Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Tekaška pomlad

Tekaški koledar je vsako leto bolj ali manj enak, vsaka prireditev se usidra v en termin. Tako je prav, tekaški koledar se k sreči vsako leto bolj polni, tako je izbire vsako leto več. Mislim, da bi moral vsak, ki redno teče in obiskuje tekaške prireditve, vsako leto preizkusiti kaj novega, kakšen nov tek ali kakšno novo športno panogo. Prejšnjič smo objavili koledar nekaj trail tekov, ki bodo letos v Sloveniji, že čez dober mesec bosta organizirana prva duatlona v sezoni itd.

Vprašanje je, ali ste dovolj vadili, da lahko že na začetku sezone tečete desetko, polmaraton, maraton? Letos je bila zima z nami milostna, lahko smo tekli, kolikor se nam je poželelo. Na vreme se tokrat res ne gre izgovarjati. Mogoče na slab zrak kakšen dan tam januarja, to je pa tudi vse. Spomladi se vidi, koliko je bil kdo priden. V mojih tekaških skupinah smo letos vadili oziroma tekli nekoliko več kakor prejšnje zime. Nekaj posameznikov se nas je odločilo, da bomo spomladi tekli na maratonu. Zato smo vedeli, da moramo že od novega leta pridno nabirati kilometre, kajti april bo hitro tukaj. Tako sta bili motivacija in storilnost v ekipi zelo visoki. Zdaj ko se datum bliža, ugotavljamo, da bo prišel malce prekmalu, vendar sem prepričan, da bi bilo tudi maja enako. Občutek bi imeli, da bi lahko naredili več. Vedno bi lahko naredili več, vendar imamo k sreči poleg teka še druge obveznosti v življenju, ki so mnogo bolj pomembne.

Poleg tega, ali tečemo ali ne, je vprašanje tudi, kaj smo počeli pozimi. Koliko kilometrov smo naredili in pri kakšni intenzivnosti je bila opravljena glavnina vadbe? Že več let pišemo, rišemo, seznanjamo tekače o tem, kako vaditi. Na terenu še vedno ugotavljam, da tekači tečejo »v rdeče«. To pomeni, da so ves čas na robu svojih sposobnosti. Tega ne morem reči za tekače, ki so malce hitrejši, in za tiste bolj izkušene, vendar je večina rekreativnih tekačev še vedno prehitrih na treningu. Naj še enkrat poudarim, najbolj pomembno je, da tečejo in gredo v naravo. Kako hitro gredo, je drugotnega pomena oziroma za nekatere povsem nepomembno. Kdor pa želi s tekaško vadbo napredovati, mora upoštevati nekaj osnovnih pravil v treningu. Prvo je gotovo to, da največji napredek zagotavljata rednost in pogostost vadbe. Vse drugo so samo finese. Drugo pravilo za vzdržljivostne tekače je vadba z nizko intenzivnostjo. Kdor to zmore, kdor je sposoben tega samonadzora, je nagrajen z lahkotnim in hitrim korakom. Ko vsemu naštetemu dodamo še specifično tekaško moč oziroma hitrejši tek in tudi trening v anaerobnem območju, dobimo prave tekaške rakete. Vsak ima sicer svoje omejitve, vendar se jih da s pametnim delom krepko premakniti. Vse to govorim iz lastnih izkušenj, tekaških in trenerskih. Še enkrat poudarjam, redno delo je najpomembnejše, vse drugo je obrobnega pomena in ustvari le manjše spremembe.

Letos imate vse karte še v svojih rokah. Tudi če pozimi niste preveč vestno vadili, je časa še dovolj, da pridete do poletja v formo. Danes bom predstavil tri recepte za tri različne tipe tekačev in tekačic. Prvi tip so začetniki in tisti, ki so pozimi mirovali ali počeli kaj drugega, kar ni povezano s tekom. Drugi primer bo namenjen tistim, ki so pozimi redno vadili, vendar ne več kot dvakrat na teden, in so pretekli manj kot 20 kilometrov v tednu. Tretji primer pa je za tekaške »zasvojence«, ki so čez zimo tekli veliko in morajo pametno zapeljati vadbo, da se ne bodo poškodovali ali naveličali teka. Med opisanimi primeri bi lahko omenili še kopico drugih, vendar mislim, da se bo lahko vsak tekač vsaj delno našel v teh opisih. Napisana vadba je nekako aktualna za prihodnja meseca. Pozneje se sistem vadbe lahko spet spremeni.

Naslednjič predstavljamo spomladanski tekaški program za začetnike!

';