Winnebago Travato – ameriška različica domače Adrie

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Karavaning je »trendy«, karavaning je »in«.

Tudi na naši sončni strani Alp je vsako leto vedno več uporabnikov teh multipraktikov na štirih kolesih. Sam sem dobesedno odrasel pod šotorskim platnom. Ne me razumet narobe, šotorim še vedno rad, ampak pri najstniški hčeri in dvoletnemu sinku je taka oblika dopusta lahko rahlo stresna. Od puščajočih blazin, skrivanja hladilnika v senco bližnjega drevesa, do zvitih klinov – vse to lahko že tako kratek zaslužen dopust po celoletni tlaki spremeni, no ja, malo dramatizacije je potrebno – v manjšo nočno moro.

Na srečo je naša potovanja pod platneno streho zamenjala taka, kovinska  s strešnimi in stranskimi okni, kuhalnikom in obveznim straniščem opremljena  kreacija dolenjskih mizarjev, s katero smo »prekruzali« že skorajda celo Evropo – skratka, omislili smo si predelan kombi – tak, zares uporaben. Dovolj majhen, da ga lahko stisneš na vsako parkirišče in hkrati dovolj velik, da omogoča spanje štirim. Osebno bi človeku, ki je prvi prišel na idejo, da kombi spremeni v bivalnik, podelil nekako svetovno nagrado za inovacijo.

In ja, pri nas so res veliki mojstri predelav. Podjetij, ki se s predelavami ukvarja je kar nekaj – skorajda v vsakem delu Slovenije je kak mojster, ki vam vaš kombi po željah predela.

Ampak, na žalost danes ta članek ni namenjen našim rokodelcem, temveč mojstrom karavaninga iz one strani ribnika brbotalnika – začetnikov karavaninga v Ameriki – podjetju Winnebago. Podjetje je tistim, ki jim preživljanje prostega časa z avtodomi pomeni način življenja zelo dobro znano po, seveda ameriških merilih narejenih hišah na štirih kolesih.

Od A klase, v katero spadajo tisti res ogromni (in za evropske razmere dostikrat neuporabni) avtodomi, do nam bolj znanih ter uporabnih in okretnih kombijev, ki jih onkraj luže uvrščajo v tako imenovano B klaso, ki je bila, še do nekaj let nazaj v Združenih državah dokaj neznana. Ampak, dostop do interneta je naredil svoje. Tudi oni so si zaželeli take domeke na štirih kolesih, ki ne »pokurijo« mesečnega dohodka v stotih miljah. Torej, majhna, kompaktna vozila, ki omogočajo vikend pobeg do bližnjega jezera ali pa nekaj tedensko potovanje od obale do obale. In tudi globalizacija je naredila svoje.

 

ni podpisa
ni podpisa

 

Torej, zakaj je ta kombi drugačen, poseben? No vsaj za ameriške razmere. In v čem se razlikuje od evropskih bratcev? Ker dejansko je njihov brat! Pa si poglejmo.

Kombi je narejen na isti osnovi vozila, ki ga pri nas v Evropi poznamo pod različnimi imeni – Peugeot Boxer, Fiat Ducato in Citroen Jumper. Ja, tudi do Amerike so prišli in sicer pod okriljem ameriškega Dodge-a. Z eno majhno razliko – možnost imate izbirati za ameriški trg s skorajda heretičnim diesel motorjem s 174 konjskimi močmi, ali pa v pravem »Dodge Ram stylu« močnemu, bencinsko gnanemu V6 agregatu s kar, pazite zdaj, 280 konjskimi močmi – izstrelek na štirih kolesih! 

Proizvajalec obljublja porabo pod 12l/100 km, kar se mi zdi malo za lase privlečen podatek, ampak – dajmo na besedo verjeti inženirjem izza »Texas Instruments« kalkulatorjev.

Zanimiva je zasnova notranjosti, ki ni prav nič evropsko zasnovana. Notranjost kombija si lahko omislite v dveh različicah. Pri eni imate možnost spanja na dveh vzdolžno postavljenih pogradih, pri drugi se zasnova približa evropski, torej postelja v zadku vozila ter ena, v tem primeru prečna postelja, ki jo sestaviš iz mize in klopi za sedenje. Z eno veliko razliko. Kopalnice niso postavljene ob straneh kombija, temveč sta vedno, v obeh primerih postavljene v zadek vozila, kar ta kombi loči od večine evropskih vzornikov.

 

ni podpisa
ni podpisa

 

Za gretje v mrzlih zimskih dnevih je poskrbelo podjetje Truma, za mrzle tekoče pripravke in hrenovke za obvezne hot – doge pa ogromen Dometicov hladilnik. V pravem ameriškem duhu seveda v notranjosti ne manjka niti serijsko vgrajena strešna klimatska naprava, mikrovalovna pečica in celo zadeva, s katero se ponašajo večji sorodniki kombijev, sistem za filtracijo pitne vode. Da ob obveznem LCD televizorju sploh ne govorimo.

Ampak, tudi v deželi prebivanja Grizlly Adamsa luksuz stane – za osnovno verzijo boste bili primorani odšteli nekaj več kot 89.000$, kar seveda ni malo.

Svoboda in mir v glavi res nikoli nista bila poceni! 

 

 

 

Več iz te teme:

Komentarji: