Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

5 dejstev o vitaminu C

Nekateri ga jemljejo proti prehladu, drugi zato, da bi si ga pozdravili. Tretji pa so prepričani, da so po zaužitju vitamina C tudi hitrejši, močnejši in da više skočijo na lestvici svojih dosežkov.

Vitamin C je majhen, neenergetski element, ki spa­da v tako imenovano skupino mikrohranil. Ti elementi in spojine so nujni v zelo majhnih količinah za regulacijo in kontrolo funkcij v celični presnovi in za gradnjo telesnih struktur. Vitamina C človeško telo ne proizvaja, zato ga moramo vnesti v telo s prehrano ali z industrijskimi dodatki.

V človeškem telesu ima nekaj zelo pomembnih funkcij. Je pomemben antioksi­dant, sodeluje kot kofaktor v imunskih pro­cesih, nujen je za pravilno sintezo kolagena, vpleten je tudi v energijske procese in delovanje živčnega si­stema. Izjemno po­membna je njegova antioksidativna vloga, ki pripomore tu­di k zaščiti genskega materiala in je tesno vpletena tudi v presnovo holesterola. Če povzamemo, vitamin C prek presnove kolagena pri­pomore k te­mu, da ne razpadamo, da je zaščita proti okužbam boljša.

5 dejstev o vitaminu C

› Vitamin C bomo dodali v obliki prehranskih dopolnil, kadar je prehranski vnos nezadosten. Vzroki so lahko že enostavna neješčnost, nedostopnost hrane in težave s prebavili.

› Vitamin C dodajamo toliko časa, dokler potreb posameznika ne pokrijemo z normalno prehrano.

› Odmerek 200 mg vitamina C na dan, ki ga športnik zaužije z vsaj petimi odmerki sadja in zelenjave na dan, naj bi zadoščal, da v ustrezni meri uravnava oksidativni stres in spodbudi druge zdravstvene učinke ter ne zmanjša treninškega prilagajanja.

› V raziskavi, ki je bila objavljena leta 2014 v reviji Journal of Physiology, so testiranci ob vadbi moči 10 tednov prejemali gram vitamina C, dodan je bil vitamin E. Avtorji raziskave so ugotovili, da dodajanje vitamina C in E moti celični odziv na vadbo moči in ima dolgoročno negativne posledice na učinke vadbe.

› Zadnja terapevtska niša uporabe dodatkov vitamina C so vrhunski športniki, ki trenirajo v zelo hladnem okolju. Dodajanje vitamina C naj bi nekoliko zmanjšalo pojavnost prehladov.

';