Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Veliko pozitivne energije – to so tekači!

Dobra dva meseca sta že minila, odkar se je začel projekt Volkswagen Poletove tekaške skupine, ki se pripravlja na 20. Volkswagen Ljubljanski maraton. Dva člana se bosta udeležila desetkilometrske razdalje, dva člana polmaratona in dva člana maratona. Vsi so opravili uvodno terensko testiranje na dva ali pet kilometrov, ki ga bomo spet ponovili ta teden. Vsi so opravili uvodni obremenilni test na tekoči preprogi na Fakulteti za šport. Naslednji obremenitveni test bomo opravili konec meseca. Zelo zanimivo bo pogledati, ali bodo tekači kaj napredovali v času med testoma.

Da bi lahko pozneje ugotovili, zaradi česa so ustvarili največji napredek, moramo natančno voditi dnevnik opravljene vadbe. To nam omogoča in delo tudi mnogo olajša spletni portal Training peaks.

Kako gre našim vadečim

Tekači in tekačice natančno zapisujejo oziroma z ure prenašajo podatke na spletni portal. Kot trenerju mi te informacije zelo koristijo pri nadaljnjem načrtovanju treninga. Takoj vidim, ali kdo teče preveč, ali kdo teče prehitro ali prepočasi pri določenem tipu vadbe. Podatki, ki smo jih dobili na obremenitvenem testu na tekoči preprogi, so nam zelo pomagali, da lahko natančno določimo obremenitve za posameznike. Še vedno pa morajo imeti vadeči dovolj svobode tudi za kakšno drugo rekreacijo (kolo, plavanje …). In to tudi počnejo. Nekateri bolj ali manj samo tečejo, ostali pa v teh tednih, ko je še tekaškega treninga manj, proste ure pridno izkoriščajo za nabiranje kolesarskih, plavalnih ali pohodniških kilometrov.

Poglejmo, kako gre našim vadečim. V tabeli je opisano, koliko časa so namenili za vadbo v aprilu in maju. Žal za te mesece še nimamo popolnih podatkov pri vseh vadečih. Vendar bomo do naslednjega obdobja popravili tudi to. Trenutno največ časa za rekreacijo namenita Matko in Lea.

Matko

Veliko in redno teče. To počne že več mesecev, ne samo zdaj, ko se pripravljamo za maratonski nastop. Tedenska kilometrina, ki se giblje med 45 in 60 kilometri, mu bo omogočila lagoden tek tudi na daljših razdaljah. Pozneje, ko bomo dodali intenzivne treninge, se bo povečala še hitrost teka na razdaljah od pet kilometrov do maratona.

Lea

Zdaj več kolesari kakor teče, vendar je prav tako. Lea je v obdobju, ko se pripravlja za trening za polmaraton. To pomeni, da mora biti redno tekaško aktivna, redno mora izvajati vadbo moči, s katero bomo okrepili njene noge, da bo lahko več tekla. Pravi tekaški treningi se bodo za njo začeli prvega avgusta.

Špela

Redno teče trikrat na teden, včasih celo štirikrat. Mislim, da še nikoli ni toliko tekla, zato moramo paziti, da je ne bomo preobremenili. Maja ji je uspelo nabrati 120 kilometrov teka, kar je odlično. Vedeti je treba, da so vsi ti kilometri pri tekačih večinoma opravljeni v lagodnem ritmu. V avgustu in septembru, ko bomo dodali intenzivne treninge, jih bodo tekači laže in bolje opravili, ker jim bodo pretečeni kilometri v prvem delu leta to omogočali. Takrat se bo povečala »potovalna« hitrost na njihovih razdaljah.

Renata

Tudi ona se pridno rekreira, hodi v fitnes na kolo, na plavanje za sprostitev in na tek za trening. Vseeno ji je še več vadbe preprečila bolezen, ki jo je ustavila za dva tedna. Nič hudega, ko se bo postavila na noge, bo spet začela pridno nabirati kilometre. Renati bomo morali junija in julija močno povečati tekaško kilometražo. Če nam bo uspelo, da bo pretekla nekje med 35 in 40 kilometri na teden, smo na konju.

Matjaž

Zdaj še ne teče veliko, le krajše teke, da se bo navadil na trdo podlago, saj je pozimi večino kilometrov opravil na tekaški stezi. Veliko pa trenira specifične moči (teki v klanec, stopnjevanja), da bo postal hiter tekač. Vseeno bomo morali v prihodnjih mesecih kilometražo povečati, da bo stimuliral tudi svoj aerobni potencial, ki ga bo pri hitrem teku na deset kilometrov potreboval. Matjaž veliko časa nameni tudi plavanju, saj je na treningu v bazenu vsaj trikrat tedensko. Včasih že zelo zgodaj zjutraj.

Petra

Pri njej še nismo vodili na­tanč­nega dnevnika vadbe, saj ima samo eno zadolžitev. Trikrat na teden se mo­ra odpraviti na hojo in tek za 40 do 50 minut. Hitrost za zdaj še ni pomembna, tudi razdalja ne. Pomembno je, da gre na vadbo in nabira tekaške minute. Pomemben dejavnik pri Petrinem treningu je preventivna vadba moči, ki jo mora izvajati ob vsakem tekaškem treningu. Tako bo laže ostala zdrava oziroma nepoškodovana in bo lahko v prihodnjih mesecih povečala obseg vede in teka. Cilj pri Petri je, da bi avgusta in septembra pretekla med 12 in 15 kilometri na teden. Vmes še kakšen trening hoje v klanec in bo z lahkoto dosegla svoj cilj.

Še štirje meseci

Do konca projekta tekaške skupine, ki jo podpirata Volkswagen in Polet, je še nekaj mesecev. V tem času nas čaka še ogromno dejavnosti, testiranj, treningov in tekmovanj. Pot je še dolga in je in bo zanimiva, nagrada na koncu pa lepa za vsakega posebej. Lepo je, ko dosežeš cilj, še bolje je, če ga presežeš in veš, da je bila vsaka minuta, ki si jo namenil za dosego cilja, porabljena v pravi smeri. Vesel sem, da lahko kot trener pomagam tekačem in tekačicam, da laže dosegajo svoje cilje. Vesel sem, da je v mojem »poslu« med delom in po njem veliko pozitivne energije. Predvsem pa sem vesel, ker spoznam veliko ljudi, ki so sposobni, odločni in vztrajni.

To so tekači.

';