Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Test opreme: Focus Culebro SL 1.0

Pri Poletu O2 smo prepri­čani, da je aluminij še vedno dober material! Zato smo preskusili kolo z aluminijastim okvirjem in preverili, kako konkurenčen je v primerjavi s karbonom.

Kar nekaj največjih svetovnih proizvajalcev je letos spomladi predstavilo aluminijaste okvirje, ki so replike veliko dražjih in slavnejših okvirjev iz ogljikovih vlaken in so med kolesarji zelo priljubljene. V resnici ponujajo skoraj enake lastnosti kot karbonski bratje, a po precej nižji ceni. Preizkušeni Focus Culebro SL 1.0 je aluminijasti dirkalnik, ki je manj znan, a je narejen je iz kakovostnega aluminija in opremljen s Shimanovo skupino Ultegra in si zasluži veliko pozornosti!

Osnove

Focus Culebro je uvodni model v razred koles za tekmovanja. Obstajajo trije modeli. Najcenejši stane 999 evrov. Vsi trije imajo enak aluminijast okvir, ki se diči z vsemi odličnimi lastnostmi vrhunskih aluminijastih okvirjev. Okvir je debelejši in močan tam, kjer je to potrebno, in tanjši in lažji na mestih, kjer je taka konstrukcija dovoljena. Cevi okvirja so različnih oblik, saj oblika cevi pripomore k obnašanju kolesa med vožnjo. Kaj to pomeni? Primer: zvijemo list papirja v pravilno oblikovan valj in ga poskušamo prepogniti. Nato zvijemo drug list papirja v valj ovalne oblike in ga poskušamo prepogniti. Tretji list poskušamo oblikovati v štirioglato cev in ga poskušamo prepogniti. Ugotovili boste, da upogljivost ni enaka, in tako je tudi pri aluminiju. Različno oblikovane cevi okvirja prenašajo različne sile, zato so močnejše cevi tam, kjer je to potrebno, in manj močne tam, kjer ni tako velikih sil.

Aluminijasti culebro je povsem enak najbolj dirkalnemu med focusi, karbonskemu modelu Izalco Max, ki tehta zgolj 4,95 kilograma in stane 8990 evrov. Če modela iste velikosti pogledate od daleč, ne boste opazili razlike. Celo mere so povsem enake in to do milimetra!

Vožnja

Ko se podamo na cesto, je za to kolo treba nekaj takoj povedati. O občutku, ki te spremlja od prvega trenutka. Čeprav imam navadno pri modelih, ki pomenijo vstopni razred med dirkalnike, težave z nastavitvijo svojega položaja na kolesu, sem se na tem počutil udobno že od prvega trenutka. Pri vstopnih modelih je navadno tako, da je njihova geometrija taka, da sediš nekoliko bolj pokončno, a culebro se lahko pohvali s pravo dirkaško naravo in na kolesu z lahkoto najdeš potreben aerodinamičen položaj.

Culebro tehta 8,3 kilograma in to je običajna teža v tej cenovni kategoriji, seveda pa je veliko težji od modela Izalco Max. Večina koles, ki so opremljena s Shimanovo ultegro, je lažjih. Toda med vožnjo se culebro obnaša kot ultralahko kolo! Z njim je mogoče hitro pospeševati in tudi med vožnjo navkreber se ne boste mogli pritoževati, da vas ovira teža kolesa. To kolo dokazuje, kaj pomeni razlika med lahkim kolesom in kolesom, ki se hitro premika.

Tudi spuščanje s tem focusom ni nobena težava. Kolo je mirno, stabilno in dobro ohranja smer v ovinkih. Za aluminij sicer velja, da je manj udoben kakor karbon, vendar vožnja na culebru gotovo ni neudobna, tudi po slabši podlagah ne. Pravzaprav moram zapisati, da se vozi prav udobno, in v resnici nisem opazil nobene razlike v primerjavi z vožnjo na marsikaterem karbonskem kolesu.

Oprema

Shimano ultegra že od nekdaj velja za zelo zanesljivo opremo. Še več, lastnosti so zelo blizu tistim iz veliko dražje skupine Dura Ace. Prestavljanje je mehko, zavore so dovolj učinkovite. Glavna razlika med skupinama Ultegra in Dura Ace je v teži, Ultegra je nekaj dek težja. A na kolesu za to ceno je Ultegra poln zadetek.

Za koga

Če boste kupili culebro, boste za svoj denar dobili kolo, ki si ga želijo tisti, ki hočejo dirkalnik, nočejo pa porabiti veliko denarja. To je kolo za tiste, ki jih bolj zanima hitra vožnja kakor umirjeno kolesarjenje in občudovanje okolice. Za »živce« pač. Predvsem bi ga priporočil mladim tekmovalcem in rekreativcem, ki dirkajo, a za kolesarjenje nimajo veliko denarja.

Redna cena: 1.499 evrov

  • Okvir: aluminij
  • Skupina: Shimano Ultegra 
  • Teža: 8,3 kg
  • Trgovina Šport 11/11

';