Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Telovadba: ko leta niso izgovor

Kaj, uteži? Saj si nora, pa ne zame pri teh letih, pa za žensko…?

Ja, pa ravno zate, pri teh letih in zelo primerno za žensko!

Uteži niso noben bau-bau in nekaj, kar je rezervirano za moške. Za ženske zelo priporočljiva vadba z dodatnim bremenom, saj preprečuje oziroma lahko zaustavi osteoporozo. So leta važna? Ne, vedno je primeren čas, da pridobimo moč, mišično  in kostno maso in da bomo lažje delovali doma, na poti, pri vsakodnevnih opravilih, športnih aktivnostih in dokazano se bomo bolje počutili.

Naj predstavim zgodbo, ki bo gotovo opogumila in spodbudila k odločitvi za akcijo.

Prijateljica, športnica, ki pozna biofit2 in je redna obiskovalka, je razmišljala, kako bi pregovorila svojo mamo za obisk pri meni. Dala sem ji dva darilna bona, še za mamino sestro, ki je dovzetna za različne novitete ter bi bila dodatna motivacija, in sva čakali. Vsake toliko časa je kandidatki spomnila na darilo in omenila pozitivne učinke vadbe. In sva  dočakali, a minilo je eno leto. 

Gospa, imenujmo jo Maja, se ni nikoli ukvarjala s športom, sprehodi so bili kratki in po ravnem, po opravkih se je prevažala  z avtom in si lajšala pot od točke A do točke B na najbolj udoben način. Stara je bila 64 let. Tudi nekaj kilogramov preveč  kot je priporočljivo je imela.

Oktobra  se je opogumila in prišla v moj studio ter pričela s telovadbo. Vprašala sem jo, kaj je njen cilj. Odgovor je bil zanimiv : ,, Če bom padla, bi se rada sama pobrala s tal.'' Na svoj urnik je dodala dvakrat tedensko uteži ob dogovorjeni uri  in v kolikor  kdaj ni mogla zaradi druge obveznosti, je prestavila termin, ker ni hotela prekiniti ritma. Zelo spodbudno. Začetki so bili nežni. Najprej le z leseno palico, da se je navadila gibov, tehnike, ritma, potem s polkilogramskimi utežmi. Že po nekaj obiskih je povedala, da po vadbi ni na smrt utrujena kot se je bala in pričakovala, je pa dobro razpoložena in  polna energije.  Kakšen balzam so bile njene besede za mojo dušo, si lahko mislite. Tudi njena discipliniranost me je navdušila.

Napredovala je po pričakovanjih – mojih. A njej se je zdelo, da bi šlo morda lahko hitreje, če bi trenirala trikrat tedensko.  Odločila se je za neko potovanje in pred tem je res prihajala trikrat. Po vrnitvi je pripovedovala, kako je uživala na poti in da je bila bistveno manj utrujena od pohajkovanja po mestu in muzejih in da je to gotovo posledica vadbe ter nadaljevala s tremi obiski  tedensko.

Ah ja, verjetno vas zanima, s kakšno težo ročk se že lahko pohvali?  Dead lifte dela z olimpijsko palico (20kg), tudi 10 kilogramski ročki v vsaki roki ji nista pretežki.  Res je za zgled!!

Pa ni edina te starosti, ki je vzljubila proste uteži. Precej gospa v zrelih letih, ki razumejo ta način vadbe in  pozitivne vplive na delovanje telesa, so redne stranke. Tudi gospodje niso izjema in  bi se tudi o njih lahko razpisala, saj so različnih starosti (od 28 do 84 let ) ter  različnih ciljev. Seveda je vadba prilagojena starosti, zmožnostim, zdravstvenim omejitvam….

Na žalost si marsikdo ne predstavlja tega načina vadbe in se mu zdi brutalna in neprimerna , zato je res najbolje, da se dogovorite za predstavitveno uro in v živo vidite za kaj sploh gre in kako poteka. O učinkih pa sem že precej  napisala v prejšnjih člankih.
Primite za uteži in naredite nekaj zares dobrega zase!

';