Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Trakovi iz nerjavečega jekla

Vožnja na pravilno pripravljenih smučeh je čisti užitek. Popolno nasprotje od smučanja z razritimi drsnimi oblogami in topimi robniki, ki lahko še tako odlično smučko in smučarja slabo predstavijo. To največkrat opazim na preizkusih smuči. Ogromno smučarjev se vrne k testnemu šotoru popolnoma navdušenih nad izposojenimi smučmi in s polnimi usti kritik na račun svojih. Zanimivo je, da so njihove smuči višjega razreda in so na različnih preizkusih veliko bolje ocenjene od izposojenih, a so bile po smučarski sezoni nasprotno od testnih le vržene v vlažno klet in že smo ob prvem snegu spet oddrveli z njimi na Krvavec.

Za kakovostno smuko je pravilna priprava smuči enako pomembna kakor smuči. Pomembne so pravilna izbira maže, struktura drsne obloge in predvsem obdelava robnikov, ta je za rekreativnega smučarja morda celo najpomembnejša.

Robniki so kovinski trakovi, narejeni iz nerjavečega jekla, ki so vgrajeni v stranice smuči. Njihova debelina je odvisna od vrste smučanja, ki so mu smuči namenjene. V tekmovalne smuči so vgrajeni zelo tanki robniki, saj jeklena podlaga na snegu počasneje drsi od za to narejene drsne obloge iz umetne mase, kar se pozna pri tako dragocenih stotinkah na semaforju. V rekreativne so vgrajeni širši robniki, ki so izpostavljeni kamnom in nehvaležnemu brušenju na stroju, namenjenemu temu. Podvojena širina robnikov pa je vstavljena v smuči prostega sloga, saj so te smuči izpostavljene kupu udarcev iz jeklenih, lesenih in betonskih objektov, ki dajejo čar tej disciplini.

Vse funkcije robnikov

Robniki so zelo pomemben ele- ment smuči in odločajo o kakovosti obnašanja smuči in tako neposredno vplivajo na naše smučanje. Na obnašanje robnikov vpliva več dejavnikov: radij smuči, kot, ostrina in trdnost robnikov. Najprej si poglejmo funkcionalnost radija. Ob pogledu na smuči človek opazi, da sta vrhnji in spodnji del smuči širša od njene sredine. To smučem omogoča, da se ob obremenitvi ukrivijo in nas popeljejo v tako imenovani zavoj karving. Dolžina zavoja je odvisna od radija, ki ga smučka omogoča. Manjši kot je radij, krajšim zavojem je smučka namenjena. To so slalomske smuči, ki imajo navadno radij od 10 do 14 metrov. Vsestranskim smučarjem, ki ljubijo tako kratke kot dolge zavoje, se radij poveča na 14 do 20 metrov. Ko se radij povečuje, se povečuje tudi dolžina zavojev ter širi namenskost smuči. Smuči, namenjene vožnji zunaj urejenih prog, in smuči prostega sloga imajo radij do 30 metrov! Več imajo le smuči, namenjene superveleslalomu in smuku. Tu je treba pojasniti še eno zmoto. Karving smuči ni! Je le tak način vožnje. Če pogledate smukaške smuči, opazite, da so na prvi pogled zelo podobne zastarelim sulicam, saj so zaradi velikega radija praktično ravne, vseeno pa smukači z njimi delajo karving zavoje. Karving je, preprosto povedano, vožnja po robniku, pri čemer je popolnoma vseeno, ali se vozimo po robniku s kratko slalomsko smučko ali s širokimi smučmi za »freeride«.
 

';