Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Ali je volja kakor mišica?

Pri vseh, ki se ukvarjamo s športno rekreacijo, se pogosto zgodi, da nam zmanjka volje za naše početje. Najhuje je, če nimamo volje začeti, zgodi pa se tudi – in to pogosto, da nam zmanjka volje za redno ukvarjanje s športom ali pa volje, da bi čas, ki smo ga namenili vadbi, čim bolje porabili, da bi v vadbo vložili čim več. Vemo: včasih je za vadbo potrebno kar nekaj truda in trme, da opravimo zastavljeno, in včasih se zgodi, da rečemo »pa zakaj bi to počel, ne da se mi, zakaj bi se mučil, kaj mi je tega treba …«.

S tem smo se vsi srečali in se srečujemo. To je povsem običajna reakcija nekoga, za katerega – hvalabogu – rekreacija ni prva in edina stvar na svetu, a včasih prav zaradi tega, ker nismo bili dovolj vztrajni, ne prestopimo tistega magičnega praga, ko se nam nenadoma odpre in rečemo, da »nam steče, da nam gre«. Kaj to pomeni? To, da z redno in smotrno vadbo dosežemo stanje, ko začutimo, da naše telo v vadbi uživa, ko to počnemo z nasmehom na obrazu, ne pa več z grimasami zaradi napora, morda celo s peno na ustih.

Tako kot povsod se je treba tudi pri športni rekreaciji potruditi, da prehodimo, pretečemo, preplavamo ali prekolesarimo zadano, da v fitnesu ali pri funkcionalni vadbi ali pri katerem koli športnem početju opravimo zahtevano število ponovitev ali vaj …

Naš današnji zapis smo pripravili po tistem, kar je Colin Robertson zapisal v okviru v članku Willpower 101 pod naslovom 10 preprostih vaj, s katerimi boste okrepili moč svoje volje.

Ali obstaja način za krepitev naše volje?

To je bilo vprašanje v glavah raziskovalcev, ko so poskušali odkriti nekaj več o tem, kaj pravi znanost o ozadju te človeške lastnosti. Vrline. Vrline takrat, ko smo sposobni z voljo nekaj doseči, in pomanjkljivosti, če nam volje zmanjka. Z raziskavo so odkrili, da je volja kakor mišice – da postane utrujena od predoziranja in da potrebuje hrano za dobro delovanje.

Torej, če volja deluje kakor mišice, ali jo je mogoče tudi okrepiti?

Po številnih študijah je prišel tudi odgovor! S pravo vajo je mogoče voljo okrepiti tako kot vse druge mišice v telesu.

Opozorilo: kot vse vadbe je lahko tudi tak trening izziv. Navsezadnje boste lahko dosegali napredek v volji enako, kot bi krepili noge za tek. Vendar pa, dobra vest: znanstveno dokazano je, da taka vadba učinkuje.

Čeprav bo težko napredovati v kratkem času, bo počasi laže reči ne skušnjavam, ki nas ovirajo, da bi bila vadba v telovadnici lažja in da bi se lahko držali svojih dolgoročnih športnih ciljev!

1. Deset minut meditacije

Od vseh naštetih vrst vadbe volje vam bo meditacija najhitreje prinesla napredek. Z meditacijo usposabljamo možgane, da se osredotočijo in se uprejo beganju misli. Raziskave kažejo, da se bodo naši možgani že po dveh ali treh dneh desetminutnega prakticiranja meditacije lahko bolje osredotočili, da boste imeli več energije in da boste manj pod stresom.

2. Pazimo na svojo držo

Pri preizkušanju, ali je mogoče okrepiti voljo, so raziskovalci prosili skupino udeležencev, naj dva tedna pazijo na svojo držo. Vsakič ko so se zalotili sključene, so se usedli, kot je pravilno, pokonci, vzravnano. Ta preprosta vaja je močno izboljšala njihovo vztrajnost na različnih testih.

Kaj pa mi? Za začetek preprosto svojo držo popravimo vsakič, ko se ujamemo, da smo na delovnem mestu ali doma sključeni. Sliši se zelo preprosto, vendar je potrebna moč volje, da bi vedno sedeli vzravnano. Vsakič, ko bomo to naredili, bomo pravzaprav naredili eno ponovitev v vajah volje.

3. Pisati prehranski dnevnik

V isti študiji je bilo tudi ugotovljeno, da tisti, ki vodijo dnevnik v telo vnesene hrane, prav tako izboljšujejo moč svoje volje. Večina od nas si ne zapisuje vse hrane, ki jo zaužijemo, tako da je potrebna precejšnja moč volje, da bi spremljali vse, kar damo v usta. Vsako podrobno zapisovanje podatkov je tudi zahtevno delo, vendar raziskovalci priporočajo dnevnik hrane zaradi mnogih prednosti.

Že dva tedna vztrajanja pri pisanju dnevnika nam bosta pomagala, da se boste vzdržali skušnjav po hrani, ki je ne potrebujemo.

4. Uporabljajmo drugo, »nepravo« roko

Z uporabo enake metodologije kakor z držo so raziskovalci naredili dodatne študije, preizkusili so še druge korektivne ukrepe. Ena izmed vaj je bila uporaba nasprotne roke. Naši možgani so povezani z močnejšo in spretnejšo roko, tako da je potrebne veliko volje, če želimo uporabiti tiso »nepravo.«.

Izberite dan, ko se boste prvič lotile te naloge in uporabili nasprotno roko. Ni pa potrebno, da to početje traja več kot eno uro, da bi dobili rezultate. In iz osebnih izkušenj: če boste vadili več kot eno uro, boste po nepotrebnem utrudili svoje mišice volje.

5. Popravite svoj govor

Še en test, ki so ga raziskovalci opravili, je bil spremeniti naravno govora. To vsebuje odpravo kletvic iz govora in to, da rečeno recimo »dober dan« namesto »živijo«, ali pa »vse dobro voščim« namesto »hej«. Spet je potrebna volja, da se zavestno upremo svojim nagonom, avtomatičnemu govoru, kot smo ga uporabljali doslej. Ni pomembno, kako popraviti svoj govor, pomembno je, da ste svoje naravne govorne navade zavestno spremenili. Če želite začeti … izberite dan za vadbo in izberite besede, ki jih boste spremenili. Kot pri vseh vajah: v samo dveh tednih lahko tako močno izboljšate moč svoje volje!

Naslednjič: Ostalih pet načinov za krepitev volje in pridobivanje motivacije!

';