Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Joga za nosečnice

Joga je več tisoč let star univerzalni sistem znanj in praks, ki po izvoru prihaja iz Indije. Beseda joga izhaja iz jezika sanskrt in pomeni združevati oziroma povezovati um in telo. Na zahodu je zlasti razširjena hatha joga, pri kateri je največji poudarek na telesnih položajih, tako imenovanih asanah, s katerimi krepimo mišice in sklepe ter raztezamo telo, čemur sledi sproščanje. Vse to blagodejno vpliva na telo in imunski sistem. Gre za celovit sistem, ki uči, kako povezati um, duha in telo, tako da dosežemo notranji mir in ravnovesje v telesu. Praksa joge izredno dobro vpliva tudi na bodoče mamice.

Vsako obdobje nosečnosti ima svoj čar, ki jih zaznamujejo različne potrebe nosečnice in razvijajočega se dojenčka. Dobro je, da je vsaka bodoča mamica dobro psihično in fizično pripravljena na porod.

Za koga je primerna?

Joga je vadba, ki je primerna tudi za nosečnice in je namenjena vsem nosečnicam, ne glede na to, v katerem obdobju nosečnosti bodoča mamica je, vendar se vadba med nosečnostjo prilagaja zdravstvenemu stanju in potrebam nosečnice. Pomembna je dodatna pazljivost v prvem trimesečju, še posebej za ženske po tridesetem letu in za ženske z rizično nosečnostjo. Takrat je potrebno, da nosečnica izvaja vaje malce bolj previdno in se izogiba pretiranemu naporu. Isto velja za nosečnico, ki ji je slabo in je omotična, zato naj v prvem trimesečju raje počiva in se udeleži vadbe v drugem trimesečju.

Primerna je tako za začetnice, kot tudi za predhodno aktivne bodoče mamice. Pomembno je tudi, kako aktivne so bile nosečnice  pred samo nosečnostjo, saj tiste, ki so bile že prej športno aktivne, na splošno zmorejo več, kot tiste bodoče mamice, ki prej niso bile. Za začetnice  je vadba dodatno prilagojena.

Kot sem izpostavila že na začetku, pa je izredno pomembno, da se vadbe nosečnica loti skrbno in premišljeno. Izredno priporočam vadbo pod nadzorom izobraženih in licenciranih  inštruktorjev joge, ki bodo skrbno pazili na nosečnico med vadbo. Pri tem izpostavljam, da je za nosečnice najbolje, da se udeležijo vadb, ki so namenjene prav njim, in sicer joga za nosečnice. Pred vadbo je potrebno obvestiti ginekologa, ki ves čas spremlja razvoj in zdravstveno stanje otročka.

Udobje, ugodje in dobro počutje so glavni pri vadbi nosečnice, saj mora ženska ves čas paziti na svoje zdravje in na zdravje otroka.

Pozitivni učinki

Telesni položaji ali asane poskrbijo, da se mišice okrepijo, sklepi postanejo močnejši in bolj gibljivi, kar prispeva k boljši drži, pri povečanju trebuščka bo hrbet ostal močen, s tem pa manjše bolečine v hrbtenici. Z določenimi vajami se izboljšata tudi  koordinacija in ravnotežje, pri čemer telo postane vse bolj skladno in gibljivo. Vse to je izredno pomembno, saj se težišče zaradi teže nosečniškega trebuščka spremeni.

Joga pripomore k izboljšanju prekrvavitve. Z dihalnimi vajami dihanje postaja bolj pravilno in poglobljeno. Imunski sistem se okrepi. Z vadbo joge torej vzpostavljamo ravnovesje na fizičnem in psihičnem področju, kar zagotavlja lažje prenašanje nosečniških tegob in lepšo nosečnost.
Z  vadbo joge ohranjamo dobro telesno držo, preprečujemo pojav inkontinence. Pozornost je tudi namenjena trebušnim mišicam in mišicam medeničnega dna, ki so bistvenega pomena, saj so tudi med nosečnostjo in porodom najbolj obremenjene. Poseben sistem dihanja okrepi globoke trebušne mišice, ki posledično razbremenijo spodnje hrbtne mišice in preventivno delujejo proti poškodbam in bolečinam v križnem delu hrbta. Z jogo se razbremeni tudi bolečina v nogah, s čimer se omili zatekanje nog.

Fit nosečnica in joga

Asane oz. telesni položaji se od trimesečja in potrebe nosečnice razlikujejo. Ves čas pa so priporočljive vaje, kot je razgibavanje sklepov, vrtenje glave, kroženje v bokih, kolkih, razgibavanje gležnjev in zapestij itd. Poleg tega je potrebno izvajati dihalne vaje, s čimer se telo zaradi globokega dihanja sprosti in nadiha čistega zraka. Izrednega pomena so tehnike sproščanja, s katerimi se telo sprosti, umirijo se misli in s tem razbremeni napetost v telesu. Na koncu joge vedno sledi sproščanje v savasani, kjer se telo še dodatno sprošča, regenerira; poveže se energija, ki se je sprostila med asanami, telesnimi položaji, ki so bili izvedeni.

Potrebna je pozornost pri vseh asanah – telesnih položajih, predvsem če se opazi  slabost, vrtoglavica, neprijeten občutek, bolečina ali splošno nelagodje. Takrat je potrebno počiti in nadaljevati kasneje. V primeru krvavitve je nujen obisk pri ginekologu. Če se vaje izvajajo počasi in se poskrbi za prijeten občutek, bo joga pomagala pri nosečniških težavah in pripravila bodočo mamico na porod. Nosečnica pa ne sme pozabiti tudi na reden počitek, ki je izrednega pomena za pravilen razvoj otroka.

';