Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

11 dejstev o slabi krvi

› Anemija ali »slaba kri« je medicinsko stanje, ki kaže na slabo prehransko stanje ali slabo zdravje (tudi bolezen) posameznika.

› Anemija je pomemben zdravstveni problem skoraj četrtine svetovnega prebivalstva.

› Anemija je dinamično medicinsko stanje, nanj vplivajo številni dejavniki, največkrat se pojavi pri ogroženih populacijskih skupinah: podhranjeni, majhni otroci, nosečnice, starejši, kronični bolniki.

› Skoraj 50 % k anemiji v zaostalih delih sveta pripomore podhranjenost in še posebej pomanjkanje železa.

› Po ameriških podatkih je vzrok za približno tretjino anemij pri prebivalcih ZDA pomanjkanje železa, vitamina B12 in folne kisline.

› Baker ima pomembno vlogo pri prenosu železa iz prebavil (črevesje) in njegovem sproščanju v sistemski krvni obtok.

› V telesu zdravega odraslega človeka je okoli  3–5 g železa. 60 odstotkov ga je v hemoglobinu, 15 v mioglobinu v mišicah, preostali delež železa je v jetrih, retikuloendotelnem sistemu in vezan na plazemski transferin.

› Večjo biološko dostopnost ima hem oblika železa (sestavni del proteinov, udeleženih pri prenosu kisika – hemoglobina in mioglobina) in ga najdemo v hrani živalskega izvora, to železo se absorbira v dvanajstniku, jejunumu in minimalno v debelem črevesju. Biološka dostop­nost ali delež absorbcije je 15–35 %.

› Biološka dostopnost nehem oblik je 2–20 %. Ta oblika železa se absorbira predvsem v dvanajstniku.

› Uživanje železovih pripravkov pogosto povzroča neželene učinke na prebavilih, kot so driska ali zaprtje, pa tudi napihnjenost, slabost in bruhanje. V tem primeru svetujemo, da se odmerek razpolovi in zaužije dvakrat na dan ali pa se poje skupaj s hrano. Zdi se, da hrana, ki vsebuje beljakovine, izboljša absorbcijo železa.

› Kljub temu da že leta trdimo, da naj se železo zaužije skupaj z virom vitamina C, nekatere raziskave kažejo, da to ni nujno najbolje. Zdi se, da sočasno zaužitje vitamina A izboljša absorbcijo železa.

';