Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Test opreme: Kolo s pedigrejem. Fondriest TF4

Kako prijetno presenečenje, je bila prva misel, ki mi je prišla na pamet, ko sem opravil spoznavno vožnjo s tem kolesom. Na tem kolesu ne le da se pelješ drugače, kot si pričakoval, pelješ se tudi bolje, kot si pričakoval.

Le bežen pogled je bil dovolj, da sem ugotovil, da je model Fondirest TF4 dru­gačen od podobnih koles. Karbonski okvir ima nekaj presenetljivih detaj­lov in rešitev. Zadnje vilice so precej ne­na­­vadno spojene s podsedežno cevjo, do­­besedno so ovite okoli nje, kar je ne­obi­čajna tovarniška rešitev za udobnejšo vožnjo. Spodnja poševna cev je prav ta­ko posebna, oglata in precej masivna. Sprednje vilice so nekako zavite nazaj, podobno kot je to pri slavnih vilicah Onda, ki krasijo Pinarellova kolesa. Zadnje zavorne čeljusti ne boste videli, na okvir je pripeta spodaj, za ležiščem pogonskega ležaja, skrita je za verižnicama in gonilko.

Med ponudbo pri Fondtriestu je TF4 nekaj na sredi programa. Ta model je na voljo že nekaj let in v prenovljeni izdaji angleške kolesarske revije Cycling Plus je bil leta 2014 TF4 izbran za kolo leta!

Okvir velikost M tehta 990 gramov in to je za ta kakovostni in cenovni razred malo. Kolo ima dirkalno geometrijo ok­virja. Testirano kolo je bilo velikosti L, dolžina zgornje vodoravne cevi je bila 565, glava kolesa, to je sprednji vertikal­ni del okvirja, v katerega so vpete vilice, pa je visoka 165 milimetrov. Naklona pod­sedežne cevi in sprednjega dela, gla­ve okvirja, sta 73 stopinj. To je zelo po­dobno kot pri slovitem Pinarellovem mo­delu Dogma, ki je dirkaški bo­lid. Te­stirano kolo je bilo opremljeno z zelo dobro delujočo Shimanovo skupino 105.

TF4 ima nekaj dirkaškega pedigreja Maurizia Fondriesta, italijanskega kole­sarskega zvezdnika, ki je blestel v poz­nih osemdesetih in zgodnjih devetdesetih letih prejšnjega stoletja; z njim je vozil in celo spal v isti sobi naš legendarni kolesarski as Primož Čerin, s katerim sta še danes prijatelja. Fondriest je bil svetovni prvak leta 1988 in je zmagal na legendarni klasiki Milano–San Remo in na Valonski puščici. Kot kolesar je bil poznan po tem, kako zelo se je posvečal in skrbel za svoje kolo. Leta 1998, ko je vozil zadnjič, je ustanovil svojo blagovno znamko dirkalnih cestnih koles.

V času, ko je Fondriest zapustil peloton (kolearsko karavano), bi bilo tako kolo sanjsko! Takrat so bila kolesa poklicnih kolesarjev težja, kot so zdaj ona, ki jim pravimo, da so primerna za vstop v cestno kolesarjenje – rekreativcev. S svojimi 8,7 kilograma teže bi bil Fondriest TF leta 1998 eno najlažjih koles v pelotonu.

Kako se se pelje?

Ali so posebnosti na okvirju TF4 uporabne ali gre le za prevlado oblike nad resničnimi prednostmi, ki so v prid kolesarju? Samo en način je, da izveš – vožnja. Zaradi velike in oglate poševne (spodnje) cevi okvirja in široke podsedežne cevi sem pričakoval »naporno« vožnjo, toda bil sem prijetno presenečen. Kolo ponuja zelo zelo udobno in uravnoteženo počutje. Mehko požira neravnine, ne da bi imel kolesar občutek, da vozi kolo z mehko natlačenimi pnevmatikami. V tem cenovnem raz­redu je težko najti kolo, ki ponuja tako dobro povezanost s cesto. Tista čudna povezava med zadnjimi vilicami in podsedežno cevjo in oblika vilic, to pri Fondriestu očitno tudi deluje.

Moje prvo srečanje s fondriestom TF4 ni bilo v idealnih razmerah, bile so tri stopinje pod ničlo, toda v vožnji sem tako užival, da sem jo podaljšal čez predvideni čas! Kolo ni super odzivno. To ni kolo, na katerem bi imel občutek, da me bo izstrelilo, ko bom vstal s sedeža in stopil na pedale. Z lažjimi kolesi (obroči) bi se to spremenilo. Kljub vsemu je TF4 lahko kolo, tudi ko greš v hrib, v klance. In s svojo dirkaško geometrijo tu­di nima težav pri kakšnem hitrem in divjem pospeševanju.

Oprema shimano 105 je dobra, toda v tej cenovni skupini je mogoče najti tudi kolesa, ki so opremljena z boljšo opremo, prav tako Shimanovo skupino Ultegra. Postavitev zadnje zavore spodaj pri gonilni osi ni nekaj, kar bi mi bilo všeč. Res je, da je lepo videti, toda nastavitev ali popravilo take zavore nista enostavna.

Za koga?

TF4 je dobro vsestransko dirkalno cestno kolo, s katerim bomo na mnogih vožnjah prav srečni. Čeprav je vožnja z njim udobna, to ni kolo za prevažanje po turistično, z vzravnanim hrbtom. Geometrija kolesa je takšna, da je to kolo v resnici za tiste, ki želijo dirkaški položaj na kolesu, ali pa blizu tega. Seveda je tudi res, če želite kolo, s katerimi boste sprintali v klance ali tekmovali, da boste vseeno pri izbiri kolesa s takimi lastnostmi segli kam drugam. Toda če si želite dirkalnega kolesa, ki ponuja tudi uživanje med vožnjo, potem je fondriest TF4 pravi izbor. Prepričan sem, da bi Maurizio Fondriest užival na tem kolesu, če bi ga imel, v času, ko je kraljeval na dirkah. In bil glavni v pelotonu.

';