Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Preverjeno dobro: cestna kolesa po izboru Poleta 02

Polet na kisiku se trudi bralce ozaveščati, nekaj tudi naučiti, včasih samo kaj priporočiti. Že površen bralec je lahko ugotovil, da smo cestnemu kolesarjenju še kako privrženi. Že vrsto let poskušamo bralce preusmeriti na trde sedeže, ozke gume, toga kolesa, hitra kolesa, tista s krivim krmilom, tista, na katerih si zlomiš hrbet … Predvsem smo se trudili in še se bomo, da bi naše bralce nekaj naučili, podučili.

Z lahkoto – nekateri pravijo »s komoto« – napišem, da nam je uspelo na specialke spraviti ogromno kolesarjev. Še pred desetimi leti je bilo na cestah videti zelo malo »dirkačev« s čeladami na »podhranjenih« kolesih, ki so drveli hitreje od vseh drugih kolesarjev. Danes je scena drugačna. Kriva krmila so povsod, seveda največ na asfaltu, a tudi na makadamu jih srečamo, kar pa je novost.

Ponudba tovrstnih koles je zares ogromna, težko je vedeti, katera je prava za začetnika, za dobrega kolesarja in tudi za tistega najboljšega, ki na leto »obrne« deset ali več tisoč kilometrov. Izbira je težka tudi za nedeljske specialkarje, ki jih tudi ni malo. Zato je tukaj Polet, da vam skrajša muke na kisiku.

Kaj pomeni »dobro se voziti«?

Tokrat vam predstavljamo, oziroma pravilneje zapisano, priporočamo specialke, ki jih »vozimo mi«, torej tisti, ki se radi dobro vozimo.

Kaj pomeni »dobro se voziti«? To pomeni, da so to kolesa vrhunskih, preverjenih znamk, tistih, ki so že veliko let na trgu. To v praksi pomeni, da imamo zagotovljen servis, rezervne dele, kar naprej pomeni, da mora biti blizu uvoznik, prodajalec, dobavitelj. In to pomeni, da vemo, kaj potrebujemo za svoje kolesarske užitke, da znamo ločiti med tem, kaj potrebujejo mladi dirkači, in tem, kaj potrebujemo mi rekreativci.

Nismo pa pozabili na tiste, ki tudi zelo radi kolesarijo, a so še vedno prepričani, da je le najdražje najboljše. Polet s kisikom ali brez se s tem ne strinja in pravi, da bi si moral vsakdo izbrati kolo, ki ustreza njegovim potrebam.

Je specialka sploh ženskega spola? Pred vami je predstavitev, kaj priporoča Polet na kisiku najboljšega za največ dva tisočaka in kaj najboljšega, če cena ni vprašanje. Tista kolesa, ki sežejo do dveh tisočakov, so lahko dirkalna, lahko so za vsakdanji fitnes in tudi za vse maratone, ki jih bomo prevozili. Kar pa je najpomembneje, so tudi taka, ki niso namenjena samo za asfalt. S kolesi, ki jih priporoča Polet, greste lahko do konca asfalta in naprej. No, s tistimi štirimi dirkalniki greste najprej na dirko in potem šele na cesto, kar pomeni, da so v prvi vrsti samo dirkalniki in potem dolgo nič in šele potem so to kolesa, ki jih vozijo tudi ljubitelji in ne le dirkači.

Ko je cena nebo: Colnago, Pinarello, De Rosa

V svetu najhitrejših specialk prevladuje aerodinamika. Najprej je bil karbon vladar, potem lahkost, nato togost in potem vse troje skupaj plus udobnost, in ko se »komercialisti« niso več mogli spomniti novosti, je prišla na čelo aerodinamika. Nismo prepričani, ali pri dirkalnih kolesih aerodinamika pomeni prednost, smo pa prepričani, da je to trenutni trend. Za nas, običajne specialkarje, ki mogoče dirkamo sem in tja na kakem maratonu, so taka kolesa nepotrebna, ja, celo nevarna! Nevarna? Pomislite na vetrovno vreme, vi pa s »ploščkom« in visokimi platišči, tudi do 80-milimetrskimi na asfaltu!? In vendar, napredna tehnologija nekatere privlači, spet druge pritegne cena in se jim avtomatično ključi lučka z napisom »kar je drago, mora biti dobro«.

Colnago je poslednji Mohikanec, ki se je predal razvoju, da ne napišemo trendu ali modi, in je na cesto poslal model z imenom Concept. Plošček, ki obljublja aerodinamične prednosti, kar pomeni, da boste z njim hitrejši z enakim vložkom energije. Verjamemo in zelo smo veseli, da je Colnago še vedno na našem trgu, v slovenski prodajalni koles, kar pomeni, da je oskrba popolna, tudi servis. Concept je nekaj najboljšega, po mnenju mnogih najboljše, kar si lahko kupite med serijskimi kolesi. Colnaga ni treba predstavljati, primerjamo ga lahko s ferrarijem, če ste morda poznavalec avtomobilov. Ne oporekamo, toplo ga priporočamo vsem, ki si ga lahko privoščijo. Zanimivost ali prednost: uporabljena so vrhunska ogljikova vlakna, način izdelave je »colnagovski«, kar pomeni, da je vedno sekundo pred drugimi. Tako pravijo Italijani, tako pravi Ernesto, ki je v tem poslu že več kot šestdeset let. Cena: 12.000 ???.

Če priporočamo colnaga, potem moramo še pinarella, ker se še danes ne ve, kdo je boljši. Tisti, ki smo preizkusili oba, pravimo, da se je nemogoče odločiti, ker sta enaka. To pomeni, da sta oba v najprestižnejšem razredu, ki pri najboljših modelih nikoli ne odpove. F10 je izboljšani F8, ker so F9 izpustili. Izboljšan je kozmetično in tako, kot veleva trend, v aerodinamični obliki. Sploščen je in shujšan in hkrati udobnejši in še bolj tog. Zanimivost ali posebnost: tako kakor colnago je tudi pinarello »gral« vsakega specialkarja. Tu ni kaj oporekati ali pametovati, najboljša modela sta zares vrhunska, če se odločite za razred slabše, pa je druga zgodba, tu bi se lahko odprla nova debata.

Kolo Scott Foil je stroka dvakrat razglasila za najhitrejšo specialko! To pa je naziv, ki nam dvigne vsaj eno obrv, če ne še usta odpre. Tega niste vedeli?! Zato ga priporočamo tudi med »dragimi«. Tako blizu nam je Scott, pa tako slabo smo seznanjeni z njim. V dobi aerodinamike so se pojavili tudi testi, ki znajo izmeriti hitrost posameznega kolesa oziroma okvirja, in foil zmaguje. Zanimivost ali prednost: Scott je na trg dal več modelov, vendar z eno obliko in z najmanj dvema različnima materialoma oziroma ogljikovimi vlakni. To pomeni, da se bolje prilagaja denarnici ne samo zaradi odločitve, kakšno opremo boste nanj privijačili, ampak tudi v tem, ali bo narejen iz »top« karbona ali iz »pristopnejšega«. Vendar to z aerodinamiko nima veliko skupnega, kar pa zelo toplo pozdravljamo.

Če omenjamo modela Colnago in Pinarello, moramo vsekakor še De Roso! Bilo bi neresno, če ga ne bi. Vemo, vsi trije so italijanski in marsikdo poreče, da so izgubili primat v kolesarskem svetu. Prikimavamo, vendar popravljamo, primat so izgubili na trgu in ne v kolesarskem svetu, kjer tradicija in kakovost še vedno držita balanco vkup. Italijani se borijo, in čeprav niso več konkurenčni azijskim gigantom, še vedno nekaj pomenijo v svetu konfekcijskih, serijsko izdelanih koles. Ne zagovarjamo jih, le v tej predstavitvi jim dajemo prednost, naslednjič komu drugemu, pa še dobro se nam zdi, da imajo vsi štirje, razen De Rose, v Sloveniji odlično ponudbo. Torej ni treba daleč, da si lahko privoščimo pinarella, colnaga, scotta ali de roso. Zanimivost ali prednost: de rosa je bila vedno najlepše pobarvano kolo. Tehnološko ne zaostaja v ničemer, proda se malo koles, ker so vedno med najdražjimi.

Šesterica normalnih – in najboljših za nas

Če smo pripravljeni za specialko odšteti dva tisočaka, potem pa ja mora biti karbonska! Strinjamo se, čeprav ne stoodstotno. Še vedno smo mnenja, da je bolje imeti vrhunski aluminijasti okvir kakor povprečnega karbonskega. Vendar, proizvajalci in trgovci so se prilagodili. No, vsaj tisti glavni igralci na kolesarskem trgu. Prepoznali so specialkarske želje in so na trg poslali zelo dobre karbonske okvirje za sprejemljivo ceno. To pomeni, da so znamke, kot so Specialized, Trek, Merida, Scott, Giant ..., firme, ki jih odlikujejo najboljši materiali, na trg poslale kolesa, za katera pravimo, da dobiš največ za dva tisočaka ali manj. Drži pa, da boste mogoče žalostni, ker bodo tako dobri okvirji opremljeni z malce cenejšo opremo. Ampak ker so ta kolesa v tem cenovnem razredu namenjena širšemu krogu specialkarjev, kar pomeni, da dirkanje ni naš prepoznavni znak, mogoče le včasih, je za nas dobra tudi tista oprema, ki ni najdražja. Pri predstavljenih kolesih gre za nadvse dobre okvirje in srednji cenovni razred opreme, s katero je opremljen. Pozor, govorimo o srednjem cenovnem razredu, kar pa ne pomeni, da ni dovolj dober za »resno« kolesarjenje. Primer: oprema Shimano 105 je odlična za vse rekreativne kolesarje, Ultegra je že za tiste, ki dirkajo. Pri Sramu je to Rival, pri Campagnolu recimo oprema Potenza ali Veloce. Nič ni narobe s to opremo, celo prednosti ima. Največja prednost je v tem, da ko je kolo nastavljeno, lahko vso sezono pozabite na serviserja. Pri dražjih sestavnih delih moramo vedno imeti serviserja pri roki, ker so to izdelki, ki potrebujejo stalno »preciznost«. Pomanjkljivost srednjega cenovnega razreda je le, da na primer menjalnika počasneje prestavljata verigo. Teža je zanemarljiva, ker smo pač vsi rekreativni kolesarji že po »defoltu« pretežki, če sem malce robat.

Giant Defy Advanced je kolo, ki ga med vsemi najbolj priporočamo, če ste pripravljeni biti krajši za dva tisočaka. Našli smo ga v slovenski prodajalni, opremljeno je celo z opremo Shimano Ultegra, večina opreme je tega proizvajalca, drugo je Giantovo, zobnik pa je iz modela 105. Torej, ima kakovostni diskasti zavori in odličen okvir. Giant je največji proizvajalec koles na svetu, vse niti tehnologije vleče prav on in zato je njegova kakovost neoporečna. Preverjeno, od geometrije prek odzivnosti materiala do opreme, vse je točno tako, kot pričakujem za ta denar. Celo kakovost barvanja in lakiranja je izjemna, saj se zlepa na njem ne poznajo praske. Zanimivost ali posebnost: zanimivo je, da kar naredijo pri Giantu danes, naredi konkurenca najhitreje čez dve leti. Naklonjeni so predvsem kolesarju in malce manj prodajalcu. No, zdaj so rešili še to, saj so prvi dali na trg (prvi od pomembnih kolesarskih znamk) dober karbon in na primer ultegro, ki spada med vrhunske komponente, ponudili za manj kot dva tisočaka. Oni si to lahko privoščijo, ker so pač največji.

Specialized Tarmac SL4 Sport 2 je čistokrvno dirkalno kolo, pleza z lahkoto, spušča se natančno in hitro, sprinta brez zadržkov. Ko dobro premislite, boste spoznali, da boste s tem kolesom preprosto hitrejši. Prestavni sistem Shimano 105 ponuja popolno kombinacijo učinkovitosti in izjemne vrednosti. Tako vam ga bo opisal spretni trgovec, prodajalec. In ni daleč od resnice. Specialized v tej izvedbi je prav gotovo hit na trgu. Težko boste našli vodljivejše, lažje in učinkovitejše kolo od tega. Vsekakor ga priporočamo, sploh če stane 1899 evrov. Zanimivost ali posebnost: gre za geometrijo, ki ponuja najhitrejše vožnje. Neverjetno, kako odziven je ta model!

Scott Solace 20: našli smo ga v akciji, zato ga omenjamo in priporočamo. Cena je višja od dveh tisočakov, vendar so ga v akciji ponujali točno za dva tisoč evrov. Kolo je postavilo povsem nova merila med specialkami. V Scottu so se s tem kolesom približali vsem tistim, ki vozijo trekinge, a bi radi tudi specialko. Za oboje je strošek prevelik. Solace pa je specialka, ki se enako dobro vozi po asfaltu in makadamu. Zakaj taka dvoživka? Nanj lahko spravite tekmovalne plašče ali pa nekoliko širše, ki bodo dovolj udobni in trpežni, tudi če boste zavili na makadam. Izjemno lahek okvir, ki zadovolji tudi dirkače. Zanimivost ali posebnost: ne priporočamo ga zato, ker je proizvajalec Scott, ampak zato ker za ceno enega v resnici dobite dve kolesi in ker je proizvajalec postavil povsem nove standarde med specialkami.

BMC Team machine SLR 02, švicarsko kolo, izdelano doma, z najnovejšo tehnologijo in najboljšim karbonom. To je znamka, ki pri nas še ni tako uveljavljena. Imamo dobrega zastopnika in zato upamo, da se bodo ta kolesa kmalu v večjem številu vozila po naših cestah. Okvir je tisto, kar jih odlikuje. Če bolj zaupate strojem kakor ročni izdelavi, potem je to prava izbira. BMC je znamka, ki praktično nima reklamacij. Zanimivost ali posebnost: vozne lastnosti kolesa so švicarsko natančne, kar pomeni, da to kolo potrebuje že kar dobrega specialkarja. Je izredno vodljivo. To je njegova najboljša lastnost, ki se najbolj pokaže pri hitrih, ovinkastih spustih. Je na meji dveh tisočakov, zato počakajte na sezonske popuste. Je vredno vsakega evra. Oprema Shimano 105 je torej tista, ki je temu okvirju spustila ceno do »razumne« meje.

In še dva, ki nista karbonca, a sta se vseeno znašla v naših priporočilih.

Prvo kolo je Cannondale CAD12, ki je narejeno iz boljšega aluminija, ki je za vožnjo boljši od večine karbonskih koles. Čudno? Tako kot smo rekli na začetku, bolje je imeti vrhunski okvir iz najboljšega aluminija kakor iz povprečnega karbona. To v praksi, na cesti, še kako drži. Na pogled pa tudi ne boste več ločili kolesi različnih materialov. Cannondale je z modelom CAD12 pošteno razburkal kolesarsko stroko. S tem modelom so spodbudili tudi druge proizvajalce, ki so v svoje kataloge spet uvrstili aluminijaste modele. Tehnologija je tudi tu zelo napredovala, in če je nekaterim verjeti, bodo kmalu spet vidni igralci v kolesarskem svetu. Cena je krepko pod dvema tisočakoma. Zanimivost ali posebnost: to je aluminijasto kolo, za katero boste prepričani, da je karbonsko.

Trek Domane ALR4 je prav tako iz »aluminijastega kluba«. Krasna specialka, ki ima tako dobre vozne lastnosti za tako »malo« denarja, da smo jo morali uvrstiti med izbrane. Zanjo boste odšteli poldrugega tisočaka. Zanimivost ali posebnost: kupiš, nastaviš in voziš. Serviserja vidiš le za novo leto. Lahkotna, preprosta, izredno vodljiva specialka, ki praktično ne potrebuje vzdrževanja, geometrija pa je tako dobra, da ustreza tako hitrosti željnim kakor tistim, ki se najraje ure in ure, kilometre in kilometre vozijo in vozijo …

***

Predstavili smo vam glavne igralce evropskega kolesarskega sveta. Kar koli boste izbrali, vam ne bo žal. S temi kolesi vam pri Poletu zagotavljamo prijetne vožnje, tudi hitre, seveda. In ko boste v cilju, boste spoznali, da tudi denarnica ni oropana, in boste začeli verjeti, da ste za svoj denar res dobili najboljše.
 

';