Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kolesarjeva oblačila

Torej naj vas ne zavarajo prve tople stopinje na termometru. Konec januarja, februar bo...

Oblačila, ki jih danes ponujajo prodajalci kolesarske opreme so povsem drugačna kot so pred nekaj leti. Razumljivo, saj se svet vrti na boljše in ne na slabše, kot to trdijo skeptiki. Tako revolucijo, kot jo udejanjujejo proizvajalci športnih oblačil se lahko kosajo le še tisti, ki izdelujejo elektronske izdelke. Že nekaj sezon se dogaja prava revolucija v materialih, ki se uporabljajo za izdelovanja oblačil namenjenih za šport in rekreacijo. Razlika ni samo v materialih in udobnosti ampak tudi v teži, ki je naenkrat postal poleg udobnosti poglavitni faktor pri nakupu. Jasno, danes se v kolesarstvu vse šteje na grame in na stotine evrov. No, ni vse drago kot se sliši.

Še vedno se da kupiti oprema, ki te ne sprazni denarnice in je še vedno zelo, zelo uporabna, udobna in seveda očem privlačna, kar pa tudi ni zanemarljiv podatek v današnjih časih, kajne?

Priporočilo za nakup kolesarskih oblačil bi bil naslednji. Seveda si pridržujem možnosti neposlušnosti z vaše strani a vendar sem sam osebno mnenja, da če je kolesarstvo en najlepših športov bi moral biti tudi kolesar eden od najlepše oblečenih rekreativcev oziroma športnikov. Dosegli smo, seveda s pomočjo Poleta in nas nekaterih, ki imamo " fetiš" na tako robo, da se po naših cestah vozijo zelo, zelo in nadvse privlačne kolesarke na primer. Celo od Italijank sem dobil priznanje, da je v Sloveniji videti ogromno lepo urejenih žensk na biciklih! Si lahko predstavljate? Seveda si. Lahko pa na žalost trdim tudi, da tako neukusno kot je lahko kolesar oblečen oziroma našemljen, da niti smučar ne more biti tak. In to ni razlog pomanjkanje denarja. Še zdaleč ni. To je pomanjkanje okusa ali obveščenosti. Torej, nam je lažje svetovati, kako naj bo kolesar oblečen, kot kako naj zasluži denar.

Kolesarjeva  zimsko pomladna oblačila? Hm, če malce bolje pomislim na zadnji dve zimi bomo kot kaže, kar nekaj denarja namenjenega za »termo« drese privarčevali. Ampak kot pravijo izkušene stare mame: Dokler je črka R v mesecu ga ni za srat! Osnovni nasvet se glasi: Oblecite se letnemu času primerno. Zahtevnost vprašanja se najbolj pokaže zdaj, ko nam vremenarji na televiziji v februarju in marcu napovedujejo od nič stopinj zjutraj do  osemnajst stopinj ob poldne in pet stopinj zvečer. Ne bodite »lahkoživke« ne slecite se prehitro, če se odpravite kolesariti ob poldnevu.
Časi se spreminjajo in, če v Sloveniji tekstilna tehnologija životari iz dneva v dan to ne velja za večino preostalega »razvitega« sveta. Danes kolesar na sebi nosi bistveno manj oblačil kot nekoč pa ga vseeno ne zebe. Na trgu je možno dobiti napredne materiale iz raznoraznih sestavin, ki imajo eno samo nalogo: obvarovati vas mraza. In to jim zelo uspeva. Verjamete, da ima kolesar pozimi enak število oblačil na sebi kot pa poleti?

Pri nakupu vašega prvega zimskega kolesarskega oblačila bodite pozorni na etikete, ki izdelek opisujejo. Kakrkoli boste kupili z oznako windtex ali windstoper vam bo pozimi še kako prav prišlo. Včasih so bili ti materiali dragi in za marsikoga nedostopni, danes pa že težko najdeš zimsko kolesarsko jakno, ki ni narejena iz omenjenih materialov. Torej rabite zimsko kolesarsko jakno. Dandanašnji se pod jakno iz omenjenih materialov nosi samo ena majica. Je dovolj mamljivo za nas, če povem, da na trgu obstaja majica, ki se lahko uporablja za kolesarjenje pod ničlo in če jo obrneš na drugo stran za kolesarjenje nad ničlo. Torej ta »termofor« majica z dolgimi rokavi čisto zadostuje. Hlače? Prav tako rabite iz enakega materiala dolge zimske hlače. Ali moram opozarjati, da kolesarji tudi pozimi pod kolesarskimi hlačami ne nosijo spodnjih hlačk? Pod kolesarskimi hlačami nikoli ne nosimo spodnjic! Vsake kolesarske hlače imajo znotraj podlogo, včasih smo jo imenovali jelenova koža, danes pa je narejena iz umetnih materialov. Razlog, zakaj ne nosimo spodnjic pod kolesarskimi hlačami je znan: spodnjica nas znajo pri kolesarjenju odrgniti do krvi! Mi pa tega nočemo, kajne? Zraven hlač in jakne spadajo še zimske rokavice. Ne boste verjeli, tudi rokavice so iz takega materiala, ki zagotavlja obrambo pred mrazom in vetrom. Torej nič več babičinih štrikanih rokavic na en prst. Ne natikajte si debelih volnenih nogavic. Uporabite dolge zimske kolesarske nogavice. Da tudi take obstajajo.  Da se nam ne »zanohta« si nabavimo zaščitne prevleke, galoše iz neprepihljivih materialov, lahko celo iz neoprena. Tisti, ki dajo nekaj več na izgled pa si lahko omislijo zimske kolesarske čevlje in garantiram, da vas ne bo zeblo. Čelada je nujna kolesarjeva prijateljica. Ker je zračna  in v zimskem času zato »prehladna« si pod njo poveznemo »podčelado« ali po vojaško -  podkapo. Tako boste mrzlemu zraku preprečili pohod do vašega prehlada. Ne smem pozabiti še ene zaščite. Očala, niso namenjena samo zaščiti pred soncem ampak so lahko tudi odlična zaščita pred mrazom. Strinjali se boste z mano, če povem, da dandanes težko srečate kolesarja brez sončnih očal. To je ena najkoristnejših novosti v zadnjem obdobju.

Na cesti je moč videti kolesarje z zaščitno masko pod nosom in čez usta. Če menite, da se je s to rečjo potrebno zaščititi pred mrazom, potem nikar ne hodite na kolo...je prehladno.

 

Predstavljamo nekaj nasvetov, s katerimi si boste lahko precej pomagali, če boste v dvomih, kako se obleči za vožnjo s cestnim dirkalnim kolesom pozimi.

Morda bo slišati čudno, a zelo pomembno je, da se ne oblečete preveč in pretoplo. Takšno napako lahko zelo hitro naredimo. Zunaj je mraz, morda celo tak, da si niti ne želite stopiti iz toplega. Povsem naraven odziv na mraz je, da se boste odeli tako, da vas zunaj ne bo zeblo. To bo zelo prijetno, dokler boste stali pri miru ali na samem začetku kolesarjenja. Prima, si porečete, na mrazu sem, a me ne zebe. Toda kaj se zgodi? Po nekaj minutah boste zakuhali, začeli se boste potiti, saj se bo telo ogrelo, toplota pa bo ostala ujeta pod mnogimi odvečnimi oblačili. Težko boste kolesarili, nikamor ne bo šlo, zato ker vam bo prevroče.

Naslednja neprijetnost bo, da bodo zaradi vašega znoja oblačila kmalu premočena. Mokra oblačila pa ne ohranjajo toplote, ampak telo ohlajajo. Še posebno v mrzlem vremenu. Bolj in bolj vas bo mrazilo. Ko boste prišli domov, boste izmučeni in premraženi, zmrzovali boste. Lepa vožnja, ni res?

Torej, nasvet: ne oblecite se preveč. Povsem v redu je, če vas pred vožnjo malo trese in morda potem še prvih 10 ali 15 minut. Potem bodo povišana telesna temperatura in topla oblačila kmalu poskrbela za prijetno športno, predvsem pa telesno počutje.

Zelo pomembno je, da vzamete s seboj dodatno tanko protivetrno jakno (anorak) ali spredaj neprepihljiv brezrokavnik, ki bosta nepogrešljiva med spusti in na začetku vožnje, ko nas še malo zebe, ali pa pozno popoldne, ko postane hladneje.

V Poletu O2 vam predstavljamo nekaj možnosti, kako se obleči pozimi. Predvsem vzemite to kot nasvet, glavno vodilo, saj je oblačenje pri vsakem posamezniku drugačno. Ko je enemu še toplo, drugega že zebe. Toda za večino kolesarjev bosta naš izbor in priporočilo, kaj obleči, koristna nasveta, kako se opraviti v mrazu.

Obleka za pet do deset stopinj

modre številke

❶ Spodnja majica z dolgimi rokavi, v katero so vtkana ogljikova vlakna. Takšno oblačilo je antistatično, zmanjševalo naj bi tudi količino mlečne kisline in vzpodbujalo kroženje krvi. Najpomembnejše pa je, da omogoča izparevanje toplote in odvaja znoj in da niste mokri, da je telo na suhem.

❷ Dolge debelejše kolesarske hlače, na notranji strani z mucko, spredaj neprepihljive (windstopper), tako bodo mednožje, noge in predvsem kolena na toplem.

❸ Zimska kolesarska jakna. Uporabljena je ista kombinacija materialov kot pri hlačah. Spredaj neprepihljiv del, tekstil, notranji del z mucko, zadaj. Takšna jakna je topla, a diha.

❹ Rokavice. Narejene so iz neoprena, ki je topel in odporen proti vlagi in vodi. Pazite, da bodo rokavice dovolj velike, bolje je, da so prevelike kot pa premajhne. Nekaj več prostora poskrbi za dodatno toplotno izolacijo, topli prsti vam bodo hvaležni.

❺ Kolesarske gamaše, nepremočljiva prevleka za kolesarske čevlje. Da bodo stopala ostala topla, nujno potrebujete ta del kolesarske opreme. Tople zaščitne varovalne kapice, s katerimi prekrijemo samo prstni del kolesarskega čevlja, so prima zadeva za večino kolesarjev – a le takrat, ko so ceste povsem suhe.

❻ Kolesarska večuporabna ruta, trak, bandana. Predvsem poskrbite, da boste imeli pokrita ušesa. No, s tako dodatno bandano si lahko zaščitite in prekrijete tudi usta in nos, a takrat mora biti že zelo hladno.

❼ Prekrivalo za čelado. Dobra, a pri nas manj znana stvar. Če dežuje in sneži, je stvar izredna, saj boste pod nepropustno prevleko suhi in vas ne bo zeblo. Vendar je taka prevleka lahko zelo učinkovita tudi kot zaščita v suhem, mrazu, takrat boste imeli okoli ušel le trak, ne pa recimo kolesarske podkape.

 

Obleka za deset do petnajst stopinj

rdeče številke

❶ Spodnja majica z dolgimi rokavi, kot smo jo že opisali zgoraj.

❷ Kolesarske kratke hlače, debelejše, notranji del z mucko.

❸ Nogavčki. Grelci nog iz istega materiala, kot so hlače, podloženi so z mucko. V kombinaciji s hlačami dobite naenkrat prave hlače za hladne dni, ko pa se na pomlad otopli, snamete nogavčke, v takih hlačah lahko vozite do sredine maja.

❹ Grelci, pokrivalci kolen. Ko je zunaj 15 stopinj, namesto nogavčkov nadenite ta del, dovolj bo, da bodo topla kolena.

❺ Tanjša kolesarska jakna. Tanjši material, notranjost z mucko, brez neprepihljivega dela spredaj.

❻ Zelo tanek brezrokavnik, spredaj neprepihljiv, zadaj diha. Neprecenljiv pri spustih in zjutraj, ko se na kolo spravimo v zelo svežem vremenu, pa tudi, ko se popoldne vračamo že v bolj hladnem vremenu. Ko ga ne rabimo, ga enostavno spravimo v žep kolesarske jakne.

❼ Tanjša prevleka za čevlje. Da bi vas ne zeblo, lahko nataknete tanke gamaše. Lahko pa vozite tudi brez njih, zgolj s kapicami čez prste.

❽ Rokavice. Tanjše z dolgimi prsti, kdor si upa, lahko poskusi z običajnimi, a ga utegne zazebsti.

❾ Kolesarska večuporabna ruta, trak, bandana. Imejte jo okoli vratu, da se ne prehladite, če vas bo zazeblo v čelo, pa jo nadenite okoli glave.


 

 

Foto: v naslovki by Rapha

Shutterstock

';