Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Test opreme: Ekstremni prijatelj

Ta preizkus pravzaprav ni fer. Če bi radi resnično preverili odlike potovalnega kolesa VSF Fahradmanufaktur TX-400, bi morali sesti nanj in odpedalirati do Vladivostoka in nazaj ter s seboj tovoriti vsaj 40 kilogramov prtljage. To kolo je namreč narejeno za nekoliko daljše izlete, prav take, kot smo ga pravkar omenili.

VSF Fahradmanufaktur je majhna nemška tovarna, ki se je specializirala za izdelovanje jeklenih koles. TX-400 je narejen za najzahtevnejše potovalne razmere. S tem kolesom lahko kolesariš po puščavi, čez Himalajo, na konec sveta. Tudi ko se cesta nekje konča, lahko greš še vedno naprej.

Praktičnost

Kaj naredi potovanje dobro? Najpomembnejše je: kolo mora biti kakovostno in praktično. Sestavni deli morajo biti čim bolj neuničljivi, če pa se že kaj polomi, mora biti popravilo enostavno. Kolesarske vožnje v eksotičnih krajih, kjer poti zahtevajo največ celo od najrobustnejših terenskih vozil, je na kolesu težko premagovati in le najboljše in najmočnejše mašine bodo preživele izzive in okoliščine pravega kolesarskega popotovanja.

Kako se TX-400 lahko spopade s pastmi na taki poti? Predvsem z jeklenim okvirjem. To pomeni, da je kolo močno, in kar je še bolj pomembno, počen jeklen okvir je mogoče zavariti pravzaprav pri vsakem varilcu na planetu. Bi si upali v afriški vasi iskati nekoga, ki zna popravljati karbon ali aluminij? »Švas aparte« imajo povsod, to ve vsak, ki je hodil ali vozil po črni celini.

Naslednja odlika kolesa sta obročnika. Kolo ima neprebojna 26-palčna obročnika, to je velikost, kot jo imajo stara gorska kolesa. Z manjšimi kolesi se kolo lepo pelje tudi tam, kjer se ceste končajo. In še praktičnost: 26-palčna kolesa so po svetu najbolj razširjena in jih je najlaže dobiti ali popravljati, tudi v zakotjih. Prestave so Shimanove, mehanske, Deore XT. Vseh skupaj ima kolo 30 prestav, razmerje 26 x 34 pa je tisto, s katerim boste plezali navkreber, ko bo najhuje. Vzpenjanje v gore ni nikoli enostavno, toda razpon prestavnih razmerij na tem kolesu bi moral ustrezati vsakemu kolesarju, tudi ko je kolo polno naloženo.

Prtljažnika na kolesu sta najmočnejša, kar jih je mogoče dobiti. Jekleni prtljažnik (znamke Tubus) zadaj zmore prenašati celo 40 kilogramov, kar je tudi največ, kar lahko obesimo na potovalno kolo. Jekleni prtljažnik istega proizvajalca spredaj lahko prevaža 15 kilogramov.

TX-400 ima zanesljive luči, ki jih napaja dinamo, skrit v prvem pestu. To je dobra rešitev, saj pri popotovanju nikoli ne veš, ali ti bo uspelo doseči cilj še podnevi. In v nekaterih delih sveta je bolje, da si čim bolj viden in osvetljen, tudi podnevi.

Več kot zgolj omembe vredni sta tudi zavori. Ko si polno otovorjen in voziš navzdol, si seveda želiš, da se lahko po potrebi hitro ustaviš. TX-400 je opremljen s hidravličnima zavorama Magura, čeljustnima. Hidravlične zavore so pač najmočnejše.

Kot pravo potovalno kolo ima ta model prostor za pritrditev tretje košarice za plastenko s pijačo in tudi močno parkirno nožico, da kolo lepo stoji, tudi ko je polno naloženo.

Vožnja

Kako pa se je na takem kolesu, varnem pred bombami, peljati? Na kolesu, ki je narejeno kot tank, bi človek pričakoval, da se tudi pelje kot tank; model ima namreč 16,2 kilograma. Toda TX-400 je neverjetno lahkoten za vožnjo. Že ko smo ga za šalo pognali po ozkem hodniku pred Poletovim uredništvom, se je lepo zavrtel. Lahko ga uporabljamo tudi za vožnjo v službo in izlete. To kolo je seveda popolnoma drugačno od cestnih dirkalnikov, gorskih koles in celo trekinških koles. Največja razlika je v stabilnosti. Potovalno kolo mora biti zelo stabilno. Tako tudi mora biti, če si otovornjen z veliko prtljage in včasih zelo utrujen. Ker je zelo stabilno, ni zelo odzivno. Ko se zavrti, se vrti, toda na spremembe se odzove počasneje, recimo ko želite pospešiti. Če boste stopili na pedale med vožnjo navkreber, da bi pospešili, boste opazili, da spremembe hitrosti pravzaprav ni. Zavori sta zelo močni, učinkoviti, in to je zelo pomembno. Počutili se boste varne. Zavori sta tako učinkoviti, kot so hidravlične zavore z diski!

Za koga?

Kolo je svetovni popotnik, cena izdelka je med nižjimi med tistimi, s katerimi se lahko odpravite na konec sveta. Toda s tem kolesom se ni treba voziti v eksotične kraje, lahko si privoščite kratke kolesarske počitnice, recimo z družino, in tudi za to je ta model dobra izbira. S TX-400 ste lahko gotovi, da boste zmogli čez vse ovire na poti, s seboj pa boste lahko vzeli veliko. Morda je tega kolesa preveč, da bi ga uporabljali za kolesarjenje v službo in po opravkih, toda če se vozite na »šiht« v vsakem vremenu, tudi po slabih cestah, makadamu, celo po kolovozih, potem vas kolo ne bo razočaralo. Seveda in predvsem pa je TX-400 kolo za raziskovanje sveta, in prav pri takem opravilu se bo pokazalo, kako dobrega tovariša ste vzeli s seboj na pot.

Kolo stane 1399 evrov, dobiti pa ga je mogoče pri podjetju Pro-Bike v Ljutomerju.

';