Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Švicarski gams

So kolesa, ki jih voziš ure dolgo, a ti ni jasno, kdaj in kje se bodo pokazale njihove največje odlike. In so kolesa, ko ti je vse jasno že ob prvem obratu pedalov. BMC Teammachine SLR02 spada v drugo skupino. besedilo in foto Mark Koghee

BMC Teammachine SLR02 je po statusu drugo kolo v seriji, ki jo pri BMC imenujejo serija Altitude. Že ime nam pove, s kakšnim kolesom imamo opraviti. Toda najprej k dejstvom. Model SLR02 je narejen, kot pravijo švicarski proizvajalci, iz »ultralahkega premijskega karbona«. Gotovo ta opis pomeni produkcijsko popolnost. Toda ali to pomeni kakšno razliko v primerjavi s tistim, kar poznamo kje drugje? Verjetno. Ali lahko tako razliko opazimo? Najbrž ne.

Trikotnik prepoznavnosti

Preizkuševano kolo je bilo opremljeno s komponentami Shimano Ultegra Di2. Da je Ultegra zelo kakovostna zadeva, vemo. Di2 pomeni elektriko na kolesu. Prestave, ki delujejo, s senzorji na elektriko in ne mehansko. S pletenicami. Obroči so Shimano RE21, in to je standardna oprema tega kolesa, žal ti obročniki za dirkalno kolo niso najlažji. Toda teža kolesa je vseeno zelo nizka za izdelek, ki je v svoji skupini na drugem mestu: 7,2 kilograma. Z drugimi obročniki bi bilo kolo lažje od sedmih kilogramov – če pač to komu kaj pomeni.

Kolesa BMC imajo vedno zelo presenetljivo grafično podobo. Švicarsko kolo je mogoče prepoznati po majhnem odprtem trikotniku zadaj, kjer se srečata sedežna in glavna cev okvirja. Testirano kolo je bilo povsem črno. Na okvirju so seveda insignije tovarne BMC, vendar so komaj vidne. Diskretna eleganca, gotovo, ki vznemirja. Ne glede na to je po obliki kolesa mogoče takoj ugotoviti, da je doma v Švici.

Vožnja

Geometrija SLRO2 ni zelo drugačna od drugih koles na trgu. Tudi vožnja pričakovano ni zelo drugačna kot z drugimi kolesi. Teammachine je kolo, ki ga je lahko obvladovati. In nekaj takoj navduši: ko pritisneš na pedale, kolo v hipu pospeši.

Zlasti med vzponi je mogoče opaziti, kako lahko je na tem kolesu doseči želen tempo, ritem vožnje. Ko se cesta postavi navkreber, ti postane jasno, zakaj so pri BMC to kolo poimenovali Teammachine, z dodatkom skupine Altitude. Ko želiš v hribu pospešiti, denimo, ko naklon postane večji, se zdi, da te kolo manj vleče nazaj, kot je to občutiti na istem terenu pri drugih kolesih. Seveda pomaga tudi nizka teža kolesa, vendar svoje doda tudi togost okvirja.

Se je potemtakem na tem kolesu laže peljati navkreber? No, ni povsem tako. Gre za to, da če voziš počasneje, je vzpenjanje lažje. Ali je potemtakem zaradi kolesa Teammachine vzpon lahko hitrejši? Verjetno. Vzpenjanje je gotovo največja odlika tega kolesa. To kolo ti omogoči, da se vzpenjaš hitreje kakor na marsikaterem drugem kolesu. Toda razlike so majhne. SLRO2 je dobro kolo, vendar ni stroj, ki rojeva čudeže.

Teammachinovo odlično pospeševanje in dobre lastnosti pri vožnji v hrib so me malo presenetile. Zakaj? Teammachinov model SLRO1 je tisti, ki ga najpogosteje vozijo profesionalci ekipe BMC, tako na vzponih kot na klasikah. Kolesarski zvezdnik Greg van Avermaet je na SLRO1 postal olimpijski prvak in letos je dobil belgijske klasike Omloop Het Nieuwsblad, E3 Harelbeke and Gent-Wevelgem. To so naporne dirke, polne tlakovcev, kock in vzponov, ki od kolesa veliko zahtevajo. In tega od superlahkega kolesa ne pričakuješ. in zdaj glavno: SLRO1 in SLRO2 sta si zelo podobni kolesi! To, da je naš teammachine pravi gams, ne pomeni, da mu na drugačnih terenih kaj manjka. To je zelo dobro kolo za vse terene, ki se ga dobro vozi, je dovolj udobno in ki razume, kako prenesti moč na cesto med, denimo, sprinti. Skratka, pod drugim imenom v marsičem dobiš precejšen približek dirkalnega bolida.

Vrednost

Pri nas preizkušeni model Teammachine stane 3999 evrov. To je veliko denarja. Toda za kolo s takimi lastnostmi in električnimi prestavami je to dobra cena: SLRO2 se obnaša kot kolo iz najvišjih cenovnih kategorij. Model lahko naročite tudi z mehanskimi Shimanovimi prestavami, tistimi z oznako 105. Kolo bo tako malenkost težje, cena pa bo precej padla.

Za koga?

Teammachine SLRO2 je dobro vsestransko kolo, kar pomeni, da je dobra izbira za vsakogar, ki išče cestno kolo. Tudi geometrija kolesa je večnamenska. Na modelu lahko najdeš ali si nastaviš zelo dirkaški položaj, lahko pa tudi takega, ki bo zelo udoben. Če vam je všeč specifičen BMC-dizajn in če želite dobro kolo, ki bo zablestelo na vzponih in bo prepričljivo tudi drugje, potem vas ta teammachine gotovo ne bo razočaral.

Na koncu: če lahko k Markovemu besedilu dodamo še nekaj iz uredništva, čeprav je Koghee veliko večji strokovnjak za kolesa kakor mi, ljubiteljski »poganjavčki«: eno izmed koles BMC smo testirali že pred leti. Lahko bi rekli, da so bile ugotovitve o njem zelo podobne. Zelo prepričljivo, zelo kakovostno izdelano. In kontinuiteta, če govorimo o kakovosti, v kolesarskem svetu veliko pomeni. Zato je v tem svetu BMC tako zelo cenjen. BMC je bil in ostaja dober. Švicarje smo še bolje razumeli, ko smo preizkusili Stoecklijeve alpske smuči. Ne najboljše, a zelo dobre. Vrhunska izdelava, visoka cena, izredna zanesljivost med vožnjo.

Mark Koghee je svobodni novinar in kolesar, nekdanji tekmovalec, pri Poletu O2 zadolžen tudi za preizkuse koles.
 

';