Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Test opreme: Uvex 202 Race Vario

Kolesarska očala, ki spreminjajo barvo zaščitnih stekel glede na količino svetlobe, ki je na voljo, in ki se prilagajajo vsakemu obrazu.

Očala smo dobili na test spomladi in doslej smo jih dobro preizkusili v vseh vremenskih razmerah: v zares hudi vročini, v zoprnem vetru, v dežju in celo megli in hribovski oblačnosti. Kar pomeni, da čeprav so očala kolesarska, tekmovalna, smo jih uporabljali tudi pri teku in pohodništvu. So uporabna za različne okoliščine, le za na plažo in na sup ali kajak jih je morda škoda. Ja, tudi to smo počeli.

No, predvsem pa so to kolesarska očala višjega kakovostnega in cenovnega razreda, testni vozniki pa so bili mlada kolesarka, odrasla planinka in kolesar v zrelih letih.

Zakaj pišem o preizkuševalcih? Zato ker smo želeli videti, kako bo izdelek sedel na nežnem dekliškem, na izrazitem ženskem in na obrazu odraslega moškega. In res je, kar pravijo pri nemškem izdelovalcu, da se očala zelo dobro prilagodijo vsakršni obliki obraza in zanesljivo sedejo na različne nosove.

Kdor zdajle pričakuje, da se bomo le posvetili najpomembnejšemu delu vsakih očal, steklom, bo moral še malo počakati. Nosilca očal, s katerima se ta dotikajo nosu, je mogoče natančno nastaviti, tako kot tudi obe držali (nožici), ki sedeta na ušesi in za ušesi. Zadnji del nožic je mogoče ukriviti, in zato pravim, da Uvexov model ni drsel niti z nežnega dekliškega obraza, ne z obraza odrasle ženke in ne s preznojene moške glave. Del nožic, ki se dotika obraza (ušes), je tudi mehkejši, tako da sploh ne čutimo pritiska no kožo.

Stekla se ne rosijo, proizvajalec dodaja, da so celo 100-odstotno nerosljiva, saj je njihova površina posebej obdelana.

No, zdaj pa se posvetimo bistvu. Steklom. Posebnost stekel je, da spreminjajo barvo (stopnjo zatemnjenosti) glede na količino svetlobe. Taka stekla so seveda že dogo poznana, tako steklena kot plastična, pri Uvexu pa stvar zares dobro deluje in stekla se barvno spremenijo v nekaj sekundah – iz popolnoma prozornih v močno zatemnjena. Ja, ni več potrebe, da bi menjali stekla glede na moč dnevne svetlobe v posameznem letnem času, in ni več skrbi, da v mraku ne bi videli še manj, kot mrak že sam dopušča.

Stekla Vario zavarujejo oči oziroma odpirajo očem vid od 78 do devet odstotkov svetlobe, ki je na voljo. To je izjemen razmik, in tudi zelo močno sonce steklom ne pride do živega. Če vozite ponoči, z lučko (dovolj močna naj bo, zaradi varnosti) na kolesu, boste pozabili, da imate na nosu očala.

Za popolno zatemnitev iz popolne prosojnosti je potrebnih zgolj 25 sekund.

Ko govorimo o zaščiti oči: stekla imajo popolno zaščito pred UVA, UV IN UVC žarki.

Pri nas je bil Uvex s svojo ponudbo kolesarskih čelad in očal manj poznan, upajmo, da bo zdaj drugače, tako kot je to v smučariji, alpski. Če govorimo o kakovosti, so Nemci z njo oženjeni. Že dolgo.

Očala, ki smo jih in jih še preizkušamo, so vnovična potrditev, za kako dober izdelek gre. Privlačen izgled izdelka je zgolj smetana na torti. Pa še nekaj: ker so tako lahka, da kar pozabiš, da so na nosu, se vam utegne zgoditi, da boste po vadbi pozabili, in jih morda pri preoblačenju nerodno potegnete z nosa, da padejo na tla. To ni najboljše: vedno jih pazljivo spravite v vrečko – so nežen in občutljiv izdelek, ki vam bo dolgo in dobro služil predvsem, če boste zelo pazili nanj.

Po nekaj mesecih preverjanja je ocena odlična, konec leta se bomo še enkrat vrnili s končnim povzemnim testom očal in čelade, ki smo jo preverili, Uvex EdAero.

';