Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Še nekaj o popravkih na kolesu

Kupili smo kolo in nismo čisto zadovoljni. Mogoče smo se napačno odločili ali celo spremenili način  vožnje. Mogoče imate doma sinovo, bratovo, očetovo kolo ... pa ni ravno po vašem okusu in željah, kaj lahko storite?

V prvem primeru vam bodo  kolo verjetno  zamenjali, pustili boste starega in ob nekaj doplačila izbrali novega, to možnost imajo v glavnem vse specializirane kolesarske trgovine in prav zaradi tega in njihove strokovnosti je pametno, da se kolo kupi tam in ne v velikih nakupovalnih centrih, kjer  imajo kolesa le kot popestritev ponudbe.

Vendar, nekateri se čustveno in še kako drugače navežejo na svoje kolo in ga zato nočejo kar tako oddati na »deponijo« ali prodati. Tudi za take obstaja rešitev. Kolo je mogoče tudi samo delno predelati, nadgraditi ali mu spremeniti osnovno geometrijo.

Opisal bom nekaj najpogostejših zahtev in njihove rešitve.

Imam gorsko kolo vendar se vozim izključno po asfaltiranih cestah, prepočasen sem, preveč se mučim.

Ker je pri kolesarjenju velik faktor zaviranja tudi kotalni upor bi svetoval sledeče. Namesto debelih pnevmatik z grobim dezenom, montiramo glatke, ožje širine od 25-50 mm. Kolo bo občutno hirejše, zelo verjetno pa bo najtežja prestava postala prelahka, saj smo zaradi ožje in nižje pnevmatike tudi zmanjšali obseg kolesa, kar rešimo z večjim prvim ali manjšim zadnjim verižnikom.

Ravno tako si lahko pomagamo če imamo gorsko kolo srednjega razreda, ki nam ne zadustuje več in je pretežko, se pa na njem dobro počutimo ali smo nanj navezani.
Kolo najlažje nadgradimo in hkrati zmanjšamo težo z menjavo seta koles. Pridobili boste boljšo bočno togost, manjšo težo, manjše trenje v ležajih in možnost uporabe » tubeless« plaščev. Ti so lažji in omogočajo vožnjo pri nižjem tlaku do 25 PSI kar omogoča boljši oprijem na brezpotjih.
Drugi kos opreme, ki bistveno prispeva k lažjemu kolesu in boljši varnejši vožnji so prvi blažilci. Kolesa srednjega razreda so večinoma serijsko opremljena  z blažilci  s sistemom vzmet in elastomer, le te zamenjajmo z zračno oljnimi in s tem bomo bistveno pridobili na teži, kakor tudi na sami funkciji blaženja saj imamo veliko možnosti nastavitve tako blaženja kot odzivnosti. S tem se bo naše kolo veliko lepše obnašalo na zahtevnih vožnjah po brezpotjih. In če se kolo lepše, udobnejše, odzivnejše obnaša tam, kjer to najbolj potrebujete boste z njim zadovolji še kako sezono.

Drugo zelo pogosto vprašanje je: imam dirkalno kolo vendar sem že malo prestar za njega, težko se sklanjam in prenosi so zame pretežki.

Tudi za to obstaja rešitev. Ukrivljeno dirkalno krmilo zamenjamo z ravnim rekreacijskim.  Zamenjamo zadnji verižnik in po potrebi še prvo gonilko z verižnikom, po potrebi zamenjajmo še ozek dirkalni sedež z udobnejšim. Tako najlažje in najhitreje lahko svoje dirkalno kolo spremenite v  trekinga, idealnega za kolesarske izlete.

Prav tako je veliko vprašanj povezanih s tekmovalno dirkalnimi kolesi, ki se kupujejo iz druge roke. Pri teh kolesih je pogosto pretežak prenos in preveč agresivna drža za rekreacijsko kolesarjenje.

Problem lahko rešimo tako, da zamenjamo prvo gonilko 53-39 z manjšo, tako imenovano kompakt 50-34 in zadnji verižnik iz 11-23 na 12-28, to je še kombinacija pri kateri nam ne bo potrebno menjati ne prvega in ne zadnjega menjalnika. Agresivno dirkalno pozicijo pa omehčamo s  krajšim in rahlo višjim toporiščem.

Smiselno je menjati tudi pnevmatike iz tekmovalnih 23-622 ali 25-622 na rekreacijske 28-622 s tem boste bistveno ublažili vibracije togega tekmovalnega okvirja in trdo neposredno dirkalno kolo preobrazili v prijetno rekreacijsko specialko.

 

';