Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Test opreme: Požiralec hitrosti

Hitrih koles ni, so le hitri kolesarji. A če bi ne bilo tako, bi bilo preizkušeno kolo gotovo sinonim za hitrost. Ridley Noah SL je videti hiter, daje občutek hitrosti in je hiter! No, zadnje velja predvsem takrat, ko ga jaha poseben dirkač. Recimo Nemec André Greipel iz podnaslova članka. Seveda, zmagal je na kolesu Ridley noah SL.

Zato smo bili zares veseli, ko smo od slovenskega zastopnika Ridleyja to kolo dobili v preskus, in tudi resnično radovedni, kako hitro je to posebno kolo. Ridley je belgijska znamka, o svojem prestižnem drikalniku Noah SL pa so Belgijci zapisali, da gre pri njem zgolj za hitrost in odlične tekmovalne lastnosti. V njem se prepletata dirkaško izročilo in zapuščina najboljšega z vrhunsko tehnologijo, podrejeno aerodinamiki.

No, pa poglejmo, če je to res.

Odkar so pri Cervelu pred desetletjem predstavili prvo aerodinamično kolo, so tudi vsi drugi veliki izdelovalci koles v svojo ponudbo uvrstili kakšno kolo, za katero trdijo, da je najbolj aerodinamično nasploh. No, mi seveda ne moremo preveriti, ali je naš Ridley najhitrejši med vsemi, lahko pa smo preverili, kako ga je voziti.

Prva stvar, ki izstopa, je osupljiva podoba kolesa. Kolo je videti masivno. Cevi okvirja so sploščene in oblikovane v tako imenovani kammov rep. Kaj je to? Kammov rep je oblika solze, pri kateri je koničasti del cevi odrezan, in večina sodobnih aerodinamičnih koles danes je narejena tako. In tudi večina sodobnih avtomobilov je oblikovana po načelih nemškega mojstra aerodinamike Wunibalda Kamma, ki je blestel v tridesetih letih prejšnjega stoletja.

Tisto, po čemer se Noah SL razlikuje od drugih aerodinamičnih koles, so prerezane sprednje vilice. Kraka vilic sta zares dobesedno prerezana v dva dela in to omogoča pretok zraka skozi njiju. Pri Ridleyju pravijo, da to zmanjša zračni odpor za 7,44 odstotka v primerjavi z običajnimi vilicami. Manj vidna je Ridleyjeva tehnološka posebnost F-Surface. To so utori na obeh straneh sprednje poševne cevi in sedežne opore. Podobno je površini žogice za golf in naj bi zračni upor zmanjšalo za 4,03 odstotka. Zadevo smo videli tudi že drugod pri športnih orodjih, v Poletu smo o tem pisali pred leti, ko smo opisovali Atomicove smuči.

Glede na masivno podobo kolesa sem pričakoval, da ni najlažje, potem pa sem bil precej presenečen, ko sem ugotovil, kako lahko je. Preizkušeno kolo je imelo okvir velikosti M, ki tehta 980 gramov. To je za aerodinamični okvir malo. In prav majhna teža pripomore, da kolo dobro pospešuje. Ko kolo zajahaš, se dvigneš in pritisneš na pedale, te dobesedno vrže naprej, in to v ravni črti.

Ali drži Ridleyjeva trditev, da je pri tem kolesu vse podrejeno hitrosti in dirkaškim voznim lastnostim? Drži. Ko sem s tem kolesom vozil počasi, sem imel težave, saj se je zdelo, da me Noah ves čas prosi, naj grem hitreje. Zgolj kratek čas sem imel verigo na manjši sprednji verižnici, nekako se mi to ni zdelo prav. Kmalu sem spet prestavil na veliko verižnico, iščoč več hitrosti. In sem storil prav.

Vsa Ridleyjeva dirkalna kolesa imajo enako geometrijo. To je, v grobem, »geometrija za vse ljudi in vse vrste cestnega kolesarjenja«, ki bo ustrezala mnogim kolesarjem in pri obvladovanju kolesa ne bo povzročala težav. Noah se obnaša tako, ko se pravo dirkalno kolo tudi mora.

Dvomim, da je André Greipel dobil štiri sprinte na Touru zgolj zaradi tega kolesa, vsekakor pa na njem ni izgubljal. Ko sem opravil kratek sprint, je bilo kolo zelo stabilno in se je vrtelo povsem premočrtno. Ridley je očitno dobro poslušal nasvete svojega zvezdniškega sprinterja, saj je kolo zares zablestelo prav takrat, ko se je odločil sprintati ali pospeševati.

Če iščete kolo za dolge in lagodne ture, potem Noah SL ni za vas. Ridley je z njim sicer poskušal narediti bolj udobno kolo, kot so bile prejšnje generacije noahov. Uspelo jim je. Na okviru celo piše, da je kolo preizkušeno na tlakovcih, kar se za Belgijce seveda tudi spodobi. Na kolesu se nisem počutil neudobno, prav udobno pa tudi ne. Toda to je pač pravi dirkalnik, narejen za hitrost in ne za izletništvo.

Za koga je primerno to kolo? Gotovo za odvisneže od hitrosti. Za tiste, ki se radi peljejo hitro in hitreje. Če si želite dolgih kolesarskih tur in čudovitih razgledov, boste morali po nakupe drugam. Če želite postavljati rekorde, potem je to prava izbira.

Če se zares odločite za aerodinamično kolo, potem poskrbite, da ne bo aerodinamično le kolo, pač pa tudi vi. V simbiozi kolesa in kolesarja največ zračnega upora pač ustvarja kolesar. Na kolesu zavzemite aerodinamičen položaj, spustite se čim niže in se čim bolj zmanjšajte, s tem boste dosegli veliko večji napredek v aerodinamiki kakor zgolj z nakupom aerodinamičnega kolesa. Če imate tako kolo, recimo tega ridleyja noah SL, ga ne uničite s tem, da na njem sedite pokončno. Nosite oprijet kolesarski dres in ne takšnega, ki plapola v vetru. Ker niste jadralec, ampak iskalec hitrosti. Če ste na aerodinamičnem kolesu, potem je treba razumeti, da je aerodinamika vse in da mora biti vse aerodinamično.

Ridley noah SL smo vozili opremljen s skupino Shimano ultegra.

Ridley noah SL stane od 3749 evrov naprej, redna cena preizkušenega ridleyja noah SL z ultegro je 4069 evrov.

';