Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Ali je volja kakor mišica? 2. del

 

6. Postavite si časovne roke

Vsakdo, ki se spominja svojih študentskih let, se spomni, kako hudo je bilo, če si se za izpit pripravljal v zadnjem trenutku. Noro, slabo počutje, velika obremenitev … Ampak ko si postaviš cilj, do kdaj mora biti nekaj narejeno, postaneš hiperaktiven, iz okolice odstraniš vse moteče elemente in se lotiš dela. Z uporabo istega načela so raziskovalci ugotovili, da z ustvarjanjem lastnih rokov lahko enako krepimo svojo voljo.

Če želimo začeti, preprosto sestavimo seznam opravil, s katerimi smo morda odlašali. Določimo rok za njihovo izvajanje in poskrbimo, da se ga bomo držali. Tisti, ki so pri tem vztrajali dva tedna, niso bili zgolj uspešni pri zadani nalogi, ampak še precej več: uspelo jih je uravnotežiti prehrano, več vaditi in zmanjšati uživanje alkohola in število pokajenih cigaret.

7. Nadzorovanje porabe

Tako kot nas večina ne spremlja, koliko pojemo, največkrat tudi ne nadziramo dovolj podrobno svoje porabe. Tudi če ne boste zmanjšali stroškov, bo nadzorovanje porabe povečalo moč vaše volje.

Z enostavnim in rednim pregledovanjem stroškov bomo povečali svojo osredotočenost, pozornost in sposobnost, da se upremo nepotrebnim skušnjavam –recimo bonbonom, kavi, sladoledu.

8. Stisnite ročaj

Hecna naloga, a deluje, čeprav ne prav prijetno … Za resnično odločenost povečati svojo vztrajnost lahko stisnemo ročaj metle do izčrpanosti. Če ste že kdaj prej to počeli, potem veste, da vam bodo podlakti zagorele. Preprosto stiskajmo ročaj z vsako roko posebej, dokler ne bomo izčrpani. Pripravljenost stiskali ročaj, tudi ko boli, bo povečala našo vztrajnost tudi pri drugih, bolj zahtevnih nalogah.

9. Uprite se skušnjavi

To je vaja, ki lahko zelo poveča našo sposobnost reči ne. V žep spravite nekaj, čemur se res težko uprete. Priljubljeni čokoladi, morda celo – telefonu! Da, telefonu. Ne uporabite ga, razen če vas kdo pokliče, ne segajte po njem tako kot ponavadi, iz obsedenosti. To je sijajna vaja, da se upremo skušnjavi ali hrepenenju. Ne, ni enostavno.

Najprej se je treba naučiti, kako se upreti hrepenenju. To bo težko ... Ni pa potrebno, da se za ves dan odrečemo želenemu, vendar naj bo dovolj dolgo, da nas bo res mikalo, da bi to naredili. Z doslednim »ne« bomo povečali svojo sposobnost, da se upremo tudi drugim skušnjavam, in bomo sposobni ignorirati »motnje«, ki nam grenijo življenje.

10. Bolje se nadzirajmo

To je zadnja vaja. Gre za to, da smo bolj ozaveščeni, bolj pozorni na vse, kar počnemo čez dan. Pogosto smo izgubljeni v svojih mislih in večino stvari počnemo samodejno, avtomatično. Premišljevanje o tem, zakaj čez dan nekaj počnemo, bo zelo povečalo sposobnost našega osredotočenja in sposobnost upreti se skušnjavam.

Začnimo tako, da se poskušajmo ujeti pri kakšnem početju in se vprašajmo, zakaj to počnemo prav tako, kot to je. Vprašajmo se, zakaj jemo marmelado namesto medu pri zajtrku, zakaj v kavo vsujemo pol vrečke sladkorja in ne cele. Vedno, ko se zavedamo, da premišljujemo o tem, zakaj nekaj počnemo, je to korak v naši boljši osredotočenosti in k večjemu samonadzoru in samozavedanju.

Sklep

Kot vse mišice v telesu lahko tudi moč volje okrepimo s pravimi vajami. Z naštetimi desetimi nam to lahko seveda uspe – vendar ne začnite z vsemi, začnite z eno ali dvema in potem prehajajte k novim.

V bistvu je tako, kot bi mišice trenirali za maraton. Naš prvi vadbeni tek ne bo dolg 42 kilometrov, začeli bomo s kratkimi razdaljami, te pa bomo postopno povečevali. Tako se bodo krepile tudi naše mišice. Tudi pri vajah za moč volje je tako, začnite z eno, potem pa naprej …

Gotovo vam vse vaje ne bodo enako všeč in tudi vse vam ne bodo enako pomagale. Izberite tisto, ki se najbolje obnese, in se lotite dela. Presenečeni boste, kaj vse boste odkrili na tej poti, pri tej vadbi, ki je lahko prav tako naporna kakor tista aktivna na prostem ali v fitnesu.

In nam ne pomaga le pri vztrajnosti v športu, ampak pri vsem, česar se lotevamo v življenju.

 

Preberite si še prvi del

';