Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Če bo na dan maratona spet mraz

Zelo pomembno je, da med tekom v mrazu zaščiteno tudi glavo. S primerno kapo ali trakom si zaščitimo vitalne dele glave, ki so pomembni za normalno delovanje organizma. V mrazu lahko čez nezaščiteno glavo izgubimo tudi do 40 odstotkov telesne temperature. Tekaška kapa ne sme biti bombažna, volnena in debela. Narejena je iz podobnih materialov kot tehnično perilo, kar pomeni, da prav tako odvaja vlago in uravnava telesno temperaturo. Narejena je iz enega ali več tankih slojev, ki imajo različne lastnosti. Notranji sloj odvaja vlago na zunanjo stran in drugi sloj ščiti pred vdorom hladnega in vlažnega zraka v notranjost kape.

Podobno velja za tekaške rokavice. Pozimi lahko prek nezaščitenih okončin (roke, noge) izgubimo tudi do 30 odstotkov telesne temperature. Tekaške rokavice so tanke, lahke, udobne in nam zagotavljajo dovolj dobro zaščito pred mrazom in vetrom. Izdelane naj bodo iz paroprepustnega materiala, ki odvaja telesno vlago navzven in preprečuje vdor mrzlega zraka. Ne priporočam, da tečete v debelih bombažnih ali celo usnjenih rokavicah. V bombažnih vas bo prepihalo in zeblo, usnjene so robustne in neudobne in po nekaj kilometrih vam bo postalo v roke toplo in rokavice vam bodo povsem odveč.
Vse bolj se pri teku in tudi drugih športnih aktivnostih vse leto uporabljajo kompresijska oblačila, ki omogočajo boljše počutje, zmanjšujejo mišične vibracije, onemogočajo čezmerno gibanje telesne mase, pomagajo pri krčenju mišic, zmanjšujejo porabo energije in povečujejo športnikovo učinkovitost. Ta oblačila razbremenjujejo mišice in omogočajo hitrejšo regeneracijo po vadbi.

Brez prtljage – in kompliciranja

Tudi nošenje torbic z bidoni s pijačo med tekom po celotni trasi ni smiselno in priporočljivo. Okrepčevalne postaje so dovolj pogosto na vseh treh tekih. Na desetkilometrskem je okrepčevalna postaja na polovici, torej na petem kilometru. Na 21-kilometrski razdalji so štiri okrepčevalne postaje in na maratonskem teku jih je osem. Dovolj pogosto, da ne dehidriramo med tekom. Na okrepčevalnicah se je mogoče osvežiti z vodo in tudi energetskim napitkom.
Nasvet pred tekom: čim manj nepotrebnega kompliciranja. Če smo uspešno tekli vse leto, vemo, da smo dobro pripravljeni. Trase na ljubljanskem teku so nezahtevne in dobro speljane, tako da večjih težav s samo progo ne smete imeti. Pazite na vnos hrane pred in med tekom. Bodite tudi pozorni na vnos tekočine, in to že nekaj tednov pred tekom konec oktobra, ne samo med samim tekom. Izberimo pravo in sebi primerno tekaško opremo glede na vremenske razmere in uživajte kot aktivni udeleženec tekaškega praznika konec oktobra.

';