Skrb za kolo

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Opisal vam bom nekaj osnovnih opravil, ki jih priporočam po prvi vožnji. Kolo je novo in prve obremenitve lahko zrahljajo vijake, zato poskrbite zanj, tako, da ga najprej očistite. Če ste se vozili zgolj po suhi asfaltirani cesti bo zadostovalo, da ga obrišete z mehko bombažno krpo zraven pa preglejte vse spoje in preverite ali so vijaki  dovolj priviti. Narahlo naoljite verigo in kolo postavite v suh prostor po možnosti tako, da ga bo potrebno čim manj premikati in prestavljati takrat, ko ga ne bomo potrebovali, saj boste s tem preprečite, da se odrgne lak na okvirju kolesa. Če pa ste se vozili po slabem vremenu ali pa ste se vozili po blatni oziroma mokri cesti pa bo dela nekoliko več, vendar ne odlašajte.

V vedro pripravite toplo vodo in detergent, v razpršilko pa mešanico vode in razmaščevalca. Kolo najprej poškropimo s to mešanico. Pustimo, da učinkuje 5 do 10 minut nato pa kolo operemo s spužvo. Pazimo, da spužvo sproti izpiramo v vedru, da z umazanijo ne spraskamo laka. Nato še speremo z vodo. Kolo je nato treba posušiti in prebrisati z mehko krpo. Prav tako je potrebno ponovno naoljiti verigo in vse gibljive dela in vijake. Za verigo uporabimo olje za fino mehaniko ali posebne spreje za mazanje verig kolesa. Ne uporabljajte maziva za verige motorjev, saj so preveč lepljivi. Za ostalo pa priporočam "WD40" ali podobno bolj vizkozno mazivo, na trgu že obstajajo prav specialna maziva za kolesa, da prodre med spoje in preprečuje korozijo. Odvečno maščobo iz verige in gibljivih delov odstranite s krpo, da se naslednič ne boste zamazali.

 

ni podpisa
ni podpisa


Ko kupite novo kolo vam prodajalec mora ob kolesu priložiti tudi garancijski list. Skrbni prodajalci koles vam bodo svetovali, da se s kolesom vrnete po nekaj deset prevoženih kilometrih, da vam kolo, brezplačno seveda, ponovno nastavijo. Ponovna nastavitev je nujna saj so vsa kolesa tovarniško sestavljena in nastavljena na delovnem stojalu. Po nekaj kilometrih se pod vašo silo pletenice lahko potegnejo iz vijakov, zato vam mogoče oba menjalnika ne bosta delovala tako kot bi morala in zavore ne bodo več varno prijemale.  Razrahljajo se tudi napere, zato jih mora serviser ponovno »nacentrirati«... Po nekaj prevoženih kilometrih torej malo bolj natančno opazujte svoje kolo, da boste vedeli serviserju opisati spremembe, ki so nastali in vas motijo.

Že po prvi vožnji vam priporočam, da zabeležite tudi osnovne podatke o vožnji oz. treningu. Zapišite si relacijo in dolžino vožnje, povprečno hitrost, skratka, če ste si omislili kolesarski računalnik oz. po domače napisano števec, potem si prepišite podatke iz njega ter dopolnite s parimi stavki opisa vašega počutja pred, med in po vožnji oz. treningu. To vam bo koristilo pri spremljanju vašega napredka, seveda v kolikor si boste to želeli. Prepričan pa sem, da vas bo že po nekaj vožnjah zelo zanimalo ali se vam kaj pozna pri »psiho-fizični« kondiciji in ali napredujete, zato priporočam, da to naredite od prvega treninga naprej, ker bo za vas kasneje ti podatki še toliko bolj zanimivi. Zabeležite tudi morebitne težave s kolesom in morebitno slabo počutje na njem, saj boste tako ob obisku na servisu lažje pojasnili težave in serviser bo lažje popravil nastavitev vaše pozicije.

In še skrb zase
Prekolesarili smo nekaj kilometrov, zahtevnih ali ne, vendar je vedno pomembno, da potem poskrbimo še zato, da se počasi ohladimo ter umirimo. Naredite nekaj razteznih vaj, da preprečite boleče mišice naslednji dan. Po prvem treningu boste verjetno največ težav imeli z ritnimi in hrbtnimi mišicami vendar ne obupajte. Za bolečo zadnjico ne krivite sedeža prav tako ne nastavitev krmila za bolečine v križu. Edino zdravilo je trening, zato z njim poizkusite vsaj trikrat tedensko. Če pa se počutje na kolesu ne izboljša po šestih do desetih treningih bo potrebno na kolesu opraviti kakšne spremembe…

 

Več iz te teme:

Komentarji: