsti pire krompir in chili con carne.

Hrana za dušo ali t.i. comfort food ne sme biti naša sovražnica, saj potrebujemo le majhne spremembe in prilagoditve, da jedi, ki sicer veljajo za nezdrave, spremenimo v precej bolj koristne, ki nam obenem dajo dovolj energije, ne zasičijo telesa in ne kopičijo maščobe v našem trebuščku. Visoko kalorično in mastno hrano smo pod drobnogled vzeli z nutricionistko Sarah Koszyk, ustanoviteljico svetovalnice za zdravo prehrano v San Franciscu, ki nosi ime Family. Food. Fiesta. Z nadomeščanjem posameznih sestavin smo sestavili seznam desetih nezdravih jedi, ki smo jih s spremembami spremenili v jedi primerne za vrhunske športnike in rekreativce.

Pire krompir – naj bo sladek

Sprememba: sladki krompir namesto običajnega

Sladki krompir ali batata izhaja iz Južne Amerike in ga poznamo po eni izmed najbolj tradicionalnih jedi ameriških babic – pita iz sladkega krompirja ali »sweet potato pie«. Koszykova pravi: »Sladki krompir je poln antioksidantov in oranžna barva prihaja iz beta karotena, ki naši koži, očem in kostem daje dodatno zaščito.« Pire iz sladkega krompirja je obenem tudi odličen vir energije iz ogljikovih hidratov pred in po vadbi. Lahko si ga pripravite tudi kot tekaški prigrizek na poti oziroma hiter vir energije za tiste, ki jo redno porabljate.

Chili con carne – govedina na dveh nogah

Sprememba: goveje meso zamenjajmo s puranjim

Pravijo, da je najboljše meso tisto na dveh nogah. Puran ali piščanec veljata za temelja lahke in športne prehrane, če ju le pripravimo na tak način in ju ne zasičimo s sestavinami, ki nam lahko škodijo. Puran naj bo pust in obdarjen z oljčnim oljem za kvalitetne beljakovine in dobre maščobe. Dodajte zelenjavo, paradižnike in rdeči fižol za dodatne antioksidante, minerale, vključno z magnezijem, in beljakovine. Odlična jed po vadbi. Mišice bodo hvaležne.

';