Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Roza test: Klasična nastavitev

Tokrat sem za vas preizkusila nastavitev cestnega kolesa (bike fitting) stare šole, to je z osnovnim orodjem, vodno tehtnico, kotomerom, izvijači in metrom ter brez računalniške pomoči.

Nastavitev se je začela z osnovnimi meritvami dolžine nog in rok ter preverjanjem gibljivosti, kar pokaže vaše meje v smislu kako udobno oz. neudobno (dirkalno) lahko sedite na vaši specialki. Sledilo je natančno nastavljanje blokejev glede na kost pri nožnem palcu, ki mora biti poravnana z osjo pedala. Nepravilna lega blokejev lahko namreč bistveno vpliva na celoten položaj drugih komponent na kolesu in na bolje oz. slabše izkoriščeno moč med poganjanjem pedalov. Višina sedeža je določena glede na meritev kota iztega kolena, ko je stopalo v najnižji legi obrata. Oddaljenost krmila od sedeža, njegova višina ter kot krmila pa so določeni glede na kot roke v rami in kot roke v komolcu, če držite krmilo zgoraj. Za vse omenjene kote obstajajo meje, ki po izračunih omogočajo največji izkoristek moči med pedaliranjem, hkrati pa zagotavljajo udobno sedenje na kolesu. Zadnji test pravilne nastavitve pa je preveriti, ali vaše medenične in kolčne kosti med pedaliranjem mirujejo.

Opisani postopek se zdi izredno preprost, pa vendar je pri natančnem delu časovno precej potraten. Celotna meritev in nastavitev je namreč trajala okoli dve uri.

Ker je bil to zame prvi »fitting« na kolesu, ga ne morem primerjati z danes precej priljubljenimi računalniško nadzorovanimi različicami. Prvi občutek z novimi nastavitvami je bil drugačen, kako bom nov položaj izkoristila, pa bo pokazal čas.

Takšno nastavitev kolesa ponujajo v podjetju Ciklofit v Ljubljani, cena je 150 evrov.

';